Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 07:55:
[...]
Ik vermoed dat het gewoon een fout is en ze dan op de achtergrond iedereen een 'dev' status geven voor komende beta. Zou raar zijn als je straks moete wachten vanaf beta .0 tot de release :?
Kan mij eigenlijk niet voorstellen dat Apple het type bedrijf is wat denkt “Ah dit was een foutje, we laten ze allemaal de hele periode gratis mee draaien”.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
YouTube: iOS 17 Beta 1 is Out! - What's New?

De welbekende in depth video van Zollotech

[ Voor 21% gewijzigd door _Bailey_ op 06-06-2023 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:50

Toppe

Oké ✅

Donstil schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 07:57:
[...]

Kan mij eigenlijk niet voorstellen dat Apple het type bedrijf is wat denkt “Ah dit was een foutje, we laten ze allemaal de hele periode gratis mee draaien”.
Dan moeten ze dit bewust hebben gedaan, want het is ook niet het type bedrijf wat dit soort zaken niet eerst goed test voordat ze het uitrollen

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:27
Hmm ik zie dat ik ook de Dev beta kan installeren op mijn 13 Pro terwijl ik nooit een dev account/profiel heb gehad..
Hoe zijn jullie ervaringen tot op heden, beetje stabiel?

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 08:11:
[...]

Dan moeten ze dit bewust hebben gedaan, want het is ook niet het type bedrijf wat dit soort zaken niet eerst goed test voordat ze het uitrollen
Nou daar zijn bèta’s voor toch, om dit soort zaken te checken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Donstil schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 08:15:
[...]

Nou daar zijn bèta’s voor toch, om dit soort zaken te checken :)
Ze zullen het achterliggende systeem, om de beta's te kunnen installeren, wel op voorhand controleren. Die optie zat er vanaf 16.5 ofzo al in, dus het is niet nieuw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:49
@DutchCrownNL ja wel stabiel zo op t eerste gezicht. Enige dat crashte is als je cross fading aanzet voor muziek.

Benieuwd naar die "Personal voice".
https://www.macrumors.com/2023/06/05/ios-17-personal-voice/

Net een poging gedaan, duurt zo te zien aardig lang om te genereren (staat al 15 minuten op 0%).
Tijdje terug wat met die AI stemmen lopen klooien, en daar duurde zoiets makkelijk 24-36 uur, dus ben benieuwd of dit werkt en traag is, of gewoon nog niet werkt.
edit; ah, 20 minuten, 6%.

Beetje creepy, maar lijkt me op een of andere manier wel mooi om, als dit in het Nederlands werkt, wat familieleden op te nemen. Dat je over 10 jaar de stem van je overleden opa nog kunt horen praten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jedi Geub schreef op maandag 5 juni 2023 @ 23:52:
Iemand wellicht al Carplay gecheckt op nieuwe features?
Her en der een ander knopje voor dezelfde functie maar verder geen verschil.

Al viel mij wel op dat bij sommige nummers het display nu de kleur overneemt van de cover

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vgjodsQ68q3qiMfiwBNGHw5NnRU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1K2han4bUP157pHQpyXYt0t3.jpg?f=fotoalbum_large

Weet alleen niet of dat er al was want ik draai meestal podcasts af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diecke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:28
SidewalkSuper schreef op maandag 5 juni 2023 @ 23:53:
Gecheckt en werkend:
ABN
Creditcards
Flitsmeister
Slack
Tikkie
Nu.nl
Soundcloud
Ziggo Go
Buienalarm
Rabobank
Bunq
ING
Knab
Amex
Spotify
Viaplay
TomTom Go
Ik krijg bij de ABN app een melding dat er iets fout is gegaan. Ik kan ook geen update oid vinden.

Meer mensen last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toppe schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 08:15:
[...]

Ze zullen het achterliggende systeem, om de beta's te kunnen installeren, wel op voorhand controleren. Die optie zat er vanaf 16.5 ofzo al in, dus het is niet nieuw.
Werd alleen niet gebruikt. Die backend is nu voor het eerst ingezet.

Kijk ik snap dat jij er “misbruik” van gebruikt hebt en daarom graag ziet dat het zo blijft werken alleen ik zou er persoonlijk geen kratje bier om wedden dat dit zo blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Geen idee of het een bewuste keuze is maar ik maak altijd goed gebruikt van ‘recent toegevoegd’ binnen Apple Music in CarPlay. Voorheen kon je gewoon een tegel aantikken en dan ging die lijst spelen, nu moet je helemaal doorklikken tot je bij het nummer bent.

