Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiej19
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-12-2024
Mijn vraag

De laatste weken ben ik druk bezig met ESP32 en allerlei sensoren.

Dit werkt allemaal fantastische maar graag zou ik alles van een simkaart willen voorzien. (ik heb een eigen APN met eigen routing).

Voor de sensoren is dit prima te doen met GPRS, maar ik wil ook cameras met een simkaart. GPRS zal hier helaas niet snel genoeg voor zijn, maar 4G modules kan ik nergens vinden.

Voor de cameras gebruik ik:
https://opencircuit.nl/pr...esp32-wrover-fisheye-lens

Voor de overige modules gebruik ik:
Otronic ESP32 WROOM 4Mb Devkit V1 Board met WiFi Bluetooth en Dual Core processor

Iemand enig idee of dit mogelijk is?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Eindeloos googelen :(

Wegens hoge DIY gehalte gooi ik hem naar MME

[ Voor 3% gewijzigd door Septillion op 06-06-2023 11:00 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:51

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Anders een losse camera aansluiten op een ESP32 met 4G? Want die laatste zijn er wel, bijvoorbeeld van Lilygo.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

De camera gebruikt best wel veel gpio, en de 4G module heeft er ook een aantal nodig, dus kijk eerst eens of er nog lijntjes beschikbaar zijn welke ook fysiek aan te sluiten zijn. Dan zul je wel aan de slag moeten met een los modempje, of een losse camera, beide hebben best nog wat componenten rondom nodig om te functioneren.

Of je neemt een 4G modem met wifi, en laat daar de esp32cam mee connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-08 14:21
Maak het jezelf gemakkelijk en gebruik bijvoorbeeld dit board. LILYGO® TTGO T-A7670G. Een ESP32 module met 4G.

Ik gebruik deze zelf ook en het werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Gizz schreef op maandag 5 juni 2023 @ 22:31:
Anders een losse camera aansluiten op een ESP32 met 4G? Want die laatste zijn er wel, bijvoorbeeld van Lilygo.
Degene die je linkt is met een 2G sim. Er zijn wel anderen met 4G op dezelfde site.