Goedkoop zonnescherm balkon

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:07
Hoi
Ik zoek een goedkoop zonnescherm.
Ik heb er maximaal 300 voor over.
Bij voorkeur 4 meter breed.

Ik woon 4 hoog dus bij wat wind heb ik hem ingeklapt. Handmatig vind ik prima. Zal hem vnl alleen gaan gebruiken bij de echt snikhete dagen.

Het liefst een gesloten cassette maar dat kan ik volgens mij niet eisen voor dat geld.
Uiteraard wordt het doek dan wel wat vies door het jaar heen. Vraag me af hoe lang dan zoiets goed blijft?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
:
Heb nu deze op het oog:
https://www.vidaxl.nl/e/v...leurig/8720286394014.html
Is dit iets? Iemand ervaring met dit soort producten in deze prijsklasse?
Bezorging is gratis bij vidaxl.

Heb ook gekeken naar tweedehands op mp.
Maar afgezien of het voldoet, zit ik met het transport ervan. Kan via FedEx of busje huren maar dat kost ook snel 100 euro, dat stop ik dan liever in een nieuwe met garantie.

[ Voor 7% gewijzigd door Harribo op 05-06-2023 20:47 ]

Beste antwoord (via Harribo op 07-06-2023 19:49)

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 27-04 22:21
het gaat hier van het ene naar het andere uiterste...
Met een beetje handigheid is een drie meter scherm best in je eentje op te hangen (met hulp van spanbanden, ondersteuningshout etc.) maar met z'n tweeen is echt veel prettiger.

Dit VidaXL ding zou ik inderdaad niet kopen, deze heeft helemaal geen casette, zelfs geen kapje over de bovenkant. En alles ziet er op de renders al zeer slap uit (zeker die "muur beugels")

Voor 300 euro kun je een heel mooi scherm op marktplaats kopen zelf nog wel elektrisch als je dat leuk vind... (kun je hem programmeren dat hij bij verwachte wind dicht gaat :) )

3 meter kun je lopend ophalen ergens uit de buurt, met twee man op de fiets, op dakdragers op je auto, in een busje van een bekende, op een aanhangertje van twee tientjes voor een uur (of gratis bij de bouwmarkt als je een plaat hout nodig hebt...) mogelijkheden genoeg. Maar wat hier boven ook al gezegd is, het is wel aan te raden om een beetje een stevig scherm te gebruiken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik kan je geen advies geven of het een goed scherm is of niet, maar wel een tip: check met de VVE of je uberhaupt een zonnescherm mag ophangen, en of er afspraken/regels zijn over bijvoorbeeld de kleur of stijl. Anders kan je hem straks zelf op Marktplaats gaan zetten omdat ie er weer af moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:09
Anders een zonnedoek? Zonwerende folie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
spone schreef op maandag 5 juni 2023 @ 20:54:
Ik kan je geen advies geven of het een goed scherm is of niet, maar wel een tip: check met de VVE of je uberhaupt een zonnescherm mag ophangen, en of er afspraken/regels zijn over bijvoorbeeld de kleur of stijl. Anders kan je hem straks zelf op Marktplaats gaan zetten omdat ie er weer af moet.
Oh ik heb een huurhuis heb al zwart op wit de toestemming. Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Jarno schreef op maandag 5 juni 2023 @ 21:26:
Anders een zonnedoek? Zonwerende folie.
Ja was mijn eerste idee maar een luifel is toch mooier en handiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
probleem met heel veel zonneschermen is dat ze om te beginnen al niet mega sterk zijn,
vaak is het wel van die orde dat, hoe hoger iets hangt hoe meer wind het vangt, daar wil je absoluut rekening mee houden als je ergens voor kiest,

immers als ie in jouw achtertuin naar beneden klapt dis dat heel vervelen, als ie van 4 hoog naar beneden komt is dat mogelijk een enorme schadepost (met potentieel letselschade). daarom hebben zowel mijn verhuurder als mijn vorige vve duidelijke regels die stellen dat je op etages geen uitstekende zonwering plaatst en dus alleen rolluiken zijn toegestaan.

ik moet eerlijk toegeven dat ik niet blij zou zijn met zo'n verhuurder die dit soort grappen toestaat... want als er dan ongelukken van komen durf ik te wedden dat ze ineens niet meer thuis zijn zeker.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:24

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

Tja,

Laten we zeggen dat de producten van VidaXL niet echt hoogstaande kwaliteit zijn.
Dat kan je ook niet verwachten voor dit geld.