Heel irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:13
Toppe schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 08:22:
Geen idee of het een bewuste keuze is maar ik maak altijd goed gebruikt van ‘recent toegevoegd’ binnen Apple Music in CarPlay. Voorheen kon je gewoon een tegel aantikken en dan ging die lijst spelen, nu moet je helemaal doorklikken tot je bij het nummer bent.

Heel irritant
Nog niet zo ervaren vanmorgen. Wel gezien dat er heel weinig veranderd is op CarPlay. Wel dat de app radioned+ nu enkel in dark mode werkt. Maar dat is app afhankelijk. Dus op de achtergrond is er wel iets gewijzigd.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Diecke schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 08:18:
[...]

Ik krijg bij de ABN app een melding dat er iets fout is gegaan. Ik kan ook geen update oid vinden.

Meer mensen last van?
Hier ook. Opnieuw installeren lost het op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:29
Grappig, dat we in eens de Developer beta kunnen doen... Zou dat komen omdat je je opgeeft via het beta portaal(beta.apple.com), dat het dan op die manier de developer beta kan?

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 15 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Nicj56 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 08:51:
Grappig, dat we in eens de Developer beta kunnen doen... Zou dat komen omdat je je opgeeft via het beta portaal(beta.apple.com), dat het dan op die manier de developer beta kan?
beta.apple.com is voor de publieke beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:29
Toppe schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 08:55:
[...]

beta.apple.com is voor de publieke beta
Dan nog krijg ik de optie om hem te installeren(developer beta)

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 15 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Nicj56 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 08:57:
[...]

Dan nog krijg ik de optie om hem te installeren(developer beta)
Daar gaat het hier dus ook over, dat lijkt een fout te zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-06 20:25
Zou het geen bewuste keuze zijn om iedereen de developer beta te geven?

Hiervoor moest er toch altijd wel iets betaald worden aan van die udid sites en wie weet hoeveel die wel te vertrouwen zijn.
Misschien willen ze dit tegengaan?

En ik vermoed dat wie 99euro betaald voor een developer account toch wel meer ter beschikking krijgt dan enkel bèta’s downloaden…..
De “echte” developers krijgen toch ook toegang tot hulp enzo en dat ze hier vooral die 99euro voor willen?

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 07:24:
[...]

Je hoeft niet volledig in te loggen, er is een losse inlog mogelijkheid onder “software update”
Het rare is dat op m'n 11 Pro de optie om het apparaat op de beta release te zetten in z'n geheel niet verschijnt, enkel de optie om automatische updates in-/uitschakelen. Ff uitvogelen wat daar nu weer aan de hand is. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fixed. Geen idee waarom, maar m'n Amerikaanse ID mocht blijkbaar de beta niet installeren. Ingelogd met m'n Nederlandse "aankloot ID" en hopla: daar is de optie om iOS 17 te installeren.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:38
Snakefoodjah schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 09:08:

Hiervoor moest er toch altijd wel iets betaald worden aan van die udid sites en wie weet hoeveel die wel te vertrouwen zijn.

En ik vermoed dat wie 99euro betaald voor een developer account toch wel meer ter beschikking krijgt dan enkel bèta’s downloaden…..
De “echte” developers krijgen toch ook toegang tot hulp enzo en dat ze hier vooral die 99euro voor willen?
Ik zou denken van niet. Ik kan nergens ook iets vinden ook niet op het Apple Forum. Alle 'guides' op het internet om te dev beta te installeren spreken ook nog steeds van het registreren als developer.. Niemand die hierover praat..

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WhatsappHack schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 09:46:
[...]

Het rare is dat op m'n 11 Pro de optie om het apparaat op de beta release te zetten in z'n geheel niet verschijnt, enkel de optie om automatische updates in-/uitschakelen. Ff uitvogelen wat daar nu weer aan de hand is. :P
Dat had ik gisteren ook een paar keer, dat duurde even.
Ik had hem een minuutje op dat scherm gelaten en kon ineens wel alle keuzes maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snakefoodjah schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 09:08:

Nah lijkt mij niet, anders heeft het geen nut om nog met Developer en Open beta's te werken.
Dit is gewoon een bugje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Iemand enig idee of dat nieuwe SharePlay met Apple Music (delen als mensen in je auto zitten) echt alleen werkt met CarPlay? Als het ook zonder zou werken zou ik bijna switchen naar Apple Music!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DennusB schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 10:32:
Iemand enig idee of dat nieuwe SharePlay met Apple Music (delen als mensen in je auto zitten) echt alleen werkt met CarPlay? Als het ook zonder zou werken zou ik bijna switchen naar Apple Music!
Ik snapte die functie niet helemaal, delen mensen van audio met Carplay, of gaat Carplay audio delen met de andere mensen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:51
Donstil schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 10:57:
[...]

