Toon posts:

stabiel AMD moederbord?!

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hey guys,

Ik moet een Pcc voor iemand samen stellen en ik ben al een tijdje uit de hele hardware frenzy,
Ik ben opzoek naar een goed en degelijk STABIEL AMD moederbord en leuk geheugen.
Volgens mij kan ik wel een AMD 1400 met PC2100 geheugen scoren (klopt dat wel, is dat dan met 266 FSB?), maar wat voor moederbord kan ik het beste nemen?

THX

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ASUS A7M :?

Je kan ook de search gebruiken :)

They made me do it.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:50
MSI K7T Pro

:)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst van [forum=6] naar [forum=7] :).

• dôh
  • Laatst online: 26-08 12:46
ECS K7S5A met de SIS 735 Chipset, goedkoop en supersnel/stabiel bordje. f189,- bij Gistron. Als het voor iemand is dan gaat die gene hem waarschijnlijk ook niet overclocken, dan is het zeker dé oplossing. :)

• JnX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-01 22:08

JnX

Asus A7M266 loopt zeer stabiel hier, en lekker snel ook... Als je verder niet wilt overclocken lijkt me dit een mooi bordje.

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-08 10:08
Epox 8k7A ... check maar eens at www.epox.nl

Flickr PSN ID= cheironnl

Verwijderd

Abit KT7-A zeer stabiel en ook nog goed over te klokken.
Ik heb zeer veel problemen gezien met MSI moederborden en na het plaatsen van een Abit bordje ging alles in eens goed. Ik heb nog geen betere borden gezien (met een redelijke prijs) dan die van Abit. :)

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Op zondag 02 september 2001 21:31 schreef Martijn1981 het volgende:
Abit KT7-A zeer stabiel en ook nog goed over te klokken.
Ik heb zeer veel problemen gezien met MSI moederborden en na het plaatsen van een Abit bordje ging alles in eens goed. Ik heb nog geen betere borden gezien (met een redelijke prijs) dan die van Abit. :)
Stel hij neemt na aanleiding van jouw reactie een Abit KT7a. Dan adviseer ik hem bij deze een soldeerbout en een HELE hoop kennis aan, want om er ff DDR sloten op te maken (PC2100) lijkt me een redelijke klus.

• sharkzor
  • Laatst online: 15:15
ik denk dat bijna alle ddr borden tegewoordig wel stabiel zijn. mijn kt7 draait nu echt super stabiel, nog zelfs stabieler dan m'n good old bx.

zelf heb ik vandaag een abit kg7-raid besteld, al vind ik hem wel een beetje duur :(
maar ach, hier heb ik meer vertrouwen in dan in zo'n ecs bord van 189,- (zijn nu al boot, diskette controller en flash problemen mee bekend).

Verwijderd

sorry, maar ik heb eigenlijk nog maar 1 amd systeem echt stabiel gezien... (en ook die heeft problemen met geluidskaart en netwerkkaart) ik begin er zelf echt niet aan (zelf amd systeem in elkaar zetten) want ik heb er echt een stuk of 10 gezien die NIET stabiel liepen... nou zal dat ook wel weer iets aan de extreme kant zijn, maar echt, tis goedkoop, dat wel, maar volgens mij is het echt maar geluk hebben als je je systeempje hebt en het werkt gelijk goed.. |:(

• Sundead
  • Laatst online: 27-04-2024
Tyan Thunder K7 loopt wel stabiel..... :P

Niks geen probs *D

• Frenkpie
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

mijn asus a7v133 vind ik stabiel

ik heb hiervoor een MSI gehad en met de standaard bios die erop zat was het mobo onstabiel !! vooral met Dvix kijken

(MSI K7T Pro2A)

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:34

Talon

Booooom !

Abit KG7-RAID
Al is het maar om ook wat nutteloos aan deze discussie toe te voegen.
Kan je niet beter ff surfen naar www.google.com en dan ffies searchen naar hardware-sites waar ze dat soort zooi bekijken ?
Heb je gelijk een second opinion ;)
Succes :)

• sharkzor
  • Laatst online: 15:15
Op zondag 02 september 2001 22:18 schreef ifcimpact het volgende:
sorry, maar ik heb eigenlijk nog maar 1 amd systeem echt stabiel gezien... (en ook die heeft problemen met geluidskaart en netwerkkaart) ik begin er zelf echt niet aan (zelf amd systeem in elkaar zetten) want ik heb er echt een stuk of 10 gezien die NIET stabiel liepen... nou zal dat ook wel weer iets aan de extreme kant zijn, maar echt, tis goedkoop, dat wel, maar volgens mij is het echt maar geluk hebben als je je systeempje hebt en het werkt gelijk goed.. |:(
dat ligt toch meestal echt aan degene die hem bouwt. als je gewoon nieuste bios en 4in1 drivers installeert moet het echt goed lopen. Een hoop vrienden hebben ook amd systemen en die lopen allemaal stabiel.

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 12:59

mr_obb

Lakse Perfectionist

De meeste borden zijn stabiel. De A7M van Asus en de MSI K7T pro 266 heb ik allebei retestabiel sien lopen.

