~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
Lefty loosyRonald.42 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 17:43:
Je draait wel de goede kant op?
Maar andere kant zelfde verhaal..
Waarbij lefty tegen de klok in betekent?Eagle Creek schreef op maandag 5 juni 2023 @ 17:46:
[...]
Lefty loosy
Maar andere kant zelfde verhaal..
Ik kan dan niet anders zeggen dan dat je niet zwaar genoeg bent..
Niet iemand met een luchtsleutel in de buurt?
En anders een stukje buis om je sleutel te verlengen?
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
Anders ook even proberen een klein beetje strakker en dan los.
Maar alle gekheid op een stokje, combinatie van bovenstaande tips.
Even wat WD40 tijdje laten "weken", paar flinke meppen met een hamer op de kop van de bout.
Daarna kan je proberen of grotere hefboom, pijpie erop oid. Of een tik geven op je sleutel, in de hoop dat je 'm "los schrikt".
Gestoord word je toch...
Of een sleutel en een hamer, om zelf de slagmoersleutel te spelen.
En vooral die wd40 eerst ja
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
WD40 kan……maar de naam WaterDisplacement zegt het al, dat heeft een beschermende werking tegen vocht. Echte kruipolie werkt veel beter. Het verschil is het waard om even een busje van in huis te halen.
Nachtje intrekken en weer eens proberen.
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
"lefty loosey righty tighty", dus ja, left is tegen de klok in.Ronald.42 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 17:49:
[...]
Waarbij lefty tegen de klok in betekent?
Ik kan dan niet anders zeggen dan dat je niet zwaar genoeg bent..![]()
Niet iemand met een luchtsleutel in de buurt?
En anders een stukje buis om je sleutel te verlengen?
Heb echt met beide arme met volle kracht geprobeerd, en op de sleutel gestaan. Ook geprobeerd te verlengen./hefbomen.
Tried that, geen verschil.IplugNplay schreef op maandag 5 juni 2023 @ 17:51:
Sleutel er op met kracht, dan tegelijk op de kop van de bout/moer slaan.
Anders ook even proberen een klein beetje strakker en dan los.
WD40, geen verschilMakkelijk schreef op maandag 5 juni 2023 @ 19:52:
Slagmoersleutel.
Of een sleutel en een hamer, om zelf de slagmoersleutel te spelen.
En vooral die wd40 eerst ja
Ik snap er dus geen hout van want alle video's op internet geven aan dat het niet lastiger is dan dat.
Je gaat mij niet vertellen dat dit niet loskomt met een slagsleutel en een dikke vuist. Ook daar breekt op een gegeven moment de bout gewoon af, of hij komt los.

Dit moet je hebben, en dan met een zware vuist erop rammen. Dan gaat het echt wel los. Als je dit probeert met een normale steeksleutel dan werkt het niet, omdat de steeksleutel te flexibel is. Een slagsleutel geeft geen mm mee, en als je daar dus met een zware vuist op gaat rammen dan komt het 100% los.
De andere wat minder elegante (en gevaarlijkere optie i.v.m. doorschieten) oplossing is een sleutel verder verlengen.
Met hoeveel meter heb je de sleutel verlengd ? Als je er een steigerpijp van 3 meter op zet dan heb je 2 opties:
- De boel komt los
- De boel breekt af
Dan kan je in ieder geval door.
[ Voor 41% gewijzigd door Lollercopter op 06-06-2023 15:05 ]
Uit jullie berichten mag ik ook wel op dat ik niets over het hoofd lijkt te zien qua montage of verborgen kruiwagengeheimen...
Ik zal nog kijken of ik een nog grotere hefboom kan realiseren. Anders eventueel nog verhitten maar ben bang dat de plastic flens dat niet zo grappig vindt.
Let er op dat de bout het wiel in gaat, je hoeft met de andere kant nog niks.
[ Voor 25% gewijzigd door D4NG3R op 06-06-2023 15:02 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
[ Voor 17% gewijzigd door souljah1h op 06-06-2023 15:01 ]
- 24 uur in de kruipolie
- Laten "schrikken" met een sleutel en een hamer
- Moer verwarmen (niet een bout verwarmen)
- Doorduwen tot die breekt
- Afslijpen
kruiwagen wielbout
denk dat je beide naar elkaar toe moet draaien
dus met 2 sleutels
en/of even een pijptang in je omgeving vragen
https://www.hornbach.nl/c...tangen/pijptangen/S23846/
dat opent alles (en sloopt alles)
Gewoon normale draad zo te zien: YouTube: Instructievideo 5 puntsmontage kruiwagen Altrad Fort
[ Voor 36% gewijzigd door warhamstr op 06-06-2023 15:18 ]
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
nee, alle gekheid. Verleng die sleutel idd. Buis eromheen, en wrikken maar. Werkt dat niet? Dan maar uitboren of flexen.
Professioneel Heftruck Syndroom
Vaak zijn de bouten die wel bij aflevering van goedkopere kwaliteit, waardoor de sleutel de vlakken vervormd, Even een nieuwe set van fatsoenlijke bouten erin kan geen kwaad.
De plastiek dop die je ziet is alleen stof afdichting en niet de flens waar de bout in zit.
De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?
Veroordeel niet, verwonder u slechts
[ Voor 56% gewijzigd door SniperGuy op 06-06-2023 16:05 ]
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Ik zie dit veel mensen zeggen maar diezelfde physics zeggen ook dat een korte, rigide sleutel en een hamer. Of een elektrische slagmoersleutel nog effectiever zijnbonzz.netninja schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 16:06:
steeksleutel verlengen met ijzeren buis. Physics!
Maar als je toevallig een steigerpijp van een meter of 2 hebt liggen kan het een goed idee zijn.
Ik heb daar zo'n enorm lange 1/2" sleutel voor, een wringijzer, dat is een beter wapen dan een koevoet.
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Goede (lucht)moerslagsleutel met een grote hamer erin (hardere klap per slag) laat de boel ook schrikken terwijl er draaiende kracht op wordt gezet... als dat niet werkt dan kan je nog proberen de moer een keer gloeiend heet te maken... als dat niet werkt zal er eigenlijk niets anders gaan werken zonder dat je de boel gaat afbreken/afslijpen.
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
Als het een bout-moer constructie is (bout door en door): stook de moer met een verfbrander lekker warm, vind-ie fijn
Dat maakt dat de moer méér uitzet dan de bout en je krijgt speling.
Achteraf een beetje Hammerite oid op de kruiwagen waar de verf kapot is, anders roest het onder je derrière weg.
Werkt trouwens averechts als je de bout warm stookt (en dus laat uitzetten)
DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
oude wielbouten eraf slijpen met slijptol en de tweede as-gaten gebruiken voor het nieuwe wiel (met massieve band dit keer)
Van klussen krijg je grijze haren