Ik snapte die functie niet helemaal, delen mensen van audio met Carplay, of gaat Carplay audio delen met de andere mensen?
Iemand op de achterbank voegt nummers toe aan de lijst met zijn/haar eigen iPhone, in plaats van de iPhone van de bestuurder te pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Donstil schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 10:31:
[...]

Nah lijkt mij niet, anders heeft het geen nut om nog met Developer en Open beta's te werken.
Dit is gewoon een bugje.
Of ze mazzelen gewoon alle devices waarop ooit een dev heeft gestaan. Ik ben nu aan het installeren dus ga het wel zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP14
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:25
Iemand toevallig getest of Home Assistant naar behoren werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23-06 17:49
helaas krijg ik het niet voor elkaar de dev beta te installeren
ik heb dan ook geen actieve dev account bij apple,
zoveel ben ik er niet mee bezig om er 99/j voor te betalen

mocht iemand nog een gouden tip hebben hoor ik t graag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sigmundfreund schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:07:
[...]

Iemand op de achterbank voegt nummers toe aan de lijst met zijn/haar eigen iPhone, in plaats van de iPhone van de bestuurder te pakken.
Ah zo, das dan wel weer geinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisdn schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:13:
[...]

Of ze mazzelen gewoon alle devices waarop ooit een dev heeft gestaan. Ik ben nu aan het installeren dus ga het wel zien :)
Op 9to5mac lijken ze mijn vermoeden te bevestigen: If you’re not already enrolled as an Apple Developer, you’ll need to do that ($99/year). https://9to5mac.com/2023/06/05/install-the-ios-17-beta/

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 06-06-2023 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-06 20:25
Donstil schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:22:
[...]

Ah zo, das dan wel weer geinig.
Gaat hier zoveel gebruikt worden.
Nu was het altijd: papa zet da liedje eens op…’

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haagsepracht
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23-06 16:21

haagsepracht

One Man, Half Machine.

IOS 17 werkt prima hier zonder dev account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Dennisdn schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:27:
[...]

Op 9to5mac lijken ze mijn vermoeden te bevestigen: If you’re not already enrolled as an Apple Developer, you’ll need to do that ($99/year). https://9to5mac.com/2023/06/05/install-the-ios-17-beta/
Klopt. Maar je zou niet eens de mogelijkheid moeten hebben om de dev beta te installeren zonder dat je al enrolled bent. Apple controleert dit nu op Apple ID en niet met een profiel.

Kan verder ook niks vinden of dit een bug is of iets anders.

Kijk nu al uit naar de mensen die de dev beta installeren en geen backup gemaakt hebben! :+

[ Voor 7% gewijzigd door SgtElPotato op 06-06-2023 11:36 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SgtElPotato schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:35:
[...]
Maar je zou niet eens de mogelijkheid moeten hebben om de dev beta te installeren zonder dat je al enrolled bent. Apple controleert dit nu op Apple ID en niet met een profiel.
Misschien kunnen ze reeds vóór de nieuwe werkwijze enrolde devices niet uitsluiten o.i.d.
Op de Apple-site staat: When a new developer beta is available, you can install it from Software Update. Waaruit ik lees: als je hem ziet, is het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Dennisdn schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:39:
[...]

Misschien kunnen ze reeds vóór de nieuwe werkwijze enrolde devices niet uitsluiten o.i.d.
Op de Apple-site staat: When a new developer beta is available, you can install it from Software Update. Waaruit ik lees: als je hem ziet, is het goed.
Zou kunnen, ik ben zelf nooit enrolled geweest in developer beta's maar heb ook de keuze om deze te downloaden nu.

En ook al krijg je straks geen updates meer dan je dev profiel, je kunt de public beta's er gewoon overheen installeren als er een nieuwere versie is als het goed is.

Zucht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
SgtElPotato schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:52:
[...]

Zou kunnen, ik ben zelf nooit enrolled geweest in developer beta's maar heb ook de keuze om deze te downloaden nu.

En ook al krijg je straks geen updates meer dan je dev profiel, je kunt de public beta's er gewoon overheen installeren als er een nieuwere versie is als het goed is.
Hier is het goed gegaan. En nu na 5 minuten al het idee: "Nou.... was dit het nou?" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Dennisdn schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:55:
[...]