Ik vermoed dat dit product dan ook geen lang leven gaat hebben, zeker niet op 4 hoog.

Alle waar naar je geld.

[ Voor 7% gewijzigd door TTommie op 06-06-2023 08:18 ]

Mr. T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:35
Als je de warmte buiten wilt houden is een oude luxaflex misschien een optie. Zelf ook jaren op flat aan de buitenkant gehad, ook als het wat harder waaide bleef het netjes hangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 12:09
Ik zou voor Marktplaats gaan. 3 meter handmatig kan je ook gratis krijgen denk ik.

Vervoer kan je regelen of zelf een aanhangertje huren. Montage is wel een dingetje. Ga je dat zelf doen? Is namelijk wel een klusje voor 2 personen. 3 meter is gelukkig niet zo groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
i-chat schreef op maandag 5 juni 2023 @ 21:50:
probleem met heel veel zonneschermen is dat ze om te beginnen al niet mega sterk zijn,
vaak is het wel van die orde dat, hoe hoger iets hangt hoe meer wind het vangt, daar wil je absoluut rekening mee houden als je ergens voor kiest,

immers als ie in jouw achtertuin naar beneden klapt dis dat heel vervelen, als ie van 4 hoog naar beneden komt is dat mogelijk een enorme schadepost (met potentieel letselschade). daarom hebben zowel mijn verhuurder als mijn vorige vve duidelijke regels die stellen dat je op etages geen uitstekende zonwering plaatst en dus alleen rolluiken zijn toegestaan.

ik moet eerlijk toegeven dat ik niet blij zou zijn met zo'n verhuurder die dit soort grappen toestaat... want als er dan ongelukken van komen durf ik te wedden dat ze ineens niet meer thuis zijn zeker.
Maak je niet druk,het is een groot balkon. Daar waait het niet af of zo.
wm1234 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 23:10:
Ik zou voor Marktplaats gaan. 3 meter handmatig kan je ook gratis krijgen denk ik.

Vervoer kan je regelen of zelf een aanhangertje huren. Montage is wel een dingetje. Ga je dat zelf doen? Is namelijk wel een klusje voor 2 personen. 3 meter is gelukkig niet zo groot.
Ik kan zo'n ding niet in mijn eentje ophangen denk je? Ok nou ja kan wel iemand erbij regelen.
Ik zal er nog eens over denken.

Niemand hier dus ervaring met dit soort zonneschermen? (Vidaxl, Hornbach,etc)

[ Voor 22% gewijzigd door Harribo op 05-06-2023 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wm1234
3 meter is relatief klein maar ik zit dan al te denken, hoe krijg je dat ding omhoog (trap met allemaal hoeken/lift) naar 4 hoog.

Ook bij het optillen,meten en boren is het een gedoe.

Ik had zelf een 4.5 meter opgehangen tweedehands, ook voor een huurhuis maar dat was nog een beste klus. Niet duur maar er zitten wat haken en ogen aan vooral omdat het zo groot is en je werkt op hoogte.

Over nieuwe zonweringen, Vidaxl is Chinees spul dus dat zou ik sowieso niet nemen. Hornbach is meestal wel oké qua kwaliteit en kan je vaak ook even bekijken en voelen.
Dat zou ook een serieuze optie zijn.

Uiteindelijk is het wel een laag budget voor een zonnescherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-05 13:53

Klippy

Still Game

Ik zou het niet vertrouwen, het ziet er op de foto zelfs niet stevig uit.

