Toon posts:

Computer start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oude computer met een pcchips M571 moederbord en een cyrix 6x86 PR233 processor. De videokaart en geluidskaart zitten beide op het moederbord. Alle pci en isa sloten zijn dan ook leeg.
Nou was ik laatst aan het internetten en ineens liep mijn computer vast. Het scherm was nog wel aan maar ik kon niets meer typen en de muis niet meer bewegen. Toen ik de computer weer wou opstarten wou mijn scherm niet meer aan en hoorde ik een reeks piepjes en wat geratel (ik denk de HD) en dan doet hij verder niets meer.
Ik heb al geprobeerd de cpu eruit te halen en er weer in te stoppen, en ik heb de twee geheugen simmetjes eruit gehaald en 1 voor 1 er weer in gestopt om te kijken of een van de twee gaar was. Verder heb ik alle kabeltjes gecontroleerd. Maar hij doet nu nog steeds niets.
Heeft er iemand nog een idee?
alvast bedankt,

ExtReMisT

Verwijderd

Boot ie echt HELEMAAL niet meer? Dus dat je hem aan zet en er gebeurd niks? Zo niet, probeer dan eens met floppy op te starten, kijken of je HD kapot is. Anders kan het aan heel veel dingen liggen...

Verwijderd

Topicstarter
nee, alleen die piepjes en wat geratel en verder niets.
De processor is ook niet dood want mijn zus heeft dezelfde en die werkt er ook niet in.

• DeadPool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-06 22:02
Hebbie alle IDE's eruit gerukt, gewoon een zo kaal mogelijk systeem laten draaien, en krijg je ook als je boot een bios "pliepje"? dan weet je dat het niet aan je mobo ligt

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij geeft hij geen bios pliepje. Ik heb alle kabels los getrokken en toen opgestart en nog steeds hetzelfde

Verwijderd

Waarschijnlijk een rotte p/s (power suply)

Probeer eens (radicaal :) ) de voeding van de pc van je zus op die van jouw aan te sluiten.. en dan bedoel ik de voeding van je moederbord > gewoon allebei de kasten open schroeven en de kabels van je zus's mobo aansluiten op jouw mobo. En dan proberen te booten.. Doet ie het... Nieuwe voeding kopen (specificaties staan op de voeding). Doet ie het niet... Dan moet je mobo kapot zijn...

Veel succes!
Pagina: 1