Hier is het goed gegaan. En nu na 5 minuten al het idee: "Nou.... was dit het nou?" :P
Ja maar dat is altijd haha. Had ik bij iOS16 ook. Leuk die lockscreen enzo, maar was dat het nou.
En dan straks bij de officiele release is er niks meer nieuws :'(

Zucht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sigmundfreund
Elk jaar een revolutie verwachten is ook een beetje te veel gevraagd lijkt me. Smartphones (zowel Android als iOS) zijn een volwassen product en er wordt telkens wat bijgeschaafd maar de grote stappen zijn er uit. Het featurelijstje is trouwens elk jaar wel groot, maar natuurlijk niet van toepassing op iedereen en dat kan soms aanvoelen dat zo'n update 'leeg' is.

[ Voor 26% gewijzigd door sigmundfreund op 06-06-2023 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:12
Ik zie dus helemaal geen toggle voor beta's op 2 toestellen. Voorheen wel wat beta's geinstalleerd maar niet via de legale weg. Die profielen zijn al weer een geruime tijd verwijderd. Moet je iets anders ingesteld hebben en is dat de reden dat ik die toggle niet zie? Want dan kan ik stoppen met zoeken :D

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisdn schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:39:
[...]

Probleem is niet zozeer of je nu goed zit, probleem is meer of je goed blijft zitten.
Vroeger kreeg een device welke op de Dev beta zat maar geen profiel meer had geen beta builds meer tot de non beta uit was.

Zoiets zou nu ook kunnen gebeuren zodra een van de volgende beta's uit komt. Daar lijkt vanuit Apple nog geen bevestiging van te zijn en of die überhaupt gaat komen is nog maar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 12:22:
[...]

Probleem is niet zozeer of je nu goed zit, probleem is meer of je goed blijft zitten.
Vroeger kreeg een device welke op de Dev beta zat maar geen profiel meer had geen beta builds meer tot de non beta uit was.

Zoiets zou nu ook kunnen gebeuren zodra een van de volgende beta's uit komt. Daar lijkt vanuit Apple nog geen bevestiging van te zijn en of die überhaupt gaat komen is nog maar de vraag.
We gaan het zien. Ik vond het risico niet zo groot omdat ik gister zag dat ze volgende maand al naar de PB gaan. Dus in het ergste geval....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisdn schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 12:26:
[...]

We gaan het zien. Ik vond het risico niet zo groot omdat ik gister zag dat ze volgende maand al naar de PB gaan. Dus in het ergste geval....
Nee valt ook wel mee hoor maar is meer om teleurstelling van sommige te voorkomen.
Aan het type vragen die nu in het topic langskomen merk ik een beetje dat de helft niet direct weet wat het in kan houden om nu een Dev beta te draaien.

Afgelopen jaar kwam de Public beta ook in July dacht ik, toen gelijk met Dev beta 3 als ik het mij goed herinner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
hk12nl schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 12:18:
Ik zie dus helemaal geen toggle voor beta's op 2 toestellen. Voorheen wel wat beta's geinstalleerd maar niet via de legale weg. Die profielen zijn al weer een geruime tijd verwijderd. Moet je iets anders ingesteld hebben en is dat de reden dat ik die toggle niet zie? Want dan kan ik stoppen met zoeken :D
Ik zette automatische updates uit en toen werd de beta zichtbaar.

Op ios zijn die full screen covers in muziek wel leuk.
Persoonlijke stem lijkt me geinig. Aidroppen via internet is handig.

iPad nog weinig spannends aan kunnen ontdekken, op het aanpassen van het font van de klok na.

TVOS meest verbeterd, eindelijk 6 iconen op een rij :P

[ Voor 22% gewijzigd door matthijst op 06-06-2023 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 12:30:
[...]
Afgelopen jaar kwam de Public beta ook in July dacht ik,
Ah, ik dacht misschien zijn ze nu eerder in de nieuwe beta-structuur. Maargoed, IOS17 is een vinkje, en nu begint langzaam de grotere vraag: iPhone 15 of geen iPhone 15 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WayLikeMark
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:01
Hoewel settings crashed als je cross-fade in music aanzet werkt het wel. Alleen uitzetten is niet meer mogelijk maar dat hoeft van mij toch niet..

Merk overigens wel stevige battery drain maar dat kan natuurlijk nog met indexeren te maken hebben.

[ Voor 26% gewijzigd door WayLikeMark op 06-06-2023 12:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
Dennisdn schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 12:47:
[...]

Ah, ik dacht misschien zijn ze nu eerder in de nieuwe beta-structuur. Maargoed, IOS17 is een vinkje, en nu begint langzaam de grotere vraag: iPhone 15 of geen iPhone 15 :9
Geen. Maar wel een 15 Pro :+

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fold

Edit: maar zonder gekheid, de geruchten gaan al even dat de Max/ultra weer meer features krijgt dan de “kleine” pro. Daar zou ik dan persoon wel van balen, ik vind de “kleine” maat erg fijn maar mijn Fomo trekt het niet als de Max/Ultra betere specs heeft.