Voor mijn vorige VvE hebben we een paar jaar terug ook flink wat offertes opgevraagd en zelfs met kortingen moet je minimaal op 1200 Euro rekenen voor wat kwaliteit, dat was wel met gesloten cassette en dat zou ik ook aanraden, maar daar zijn we ook niet voor de goedkoopste set gegaan.
Afhankelijk van je muur heb je ook nog muurbeugels nodig om de krachten verticaal te verdelen. Onderschat niet hoeveel kracht er op komt met een vlaag wind op 4 hoog. Je gaat hem een keer vergeten omhoog te doen. Bij een bouwmarkt zit je met 20% korting ook nog boven de 1000 Euro voor 4m breed.

Om de warmte buiten te houden werken screens overigens beter, maar die zijn nog duurder. Voor een budgetversie kan je horgaas met magneetband aan de buitenzijde van je raam monteren.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wm1234
Wat hierboven wordt genoemd, chemisch ankeren zeer belangrijk bij vastzetten. Ik heb al eens midden in de nacht een zonnescherm moeten demonteren omdat ze hem vergeten was en er onverwacht een regenbui naar beneden kwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11:46

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Klippy schreef op maandag 5 juni 2023 @ 23:30:
Ik zou het niet vertrouwen, het ziet er op de foto zelfs niet stevig uit.
waren het maar foto's, zodra het voornamelijk renders zijn gaan bij mij altijd de alarmbellen af.
Harribo schreef op maandag 5 juni 2023 @ 23:16:
[...]

ik heb wel eens een zonnescherm van iemand zijn uitbouw gehaald die oorspronkelijk 30-40 meter vederop bij de achterburen aan de gevel hing, ik heb een beetje het idee dat je onderschat hoe krachtig wind is.

[ Voor 3% gewijzigd door twain4me op 06-06-2023 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13:29
Kijk anders eens naar een wand-/muurparasol. Dat valt aardig in jouw budget, alsnog oppassen met wind maar dat is met alles op een balkon. Je kan hem dan bij slecht weer ook gewoon naar binnen halen.

Acties:
  • Beste antwoord ✓
  • 0 Henk 'm!

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 27-04 22:21
het gaat hier van het ene naar het andere uiterste...
Met een beetje handigheid is een drie meter scherm best in je eentje op te hangen (met hulp van spanbanden, ondersteuningshout etc.) maar met z'n tweeen is echt veel prettiger.

Dit VidaXL ding zou ik inderdaad niet kopen, deze heeft helemaal geen casette, zelfs geen kapje over de bovenkant. En alles ziet er op de renders al zeer slap uit (zeker die "muur beugels")

Voor 300 euro kun je een heel mooi scherm op marktplaats kopen zelf nog wel elektrisch als je dat leuk vind... (kun je hem programmeren dat hij bij verwachte wind dicht gaat :) )

3 meter kun je lopend ophalen ergens uit de buurt, met twee man op de fiets, op dakdragers op je auto, in een busje van een bekende, op een aanhangertje van twee tientjes voor een uur (of gratis bij de bouwmarkt als je een plaat hout nodig hebt...) mogelijkheden genoeg. Maar wat hier boven ook al gezegd is, het is wel aan te raden om een beetje een stevig scherm te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Dank voor jullie reacties.

Ik heb het nog eens bekeken en er ook met een kennis over gehad die veel klust.
Hij zei: die van vidaxl zou ik niet nemen qua stevigheid dan zou ik eerder nog naar de Hornbach gaan.
Laat je daar dan ook even informeren en laat zien op een foto waar en hoe hoog je het wilt hebben.
Ik neem geen enkele risico, denk dat ik dat toch wel even beter moet inschatten.

Dus dat ga ik eerdaags doen, naar de Hornbach. Of anders mp en dan met een karretje ophalen.
Hij wil mij wel helpen, dat komt wel goed.

