[smart] Ramen reiniger / wasser

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
:w tweakers,

We hebben thuis nogal wat van die stofzuig/dweil-robotjes versleten. Inmiddels de 5e in huis, en die werkt -eindelijk- echt goed. uitvoering: Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro

Sinds kort zie ik steeds meer van die 'ramen-wassers/reinigers' bij verschillende webshops.

Ik verwacht dat kwaliteit tussen deze robotjes enorm verschillend is (zoals met de stofzuigers ook het geval is).

Iemand die zo'n ding in praktijk in gebruik heeft? Wat werkt wel/niet goed?

(of kwestie van wachten op generatie 3/4/5 van deze dingen?)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je bent vaak meer tijd kwijt met het apparaat verzetten van raam naar raam dan wanneer je zelf gaat lappen. Een goede techniek met de wisser, of het aanschaffen van een ruitenzuiger, levert je meer op vrees ik.

Ook kunnen deze apparaten erg weinig water en sop gebruiken want dan hechten ze zich niet meer goed, dat is een redelijke beperking vrees ik.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-05 19:36

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Tsurany schreef op maandag 5 juni 2023 @ 17:11:
Je bent vaak meer tijd kwijt met het apparaat verzetten van raam naar raam dan wanneer je zelf gaat lappen. Een goede techniek met de wisser, of het aanschaffen van een ruitenzuiger, levert je meer op vrees ik.

Ook kunnen deze apparaten erg weinig water en sop gebruiken want dan hechten ze zich niet meer goed, dat is een redelijke beperking vrees ik.
Eerste punt is zeker valide. Er zijn echter wel uitzonderingen waarbij het wel handig is. Bijvoorbeeld als je 12 hoog woont in een appartement met een groot woonkamerraam dat niet open kan. Uit de raam hangen met een lange telescoop steel is dan ook niet echt tof.

Overigens hechten de meeste automatische raamdweilers zich door middel van magnetisme tussen het binnen- en buitendeel. Die zijn dus niet afhankelijk van de zuigwerking op een ruit.

De Xiaomi Mi Robot Mop 2 pro is overigens niet geschikt voor "verticale" ramen, dus dat is wat dat betreft niet het meest gelukkige voorbeeld. Daar heeft Xiaomi de HUTT voor :P

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@DexterDee wellicht verschilt dat per apparaat maar ik kom overal de termen "zuigkracht" tegen. Ook bij die Xiaomi HUTT staat hetzelfde.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

DexterDee schreef op maandag 5 juni 2023 @ 17:23:
[...]

Eerste punt is zeker valide. Er zijn echter wel uitzonderingen waarbij het wel handig is. Bijvoorbeeld als je 12 hoog woont in een appartement met een groot woonkamerraam dat niet open kan. Uit de raam hangen met een lange telescoop steel is dan ook niet echt tof.

Overigens hechten de meeste automatische raamdweilers zich door middel van magnetisme tussen het binnen- en buitendeel. Die zijn dus niet afhankelijk van de zuigwerking op een ruit.

De Xiaomi Mi Robot Mop 2 pro is overigens niet geschikt voor "verticale" ramen, dus dat is wat dat betreft niet het meest gelukkige voorbeeld. Daar heeft Xiaomi de HUTT voor :P
Als je op 12 hoog woont huurt de VVE wel een raamwasser voor je in.
Tevens, als je op 12 hoog woont mag ik hopen dat niet iedere 'tech-savvy' bewoner zo'n automagische ramenwisser koopt met de kans dat zo'n ding naar beneden valt van 12 hoog.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-05 19:36

DexterDee

I doubt, therefore I might be

True schreef op maandag 5 juni 2023 @ 17:33:
Tevens, als je op 12 hoog woont mag ik hopen dat niet iedere 'tech-savvy' bewoner zo'n automagische ramenwisser koopt met de kans dat zo'n ding naar beneden valt van 12 hoog.
LOL, aan de buitenunit zit een draad. Dus hopelijk valt 'ie niet heel ver :D

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 03-05 19:41
DexterDee schreef op maandag 5 juni 2023 @ 18:08:
[...]

LOL, aan de buitenunit zit een draad. Dus hopelijk valt 'ie niet heel ver :D
oplaadstekker.. *klik*. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-05 13:05

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Collega van mij heeft twee Hester M2 Pro's in huis. Was een actie, 2 voor 1. Maandag mag ik even 1 gebruiken van 'm om te kijken of het wat is. Ik ben benieuwd!

Iemand hier ervaring met die dingen?

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:44

Stekeltje

Nothing to see here move along

Even nieuw leven in dit topic blazen, ik zit ook te overwegen om een dergelijk apparaat aan te schaffen maar ben nog een beetje skeptisch. Zijn er inmiddels al meer tweakers die er 1 hebben, en zo ja wat is je mening erover?

Ik twijfel om te beginnen met een super voordelige:
https://nl.aliexpress.com...%3Asearch%7Cquery_from%3A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poumelie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-05 14:27
Stekeltje schreef op maandag 23 september 2024 @ 12:21:
Even nieuw leven in dit topic blazen, ik zit ook te overwegen om een dergelijk apparaat aan te schaffen maar ben nog een beetje skeptisch. Zijn er inmiddels al meer tweakers die er 1 hebben, en zo ja wat is je mening erover?

Ik twijfel om te beginnen met een super voordelige:
https://nl.aliexpress.com...%3Asearch%7Cquery_from%3A
Ik doe even mee met overwegen. Ik gebruik al meer dan 10 jaar met grote tevredenheid robotstofzuigers (en inmiddels dweilers) die steeds beter worden, maar in de robot ramenwassers lijkt geen vooruitgang te zitten. Terwijl ik naast stofzuigen en dweilen toch het allermeeste een hekel heb aan ramen wassen (en de badkamer schoonmaken.. maar daar verwacht ik voorlopig nog geen robot voor).

Deze Chovery lijkt precies op de Hoga W10. Zouden ze hetzelfde zijn? Dan heb je wat aan de recensies op Amazon. Ik overweeg deze ook te kopen (of de Chovery dan, want dan is de investering wat lager voor zo'n experiment)
Pagina: 1