[ Voor 97% gewijzigd door Donstil op 06-06-2023 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Donstil schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 13:09:
Fold

Edit: maar zonder gekheid, de geruchten gaan al even dat de Max/ultra weer meer features krijgt dan de “kleine” pro. Daar zou ik dan persoon wel van balen, ik vind de “kleine” maat erg fijn maar mijn Fomo trekt het niet als de Max/Ultra betere specs heeft.
De Max had altijd al iets betere specs, verwaarloosbaar, maar toch.
De normale Pro kan ik perfect met één hand bedienen van top tot teen, de Max is daar mee te groot voor..

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Schijnt dat alleen de Pro Max zo'n periscope zoomlens krijgt, dat is voor mij de reden om te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SgtElPotato schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 13:21:
[...]

De Max had altijd al iets betere specs, verwaarloosbaar, maar toch.
De normale Pro kan ik perfect met één hand bedienen van top tot teen, de Max is daar mee te groot voor..
Nah de specs die nu beter zijn komen voort uit de grote, grotere accu want meer ruimte, hogere resolutie want meer scherm. Daar doel ik niet op, wat @matthijst al aangeeft, nu bij de Max/ultra lijkt het te gaan om een andere camera en dat vind ik dan een ander verhaal en doelde ik waarom op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De enige geruchten voor de Pro waar ik nu in geintereseert ben is eventueel dat hij in titanium uitgevoerd zal worden. Als dat zo is: instandbuy. Als het niet zo is...... kan ik waarschijnlijk mijn rug niet rechthouden en zit ik ook gewoon te F5'en op de besteldag >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Dennisdn schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 13:39:
De enige geruchten voor de Pro waar ik nu in geintereseert ben is eventueel dat hij in titanium uitgevoerd zal worden. Als dat zo is: instandbuy. Als het niet zo is...... kan ik waarschijnlijk mijn rug niet rechthouden en zit ik gewoon te F5'en op de besteldag >:)
'Hij is dan nu even wat duurder maar dan kan ik er wel meerdere jaren mee doen'. En dan vervolgens volgend jaar weer hetzelfde :+

Ik betrap mezelf er ook altijd op. Dan koop ik meer opslag om er langer mee te doen en dan koop ik volgend jaar toch weer het nieuwe model...

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

matthijst schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 13:24:
Schijnt dat alleen de Pro Max zo'n periscope zoomlens krijgt, dat is voor mij de reden om te upgraden.
Periscope is niet per se een zoomlens.

Periscooplens:
  • Gebruikt meerdere spiegels om licht om te leiden.
  • Verandert de richting van het licht zonder vervorming.
  • Wordt gebruikt in onder andere onderzeeërs en camera's.
  • Maakt het mogelijk om objecten te zien die niet recht voor zich zijn.
Telescooplens:
  • Verzamelt en focust licht om vergrote beelden te creëren.
  • Bestaat uit een combinatie van lenzen.
  • Geoptimaliseerd voor observatie van hemellichamen en verre objecten.
  • Heeft een hoge vergrotingskracht en verzamelt veel licht.
Test. Test. 123. Testing. Testing.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zouden we al een iPhone15-topic mogen openen? Voordat we hier op onze donder krijgen te ver offtopic te gaan :)

Ik heb de vraag wel-of-niet een nieuwe iPhone maar eens voorgelegd aan GPT, maar schiet daar ook niet veel mee op...
Of je wel of niet de nieuwe iPhone moet kopen, hangt af van verschillende factoren, waaronder je persoonlijke voorkeuren, financiële situatie en behoeften. Hier zijn enkele punten om te overwegen bij het nemen van een beslissing:

Budget: Kan je je de nieuwe iPhone veroorloven zonder financiële problemen te veroorzaken? Het is belangrijk om je budget in gedachten te houden bij het kopen van een nieuwe telefoon.

Nieuwe functies: Bekijk de specificaties en nieuwe functies van de iPhone. Als er specifieke functies zijn die je nodig hebt of die je echt aanspreken, kan dat een reden zijn om de nieuwe iPhone te overwegen.

Huidige telefoon: Hoe goed functioneert je huidige telefoon? Als je huidige telefoon nog steeds goed werkt en aan je behoeften voldoet, kan het logischer zijn om nog even te wachten met het kopen van een nieuwe.

