Vraag

• Ceaus
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-10 11:23
Rond het camera gat van mijn mobiel zit een rare ronde vlek. De plek is spontaan ontstaan. De telefoon lag op het nachtkastje. 's Morgens bij het opstaan was hij er opeens. Hij is niet gevallen, geen vocht, nadaniks.

Voordat ik met de winkel in discussie ga over garantie (het is een refurbished exemplaar) is het misschien de moeite waard om jullie vragen of jullie zo'n plek eerder hebben gezien, en wat de onderliggende oorzaak zou kunnen zijn. Iemand enig idee? Bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mp7SbbdfwSczRKTZR27ouvWIcA8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PTX5KbYhXaqYAxkQ6eJu2hs4.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:39

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Lijkt een beetje op dode pixels, welk toestel heb je?

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Je hebt 2 rare ronde vlekken
Dacht even voor de camera. Maar dat zijn ze suboptimaal gecentreerd.
En ik zie het gecentreerde zwart rond de camera, dus dat is het niet.

Met boven, over welk toestel hebben we het?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:25
Probeert de accu te ontsnappen?

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Een lek scherm.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Ceaus
rens-br schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 08:43:
Lijkt een beetje op dode pixels, welk toestel heb je?
Het is een Xiaomi Mi 11 Lite. Technisch gezien zijn het misschien wel dode pixels, maar ik vind de ronde vorm er zo raar bij.

• Ceaus
jeroen3 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 08:48:
Probeert de accu te ontsnappen?
Das een goeie. Moet ff zien of ik dat kan bevestigen zonder de achterkant los te halen.

• Ceaus
De woordkeus "lek" en die vreemde druppelvorm vind ik goed bij elkaar passen. Dank voor de suggestie.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:31

D4NG3R

kiwi

:)

Gezien de ronde vorm en locatie zou ik zelf denken dat er vocht in of bij de cameramodule is gekomen, of dat er druk op die hoek heeft gezeten.

Edit: Even kort Googlen kom ik uit bij Samsung, waar ze het inktvlekken noemen en druk de schuld geven: https://www.samsung.com/u...ubleshooting/TSG01001477/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T60LJ5tX-zxVD2KE4UTN8DLhDlA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZoeF8Ek11k7zEBwQ0tGPGJu2.png?f=user_large

Het lijkt ook vooral voor te komen langs de randen, en dan nog het meest rondom de notch/front-camera module van telefoons.

Gebruik je een hoesje? Zo ja welke en zit er nog meer prut in het hoesje als bankpasjes?

[ Voor 75% gewijzigd door D4NG3R op 06-06-2023 15:37 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• SpudNL
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-07 20:49
Dit zie ook vaak als die specifieke plek erg warm is geworden.

voorbeeld:
YouTube: What happens when you try to burn your smartphone screen?

[ Voor 56% gewijzigd door SpudNL op 06-06-2023 15:42 ]

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:06

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

D4NG3R schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 15:31:
Gezien de ronde vorm en locatie zou ik zelf denken dat er vocht in of bij de cameramodule is gekomen, of dat er druk op die hoek heeft gezeten.
Ik vermoed druk, idd. Heb dit ook weleens bij andere toestellen gezien,

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:45

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Ceaus schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 15:27:
[...]

Het is een Xiaomi Mi 11 Lite. Technisch gezien zijn het misschien wel dode pixels, maar ik vind de ronde vorm er zo raar bij.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kBuFASWV79RPB141LLWzAhsbqL4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lgjgti3FQA4D0UGpCXrC3Yjm.jpg?f=fotoalbum_large
Weliswaar een laptop, maar ronde vorm raar? :P Het begon met 1 ronde vlek en dat werden er in een paar weken tijd wat meer, leek wel besmettelijk. :+

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:59
Mijn oude telefoon had iets vergelijkbaars aan de linker kant (paar cm van de top verwijderd), dat gaat dan om een Samsung Galaxy S7 Edge. Ik vermoed een keer verkeerd druk op gezet, maar dat ding was toen al 5 jaar oud en aan vervanging toe. Verder 0 zichtbare schade en ook geen accu welke is opgezwollen of iets dergelijks.

• Ceaus
FlipFluitketel schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 15:39:
[...]

[Afbeelding]
Weliswaar een laptop, maar ronde vorm raar? :P Het begon met 1 ronde vlek en dat werden er in een paar weken tijd wat meer, leek wel besmettelijk. :+
Yikes! Ga je daar nog wat mee doen?

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:45

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Ceaus schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 16:06:
[...]

Yikes! Ga je daar nog wat mee doen?
Is een foto van 4 jaar geleden en toen was de laptop al een jaar of 6-7 oud, die laptop is er dus al niet meer. :)

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Pagina: 1