Wat bedoelen jullie met "renders"?

Mocht zo'n zonnescherm niets worden dan overweeg ik andere oplossingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Harribo schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 13:55:
Dank voor jullie reacties.

Ik heb het nog eens bekeken en er ook met een kennis over gehad die veel klust.
Hij zei: die van vidaxl zou ik niet nemen qua stevigheid dan zou ik eerder nog naar de Hornbach gaan.
Laat je daar dan ook even informeren en laat zien op een foto waar en hoe hoog je het wilt hebben.
Ik neem geen enkele risico, denk dat ik dat toch wel even beter moet inschatten.

Dus dat ga ik eerdaags doen, naar de Hornbach. Of anders mp en dan met een karretje ophalen.
Hij wil mij wel helpen, dat komt wel goed.

Wat bedoelen jullie met "renders"?

Mocht zo'n zonnescherm niets worden dan overweeg ik andere oplossingen.
Het product wordt ontworpen op een computer daaruit komen renders (screenshots van het te beogen product). I.p.v. daadwerkelijk foto's van een hangend product zie je dus (bij die vila site) renders van het product en niet het product wat echt zelf hangt.
Ik vraag mij dan (waarschijnlijk net zoals anderen hier) af:
  • hoe ziet het er in het echt uit?
  • de besparing van het ophangen op een fotowaardige locatie én fotograferen is een bewuste keuze, wat kan ik dan nog verwachten van het product zelf?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wm1234
@Harribo waarom zou het niets worden? Als je een stenen/betonnen muur hebt, kan je boren en je nieuwe zonnescherm tegen de muur klappen en lekker uit het zonnetje zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EJonk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-05 11:38
Harribo schreef op maandag 5 juni 2023 @ 23:16:
[...]

[...]

Ik kan zo'n ding niet in mijn eentje ophangen denk je? Ok nou ja kan wel iemand erbij regelen.
Ik zal er nog eens over denken.

Niemand hier dus ervaring met dit soort zonneschermen? (Vidaxl, Hornbach,etc)
Een jaar of twee geleden een elektrisch model van 4.5 meter opgehangen. Dat ging net aan met 3 man en ook 3 ladders en dergelijke. Ik verwacht dat een model van 3 meter mogelijk met z'n tweeën te doen is, maar ga er vanuit dat het best ellendig werk is. Vaak boven je macht en bouten aandraaien terwijl je zo'n ding op je nek hebt is geen pretje.

Tweedehands is er een flink markt. Zou wel zeggen kijk goed naar het doek. Dat is meestal de reden dat ze weggaan.

You can't be happy all the time, they will come and break your legs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
wm1234 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 14:52:
@Harribo waarom zou het niets worden? Als je een stenen/betonnen muur hebt, kan je boren en je nieuwe zonnescherm tegen de muur klappen en lekker uit het zonnetje zitten.
Het moet voor mij financieel niet te gek worden.
Hoewel als ik kijk wat er op mp wordt aangeboden... Keuze zat.
Het is nu alleen het verkeerde moment natuurlijk, de vraag is nu groot. Maar ik heb geen haast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
EJonk schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 15:38:
[...]

Een jaar of twee geleden een elektrisch model van 4.5 meter opgehangen. Dat ging net aan met 3 man en ook 3 ladders en dergelijke. Ik verwacht dat een model van 3 meter mogelijk met z'n tweeën te doen is, maar ga er vanuit dat het best ellendig werk is. Vaak boven je macht en bouten aandraaien terwijl je zo'n ding op je nek hebt is geen pretje.

Tweedehands is er een flink markt. Zou wel zeggen kijk goed naar het doek. Dat is meestal de reden dat ze weggaan.
We, ik en de overbuurman en ik, kunnen wat hebben. We hebben ladders zodat we op gelijke hoogte staan.
En goed gereedschap.

