Waveshare RS485 to ETH

Pagina: 1
Acties:
  • 613 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bucovaina89
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-07 17:55
Ik heb foutief drie RS485 to ETH modules gekocht. Ik wilde modbus devices in huis uitlezen en aansturen over ethernet in plaats van met een USB dongle. Ik dacht, ik koop daar deze modules voor maar het blijkt niet te werken, als ik de documentatie beter had gelezen had ik dat ook geweten want het staat er effectief in dat die geen modbus-TCP ondersteunt :) . Ondertussen heb ik dan drie RS232/RS485 to ETH modules gekocht en die doen wel wat ik wilde doen (uitlezen met telegraf en aansturen met mbpoll/Node Red).

Maar nu mijn vraag: weet iemand een use-case voor de RS485 to ETH bakjes? Welke dingen kan ik nog aansturen/uitlezen met RS485 (geen modbus dus)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amauer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:21
Ik heb exact dezelfde module (RS485 to ETH) en gebruik die om via modbus een aantal kwh tellers (SDM220 en SDM630) uit te lezen. Niet via modbus-TCP maar via rtuovertcp.

[ Voor 5% gewijzigd door amauer op 05-06-2023 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bucovaina89
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-07 17:55
Ah, ik dacht al wel dat het gewoon een laagje dieper ging zitten. Het is ten slotte gewoon RS485. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossi13
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 31-07 18:47
Dus met enkel een waveshare rs485 to eth ben ik niets vermoed ik?
Moet ik dan nog iets anders aanschaffen om mijn Aurora power one uit te lezen?

Mvg,

Bossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:26

SA007

Moderator Tweaking
Ik snap niet echt wat deze kick te maken heeft met het originele topic.

Ja, je kan met zo'n rs485 'een' rs485 apparaat uitlezen, maar niks hierin gaat over de Aurora of wat je probeert te bereiken.

Ik stel voor dat je in het correcte subforum (waarschijnlijk Smarthome) een topic begint en eens begint met uitlezeggen wat je wil bereiken, beginnen met 'dus met enkel...ben ik niets' gaat geen behulpzame reacties geven, net als een ongerelateerd topic kicken.

Bij deze gaat deze dicht.

PS: Groeten hoeft niet op het forum

Dit topic is gesloten.