Mijn vrouw en ik hebben onder financieel voorbehoud van de koopsom een bod gedaan op een huis. Nu staat er in het koopcontract de volgende zin:
Ook het deel van"koopsom plus kosten koper" begrijp ik niet, aangezien je kosten koper niet mee kunt financiëren.
Het deel waarin staat "maximum van 100% van de waarde van de woning" is voor ons nogal onduidelijk. De woning wordt nu getaxeerd en betekent dit als de woning op een lager bedrag getaxeerd wordt en we daar wel een hypotheek kunnen krijgen, dat we er aan vast zitten en niet kunnen ontbinden, of lees ik dit verkeerd?...koper voor de financiering van de onroerende zaak voor een bedrag van koopsom plus kosten koper met een maximum van 100% van de waarde van de woning geen bindend aanbod tot een hypothecaire geldlening van een erkende geldverstrekkende bankinstelling heeft verkregen, zulks tegen geen hogere bruto jaarlast dan zoals mag blijken uit de hypotheekofferte, of een rentepercentage niet hoger dan op basis van de thans geldende rentetarieven
Ook het deel van"koopsom plus kosten koper" begrijp ik niet, aangezien je kosten koper niet mee kunt financiëren.
[ Voor 6% gewijzigd door damnengineer op 05-06-2023 20:28 ]