Alternatieven: Overweeg ook andere merken en modellen. Er zijn veel geweldige smartphones op de markt en het is de moeite waard om te onderzoeken of er andere opties zijn die beter aansluiten bij je behoeften en budget.

Toekomstige ontwikkelingen: Bedenk dat technologie voortdurend evolueert en er regelmatig nieuwe telefoons worden uitgebracht. Als je geen dringende behoefte hebt aan een nieuwe telefoon, kan het lonen om te wachten op toekomstige releases.

Het is belangrijk om je persoonlijke situatie zorgvuldig te evalueren voordat je een beslissing neemt. Overweeg je behoeften, financiën en de beschikbare opties, en neem de tijd om te beslissen wat het beste voor je is.

[ Voor 88% gewijzigd door Dennisdn op 06-06-2023 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Mog schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 13:41:
[...]

Periscope is niet per se een zoomlens.

Periscooplens:
  • Gebruikt meerdere spiegels om licht om te leiden.
  • Verandert de richting van het licht zonder vervorming.
  • Wordt gebruikt in onder andere onderzeeërs en camera's.
  • Maakt het mogelijk om objecten te zien die niet recht voor zich zijn.
Deze variant inderdaad, om licht om een hoekje te leiden waardoor ze een 5-6x zoom kunnen krijgen zonder dat de lens een stuk uit moet steken:
https://www.macrumors.com...-15-pro/#periscope_camera

Telefoonmenu is ook iets gewijzigd (als je aan het bellen bent) in iOS17. Ziet er wat mooier uit.

[ Voor 7% gewijzigd door matthijst op 06-06-2023 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisdn schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 13:43:
Zouden we al een iPhone15-topic mogen openen? Voordat we hier op onze donder krijgen te ver offtopic te gaan :)
@robcoenen Heeft hem al klaarstaan waarschijnlijk :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-06 10:15

Neus

www.zenaconsult.com

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Neus schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 14:22:
[...]

Prima nummer trouwens ! :)
Haha prima plaatje inderdaad. Alleen mijn kleine vind het dus een leuk nummertje sinds de laatste vakantie en daardoor hoor ik hem iets vaker dan mij lief is 8)7

Maar goed ik ben aan de andere kant allang blij dat het geen Kinderen voor Kinderen moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Laatst online: 18-06 10:15

Neus

www.zenaconsult.com

AirTag delen werkt prima! Zo kunnen nu ook mijn vrouw en zoon onze hond tracken, indien nodig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dft1UrH0DcJRIdBtzpcOEbW_dGw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qsTdMDMwu5JVz8G668mnATBE.jpg?f=fotoalbum_large

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Neus schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 14:24:
AirTag delen werkt prima! Zo kunnen nu ook mijn vrouw en zoon onze hond tracken, indien nodig.

[Afbeelding]
Ja daar zitten wij thuis ook wel enorm op te wachten. Hebben de andere devices ook al iOS17 nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheKerremenke
Zo de offline kaart van Nederland, stukje Belgie, een stuk Duitsland en Denemarken gedownload. Net geen 10 Gb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cgmAlJarnfCwKsz7QSZSbCMmVpc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PpBnYFnuQdQoNTgaH8T9XJqn.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CxDJwFvHAt7wsCQgo-Vwtz_8XvI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IdLF28h95bU9nn1FpWs1fl4A.png?f=fotoalbum_large

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
Is het de bedoeling dat widgets in standby mode elkaar afwisselen? Bij mij blijft het staan op dat waar ik hem op houd maar dat is dan wel erg statisch voor een standby optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijk860
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20-06 13:27
matthijst schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 12:41:
[...]

Ik zette automatische updates uit en toen werd de beta zichtbaar.
Helaas niet werkend te krijgen, krijg alleen de Ios16 Public Beta te zien

MBP 13 2017, Mac mini 16/256gb, iPad Pro M1/128 Iphone 15 Pro 256, PS5,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:30
Vraagje: ik ben geen developer maar kan wel béta updates downloaden. Zo staat iOS 17 Developer Beta klaar. Hoe kan dit? Een familielid met een identieke iPhone ziet de optie béta-updates niet terug..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13:15
Neus schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 14:24:

[Afbeelding]
Werkt dit ook i.c.m. 'Delen met gezin' of is het echt iedereen met het handje uitnodigen?
Ik ben verder ook benieuwd of de limiet van 16 devices in 'Find My' opgeheven is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13:15
turkeyhakan schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 14:43:
Vraagje: ik ben geen developer maar kan wel béta updates downloaden. Zo staat iOS 17 Developer Beta klaar. Hoe kan dit? Een familielid met een identieke iPhone ziet de optie béta-updates niet terug..
Toevallig ooit in het verleden deelgenomen aan 'Apple Beta Software Program'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SupremeRick
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-06 13:02

SupremeRick

Muse Fan

Net geïnstalleerd op m'n 14 Pro, daar kreeg ik de optie ook te zien. Op mijn XS welke veel beta's heeft gedraaid laat hij geen optie zien. Erg vreemd, dat lijkt de theorie van wanneer je ooit enrolled bent voor een beta te ontkrachten.