Verwijderd

Hou Het bij een Msi K7t Pro Met Raid of de Asus a7a

greetz La Gomera :P

• Xandrios
  • Laatst online: 25-08 22:02
Op zondag 02 september 2001 21:02 schreef Bl@de het volgende:
ECS K7S5A met de SIS 735 Chipset, goedkoop en supersnel/stabiel bordje. f189,- bij Gistron. Als het voor iemand is dan gaat die gene hem waarschijnlijk ook niet overclocken, dan is het zeker dé oplossing. :)
200% true :)

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Om even netjes on-topic te blijven en niet in te gaan op die flame een eindje naar boven:

Er zijn een aantal moederborden voor AMD processoren die DDR ondersteunen. Het klopt dat het soms lastig is om een dergelijk systeem stabiel te krijgen.. alhoewel laat ik zeggen 'iets meer werk', want ik heb inmiddels mijn derde AMD systeem in elkaar gezet en geinstalleerd en alle drie draaien ze nog als een trein..

De Epox, ASUS A7M en vooral de genoemde ECS zijn goede moederborden. Ikzelf heb zoals je kunt zien de DFI AK76-SN, ook daarover ben ik heel erg tevreden. Aangezien ik niet denk dat je gaat overklokken, zou ik je willen adviseren de ECS te nemen. Voor het geld werkelijk een ongelooflijk moederbordje, simpel maar alles wat je nodig hebt zit erop. In de Pricewatch vind je de prijzen en leveranciers.

Geheugen zou ik iets nemen dat niet al te duur is maar wel goed, Dane Elec of bijvoorbeeld Kingston DDR kosten allebei niet zo heel veel meer geloof ik en zijn allebei prima merken. Crucial is ook erg goed (en vooral lekker over te klokken) en niet duur, ook hiervoor kun je in de Pricewatch terecht.

Veel succes maar vooral veel plezier met je AMD systeem.

• machiel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-07 18:09
Kijk hier even:
http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=163&page=23

De KT266 chipset presteert (ook volgens Anandtech) redelijk goed in vergelijking met de AMD760 of SiS735. Qua prestaties is er niet echt een verliezer.

Verwijderd

Topicstarter
okay thanks guys,
uiteindelijk hebben we dus een hoop verschillende meningen, de één beter onderbouwt dan de ander.
Anyways, het si voor een wat oudere man die tot nu toe alleen maar trubbles heeft gehad met zijn PC. Ik wil eigelijk een superstabiel bakkie voor hem in elkaar gooien zodat ik niet zoveel hoef te helpdesken.
En daarbij vind ik het sneu dat ie zoveel trubbles heeft gehad. Ik zat ook te denken aan een P3of Cel2 omdat ie toch niet echt de pro power gaat gebruiken. Het belangrijkste is stabieliteit en prijs is daar ondergeschikt aan.

Verwijderd

[b]Anyways, het si voor een wat oudere man die tot nu toe alleen maar trubbles heeft gehad met zijn PC. Ik wil eigelijk een superstabiel bakkie voor hem in elkaar gooien zodat ik niet zoveel hoef te helpdesken.
Ik heb laatst een systeempje voor mijn paps en mams inelkaar gezet (duron 800-abit Kt7), dus met 'gewoon' sd-ram...en die loopt echter superstabiel. en das fijn want dan hoef ik niet de hele tijd langs te komen >:)

Gewoon, niet al te hoge processor, goede koeling goed geheugen en KT7-a based mb.

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

GA-DXR W2K ook stabiel

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

Het is al gezegd maar ook hier een A7V133 die zeer stabiel is :) Alleen nog wel met SDRAM maar voorlopig snel genoeg met 512 MB.

• Kev0867
  • Laatst online: 12-12-2020
Op zondag 02 september 2001 21:05 schreef cheiron het volgende:
Epox 8k7A ... check maar eens at www.epox.nl
idd, deze is zeker stabiel..

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-08 11:48
Heb zelf een abit kt7a-raid :).. Hij retestabiel laatste via 4.1 drivers loopt nooit vast. Duz ik zou zeggen ga voor een kg7-raid >:)

Verwijderd

Je kan ook ff w88 op een Mobo met de Via K7T266A chipset, dan heb je het snelste v/h snelste.
En dat MSI K7T266 vet veel problemen heeft is onzin, heb em zelf ook en nog nooit n blauw scherm gezien (en dat in win ME!!) :)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-08 11:48
Soz :( dubbel post of zo :( Chello doet vreemd

• duronbug
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:55

duronbug

Step on it.....!

Yep, keb zelf ook die EPOX 8k7A.
Zeer tevreden over, en 1 van de compleetste DDR borden nu te koop. Alles er op en eraan. Krijg alleen die suspend to ram niet werkend. Maar das een detail. Zal wel worden verholpen met nieuwe bios update.
Snel en compleet bordje dus. :)

• Bakbeest
  • Laatst online: 26-08 12:28

Bakbeest

Het beest is los!

Tyan Thunder K7 :P

Verwijderd

Op zondag 02 september 2001 21:02 schreef Bl@de het volgende:
zeer lekkel bordje :) gebruik hem zelf ook en heeft nu al een uptime van 1 week :) nja... overclocken is me ook gelukt :) wel aan te raden dit bord... ik heb nie voor niks mn p3 systeem aan de kant geschoven met een asus bord..

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 16:19
Op maandag 03 september 2001 19:28 schreef Kev0867 het volgende:

[..]

idd, deze is zeker stabiel..
Kan hem ook aanraden :)

Flickr

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Yep, heb zelf ook de Epox 8k7a, en draait zeer stabiel. Was een hele verademing na mijn Asus K7M (achteraf gezien, was er destijds best blij mee)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Verwijderd

Op de site van amd (http://www.amd.com) staat een recommended list van mobo voor iedere processor van AMD.

:)

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 23:51

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

760 chipset, als de KG7 van abit oa.

Maakt reviews bij IOTDomotica.nl . Podcast bij Kophi: ook op YT.

Pagina: 1