Dank voor de tip van het doek,zal erop letten.
Staan ook veel op waarbij je het doek niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik weet niet of het van toepassing kan zijn, maar screens voor het raam? Dat ga je niet redden voor 300 euro, maar het voordeel van screen of screens is dat deze naar beneden kunnen blijven zitten, ook als het waait. Dus is vergeten of weg van huis gaan en laten hangen niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Hann1BaL schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 09:45:
Ik weet niet of het van toepassing kan zijn, maar screens voor het raam? Dat ga je niet redden voor 300 euro, maar het voordeel van screen of screens is dat deze naar beneden kunnen blijven zitten, ook als het waait. Dus is vergeten of weg van huis gaan en laten hangen niet erg.
Dan ben ik meteen mijn uitzicht en licht kwijt.
Dat is geen optie voor mij maar dank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Harribo schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 11:02:
[...]

Dan ben ik meteen mijn uitzicht en licht kwijt.
Dat is geen optie voor mij maar dank
Prima dat het geen optie is, maar je hebt nog steeds licht en uitzicht, want je kunt er doorheen kijken. Uiteraard blokkeert het wel wat, maar ook een zonwering vermindert licht in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Hann1BaL schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 11:07:
[...]

Prima dat het geen optie is, maar je hebt nog steeds licht en uitzicht, want je kunt er doorheen kijken. Uiteraard blokkeert het wel wat, maar ook een zonwering vermindert licht in huis.
Ik zie niks meer duidelijk van buiten dan lijkt me.
Mijn woonkamer is niet groot en geen doorzon, dan zit ik in een ruimte waar alles geblokt wordt.

Maar het is toch te duur dus het is dan ook geen optie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Uiteindelijk na veel wikken en wegen heb ik maar gewoon een schaduwdoek gekocht.

Een goedkopere zonnescherm was een optie maar dan moet ik zelf nog een afdakje erboven timmeren zeiden ze bij de Hornbach. Vastgemaakt met keilbout of chemisch anker.

De duurdere zonneschermen zijn beter van kwaliteit, duurzamer ook
Vooral het doek en uiteraard een gesloten cassette.
Tweedehands is ook risico.

In de prijscategorie waarin ik zocht zou het doek van het goedkope zonnescherm slechts een 3 jaar mee gaan zonder goede afdak. Met goede afdak 10 jaar .

Ook wel een project met kosten voor iets wat op den duur af is. Niet waard vond ik.
Komt bij dat ik zelfs met deze temperaturen nog niet echt een zonnescherm nodig heb tot nu toe.

Een zonnescherm was op de lange termijn alleen voor mij nuttig indien ik er flink veel meer geld tegen aan ging gooien. Dat was het mij niet waard.

Daarom een schaduwdoek voorlopig voor de extreem hete dagen.
Ik neem aan dat ik die gewoon kan vastmaken met goede grote schroefhaken ipv een chemisch anker?

[ Voor 9% gewijzigd door Harribo op 17-06-2023 19:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-05 13:53

Klippy

Still Game

Daar heb je geen chemisch anker voor nodig, gewoon een goede plug.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Hij hangt!
Tenminste het bovenste gedeelte. Dikke schroefogen erin gezet icm karabijnhaken.

Onderste gedeelte even snel vastgezet met touw.
Gisteren waaide het behoorlijk nog dus gelijk ff goede test gehad. Geen probleem.

Ik moet nog wat bedenken voor de bevestiging aan het balkon. Misschien is een soort metalen stok die vast geschroefd kan worden op de rand van het balkon icm een karabijnhaak een idee

Enige nadeel is dat ik wel een stoel nodig heb bij de bovenste aansluitingen te komen. Maar dat mag de pret niet drukken.
Scheelde veel warmte gisteren had ik het idee:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IyDykB6CnK5IPoSJMc7fFqOnQ8w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kCBw3kCVm8TSFCNbG239WCrA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xJODRhPe655r6r7kuD1mqxJBTRY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rrQL6jG9BCMWeV7vDcWx8Fn0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 22-06-2023 09:34 ]

Pagina: 1