Edit: Mijn watch mag ook de beta draaien zie ik nu :)

[ Voor 10% gewijzigd door SupremeRick op 06-06-2023 15:01 ]

PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
robcoenen schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 14:49:
[...]

Toevallig ooit in het verleden deelgenomen aan 'Apple Beta Software Program'?
Ik heb mij daar ooit wel voor aangemeld maar nooit voor betaald. Dus vandaar ook mijn vraag! Kan ik iOS 17 downloaden als ik de melding heb of schiet mijn telefoon in de stress? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sigmundfreund
turkeyhakan schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 15:05:
[...]

Ik heb mij daar ooit wel voor aangemeld maar nooit voor betaald. Dus vandaar ook mijn vraag! Kan ik iOS 17 downloaden als ik de melding heb of schiet mijn telefoon in de stress? :D
Meerderen hier hebben hem draaiend zonder (actief) developer account. De vraag is vooral blijft het werken, worden updates aangeboden, kan je met gemak over naar public straks? Kleine risico, zorg voor backups en het komt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
sigmundfreund schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 15:14:
[...]

Meerderen hier hebben hem draaiend zonder (actief) developer account. De vraag is vooral blijft het werken, worden updates aangeboden, kan je met gemak over naar public straks? Kleine risico, zorg voor backups en het komt goed.
Goeie! Beta profile verwijderen kan alleen als de public release gelijk is aan de beta versie toch?

Weet je toevallig ook hoe ik de 1 bij instellingen weg krijg? Beta updates staat al op uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-06 20:39
Het viel mij op dat met iPadOS beta je nu widgets (helaas niet de app iconen) overal naar keuze op het scherm kunt plaatsen (dus het gaat niet meer automatisch omhoog)

Vroeg mij af of dit toevallig nu ook op iOS 17 ook zo werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mizgala28 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 16:11:
Het viel mij op dat met iPadOS beta je nu widgets (helaas niet de app iconen) overal naar keuze op het scherm kunt plaatsen (dus het gaat niet meer automatisch omhoog)

Vroeg mij af of dit toevallig nu ook op iOS 17 ook zo werkt.
Nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
turkeyhakan schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 15:46:
[...]

Goeie! Beta profile verwijderen kan alleen als de public release gelijk is aan de beta versie toch?

Weet je toevallig ook hoe ik de 1 bij instellingen weg krijg? Beta updates staat al op uit..
Er is geen beta profiel van iOS 17 meer maar bij iOS 16 kon dat wel inderdaad,
Dev profiel eraf, public erop en je krijgt de volgende public aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Zonde maar ergens wel te verwachten (iPad heeft een groter scherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Donstil schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 16:14:
[...]

Er is geen beta profiel van iOS 17 meer maar bij iOS 16 kon dat wel inderdaad,
Dev profiel eraf, public erop en je krijgt de volgende public aangeboden.
Hoe gaat dit bij iOS 17 dan? Of is dat je laatste zin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WayLikeMark
turkeyhakan schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 16:21:
[...]

Via instellingen - algemeen - software update zoals je dat nu ook al in iOS 16 hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:16

_AN

Bijzonder, maar vooralsnog heb ik het idee dat de batterijduur met deze Beta toegenomen is. Vanmorgen rond 7 uur van de oplader gehaald, nog even gespeeld met nieuwe functies. Daarna tijdens rijden naar werk (20 minuten) opgeladen tot 95% en nu nog steeds op 82%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
_AN schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 16:49:
Bijzonder, maar vooralsnog heb ik het idee dat de batterijduur met deze Beta toegenomen is. Vanmorgen rond 7 uur van de oplader gehaald, nog even gespeeld met nieuwe functies. Daarna tijdens rijden naar werk (20 minuten) opgeladen tot 95% en nu nog steeds op 82%.
Erger dan 16.5 kan ook niet :+

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
iMore heeft een artikel over dat de beta voor vrijwel iedereen beschikbaar is en houdt het op een huge mistake. Verder op zich geen nieuws ten opzichte van wat we hier al hadden, maar wat wel interessant is: zij zijn nu Apple aan het stalken om een uitleg en zeggen dit bericht te blijven updaten bij nieuws. https://www.imore.com/app...yone-can-upgrade-but-dont

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WayLikeMark schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 16:33:
[...]

