PVC verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farsi
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19-05 16:24
Hallo allemaal.

Wij willen in onze huis nieuwe pvc laten leggen. Nu moet eerst de oude pvc vloer er uit.
Vanwege de vloerverwarming was ik benieuwd wat jullie ervaring was betreft het zelf doen of laten doen.
Op google geeft alleen maar aan om het te laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Wat houd je tegen ergens in een hoek er al wat vanaf te trekken om te kijken of de ondervloer hard genoeg is om dit veilig zelf te doen?

Wat heb je al geprobeerd?

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:31

D4NG3R

kiwi

:)

Kliklaminaat of verlijmd?

Als het kliklaminaat is gewoon koevoet eronder en opstapelen die handel, kan je vrij lomp mee zijn indien het daarna niet weer wordt gebruikt.

Indien het verlijmd is ligt het aan de ondervloer, indien die hard (genoeg) is kan je dat prima zelf doen met bijvoorbeeld een tapijtstripper, de resten daarna verwijderen (indien nodig) is minder leuk. :')

[ Voor 60% gewijzigd door D4NG3R op 05-06-2023 14:47 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farsi
_eLMo_ schreef op maandag 5 juni 2023 @ 14:39:
Wat houd je tegen ergens in een hoek er al wat vanaf te trekken om te kijken of de ondervloer hard genoeg is om dit veilig zelf te doen?

Wat heb je al geprobeerd?
Ik heb al geprobeerd met een plamuur mes te verwijderen maar dat was lastig en zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farsi
D4NG3R schreef op maandag 5 juni 2023 @ 14:41:
Kliklaminaat of verlijmd?

Als het kliklaminaat is gewoon koevoet eronder en opstapelen die handel, kan je vrij lomp mee zijn indien het daarna niet weer wordt gebruikt.

Indien het verlijmd is ligt het aan de ondervloer, indien die hard (genoeg) is kan je dat prima zelf doen met bijvoorbeeld een tapijtstripper, de resten daarna verwijderen (indien nodig) is minder leuk. :')
Verlijmd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-06 20:35

Acradavos

Poetsfanaat

Ik heb een Boels tapijtschraper toentertijd gehuurd. Dan heb je hem er zo uit.

Wat zijn de plannen met je oude egalinelaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farsi
Acradavos schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:05:

Ik verwacht dat bij de nieuwe egalinelaag er is eerst geschuurd wordt door de vloerlegger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunedanh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:53
Heb je al geïnformeerd bij het bedrijf waar je je nieuwe vloer vandaan wil halen? Kan best zijn dat ze aan het "onjuist verwijderen" van de oude vloer zoveel extra voorbereidend werk hebben dat je de vloer beter professioneel kan laten weghalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kim2703
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 30-04 11:34
Acradavos schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:05:

Had je er vloerverwarming onder liggen?
Wij gaan, net als @farsi, een verlijmde pvc vloer verwijderen. Daaronder ligt nog een tegelvloer met vloerverwarming die we graag willen behouden.
Bedrijf dat huidige pvc heeft gelegd durft het niet aan om (met een hele zware machine die zij gebruiken) de vloer eruit te halen ivm de vloerverwarming.
Zo’n tapijtstripper van bijvoorbeeld Boels ziet er niet zo enorm en zwaar uit..

Wij hebben overigens de tip gekregen om van te voren al de vloerverwarming op te laten warmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
@farsi
Verlijmde PVC vloeren zijn vaak erg dun. Dus wellicht is het een optie om de nieuwe over de oude te laten leggen. Aangezien vloerverwarming voor langere periode aangaat, zal de extra tijd voor het op temperatuur komen te verwaarlozen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:21
Je zegt met een plamuur mes, maar lees nergens dat je het eerst hebt verhit? Dan wordt t sowieso niet wat.
Heat gun er ff op houden, dan rondom even met stanleymes langs de naden snijden en trek je de stroken er zo 1voor1 uit

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-06 20:35

Acradavos

Poetsfanaat

Kim2703 schreef op zondag 23 juli 2023 @ 11:35:
[...]

Had je er vloerverwarming onder liggen?
Wij gaan, net als @farsi, een verlijmde pvc vloer verwijderen. Daaronder ligt nog een tegelvloer met vloerverwarming die we graag willen behouden.
Bedrijf dat huidige pvc heeft gelegd durft het niet aan om (met een hele zware machine die zij gebruiken) de vloer eruit te halen ivm de vloerverwarming.
Zo’n tapijtstripper van bijvoorbeeld Boels ziet er niet zo enorm en zwaar uit..

Wij hebben overigens de tip gekregen om van te voren al de vloerverwarming op te laten warmen.
Ja, wij hebben ook vloerverwarming er onder liggen. De oude egaline laag is niet verwijderd, hier zit nu weer een nieuwe laag van 3mm over heen.

In praktijk zal de opwarmtijd van mijn vloerverwarming iets langer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:48

Yucon

*broem*

farsi schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:03:
[...]

Ik heb al geprobeerd met een plamuur mes te verwijderen maar dat was lastig en zwaar.
Je kunt ipv een plamuurmes beter een multitool met zo'n plamuurmes opzetstukje gebruiken. Dat scheelt al heel wat van het vervelende krabwerk.

Willekeurig linkje voor het idee: https://www.lidl.nl/p/par...fYCSt_e_7s_QaAnfBEALw_wcB

Als je een hele vloer wil doen is een apparaat op netstroom wel een beter idee dan eentje met accu. Daarnaast zoals gezegd verwarmen.
Pagina: 1