Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juriaanvdm
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-09 17:59
Ik ben van plan een tweedehands Samsung 970 EVO 1TB te kopen. Nu lees ik op fora dat veel mensen waarschuwen een tweedehands SSD aan te schaffen, ook specifiek de Samsung 970 EVO.
Mijn vraag is dus, a.d.h.v. deze afbeelding van een test van deze ssd, is dit een goede aankoop voor 60 euro?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NmYuUI0N9yYfOnsS3ZbBArcHjsQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CJCJXbxkp7WENotplyfIYAjf.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:00
Ik vind de prijs nogal aan de hoge kant. Voor een paar euro meer heb je de opvolger:
uitvoering: Samsung 980 1TB

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:29

br00ky

Moderator Harde Waren
En om je vraag mbt de printscreen te beantwoorden, geen idee. Hier staat niet heel veel interessante info in. De 8 TB TBW is peanuts tov de gespecificeerde 600 TB. Verder zou ik meer geintereseerd zijn in de SMART waarden, maar als je voor een paar euro meer een 980 scoort, is dat allemaal irrelevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:11
Juriaanvdm schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:13:
Ik ben van plan een tweedehands Samsung 970 EVO 1TB te kopen. Nu lees ik op fora dat veel mensen waarschuwen een tweedehands SSD aan te schaffen, ook specifiek de Samsung 970 EVO.
Mijn vraag is dus, a.d.h.v. deze afbeelding van een test van deze ssd, is dit een goede aankoop voor 60 euro?

[Afbeelding]
Dit mag 2dehands al geen €45,- meer kosten je koopt gelijkwaardige modellen voor rond de €50,- als ze in de aanbieding zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juriaanvdm
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-09 17:59
LordSinclair schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:18:
Ik vind de prijs nogal aan de hoge kant. Voor een paar euro meer heb je de opvolger:
uitvoering: Samsung 980 1TB
hm ja he hebt gelijk, deze ssd is wel erg hoog geprijsd. ik zit ook naar een nieuwe 970 evo plus te kijken, maar zie geen verschil met de 980. enig idee welke van de twee het beste is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Is het een extra knutsel pc?
Of is het een pc waar je bijv. ook je werk op doet?
Ik snap het financiële voordeel wel, maar risico nemen met storage snap ik niet.
Als die disk 1 jaar eerder stuk gaat; dan heeft de besparing toch geen zin gehad?
Ik laat mijn disken niet eens met de post komen.

Het erin en eruit halen van een disk is ook een risico mbt statische elektriciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
en waarom is een 2ehands SSD riskant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:11

nelizmastr

Goed wies kapot

Farabi schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:39:
Sommige hebben al zoveel TB's geschreven dat het einde van hun NAND in zicht is.
Zeker kleinere SSD's zitten daar sneller aan. Of van die troep met QLC :)

Met de huidige prijzen is verkoop van een SSD eigenlijk ook amper interessant. Brengt weinig meer op.

[ Voor 14% gewijzigd door nelizmastr op 05-06-2023 16:19 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFrostMart1
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22-02 22:44
Farabi schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:39:
Nou, sommige SSD's bevatten nog informatie, eventueel schadelijke. Hierbij een wat oudere post: nieuws: Onderzoek: helft tweedehands hdd's bevat nog informatie

Zoals hierboven wordt aangegeven heb je voor minder geld al een betere SSD. De 980/pro zou ik dan ook wel echt aanraden, ook toekomstgericht :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
iFrostMart1 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 16:52:
[...]

Nou, sommige SSD's bevatten nog informatie, eventueel schadelijke. Hierbij een wat oudere post: nieuws: Onderzoek: helft tweedehands hdd's bevat nog informatie

Zoals hierboven wordt aangegeven heb je voor minder geld al een betere SSD. De 980/pro zou ik dan ook wel echt aanraden, ook toekomstgericht :) :)
dit artikel gaat over HDD's?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geitenslachter
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 29-08 11:36
Ik denk dat als de verkoper inzichtelijk kan maken hoeveel TB er al geschreven is naar de schijf dat je daarmee altijd een prima oordeel kan vellen over of het een goede deal is. Maar 60 euro voor bovengenoemde SSD is dat mijns inziens zeker niet.

Ryzen 7 5800X | Asus TUF RTX 3080 Ti | 32GB G.Skill Ram 3600 MHz |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Met de huidige nieuwprijzen voor een 1 en 2TB SSD is de aankoop van een gebruikte 1TB bijna nooit interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
iFrostMart1 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 16:52:
[...]

Das riskant voor de verkoper, niet voor de koper.
Pagina: 1