Via instellingen - algemeen - software update zoals je dat nu ook al in iOS 16 hebt.
turkeyhakan schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 16:21:
[...]

Dat laatste was op iOS16. Voor de developer beta van iOS 17 moet je officieel gezien inloggen met je developer account.

Alleen door (mogelijk) een bug lukt het op sommige veel toestellen ook zonder login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
_AN schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 16:49:
Hier andersom. Trekt de iPhone aardig leeg gedurende de dag. Is ook vaak redelijk warm bij gewoon gebruik.

De geneugten van het draaien van een beta. O-)
Komt die MagSafe batterij tenminste nog van pas. >:)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Denk vul eens in hoe ik me voel maar kan beter naar de ggz gaan, die stellen minder vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23-06 17:49
Tweakwondo schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:19:
helaas krijg ik het niet voor elkaar de dev beta te installeren
ik heb dan ook geen actieve dev account bij apple,
zoveel ben ik er niet mee bezig om er 99/j voor te betalen

mocht iemand nog een gouden tip hebben hoor ik t graag :)
Ik heb in de software update settings aangemeld met een apple id waarvan ik zeker weet dat deze al eerder op een iphone heeft gestaan met dev beta
In eerste instantie leek het niet te werken en heb ik de telefoon weg gelegd
ongeveer een uur a ander half uur later zie ik nu dat er wel een update klaar staat
de ios 17 dev beta

ook dit is geen betaald account

ik ben toch wel benieuwd hoe het systeem erachter werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Laatst online: 14:16

ijskonijn

Now MOVE!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AYkFiEwEwQJfEdR5Ecq0lHwKTw8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iBhxTgEZKclJdlJZDSEwjfoO.jpg?f=fotoalbum_large

Nooit een betaald developer account gehad. Wel de public betas

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben even aan het kijken geweest om zo’n caller-ID aan te maken. Maar het lijkt erop dat je geen onderscheid kan maken op verschillende telefoonlijnen. Dat zou jammer zijn omdat ik zakelijke contacten een andere of misschien geen foto zou willen laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisdn schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 19:33:
Ben even aan het kijken geweest om zo’n caller-ID aan te maken. Maar het lijkt erop dat je geen onderscheid kan maken op verschillende telefoonlijnen. Dat zou jammer zijn omdat ik zakelijke contacten een andere of misschien geen foto zou willen laten zien.
Ooh daar had ik nog niet eens aan gedacht 8)7
Zou het niet alleen werken op je default lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 19:39:
[...]

Ooh daar had ik nog niet eens aan gedacht 8)7
Zou het niet alleen werken op je default lijn?
Er is wel deze instelling waarmee het lijkt dat je het per gesprek misschien aan en uit kunt zetten. Maar heb geen andere iOS17 iPhone in de buurt om het te testen. Op een andere iPhone die hier rond slingert wordt ie nog niet aangeboden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lAXYllQHxdr61-JEQkS9nZqY82s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OFmJv8J7ea4YlaTWlbSeQrvx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisdn schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 19:52:
[...]

Er is wel deze instelling waarmee het lijkt dat je het per gesprek misschien aan en uit kunt zetten. Maar heb geen andere iOS17 iPhone in de buurt om het te testen. Op een andere iPhone die hier rond slingert wordt ie nog niet aangeboden.

[Afbeelding]
Mm als je dan elke keer een pop-up krijgt is dat ook weer ruk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toppe schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 18:34:
Denk vul eens in hoe ik me voel maar kan beter naar de ggz gaan, die stellen minder vragen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GuoLwfSr_QtXvPF8BSaH9YT9fSE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WPRDnxthR4I4xYGdNh1E0qtI.jpg?f=fotoalbum_large

😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:33

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Iemand die kan bevestigen dat de microsoft authenticator werkt? Dan ga ik hem ook even installeren.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WayLikeMark
Tylen schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 19:58:
Iemand die kan bevestigen dat de microsoft authenticator werkt? Dan ga ik hem ook even installeren.
Deze werkt. Vandaag al een keer of 12 moeten gebruiken en ben niets vreemds tegengekomen. Dat wil uiteraard niet zeggen dat hij bij toekomstige updates blijft werken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Je bent vergeten gemeenschap vergeten aan te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Die nieuwe autocorrectie werkt wel lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Dat is een best beperkte lijst, neem aan dat je zelf eentje kunt toevoegen toch?
Pagina: 1 2 ... 30 Laatste