Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04-06 16:23
Op dit moment heb ik een goed betaalde baan (consultancy) maar daarbij hoort ook een hoge werkdruk (lange dagen, veel reistijd). Doordat er op privé gebied ontwikkelingen zijn weet ik zeker dat ik dat niet heel lang ga volhouden op deze manier. Ik ben dus op zoek naar een baan waarbij mijn werkdruk verminderd.

Om dit te kunnen bereiken zal ik:
  1. Een vaste werkgever moeten zoeken in de buurt, zonder dat ik naar klanten hoef te reizen, want dan heb ik minder of geen reistijd
  2. Een baan met een takenpakket op lager niveau
Ik heb al een aantal interessante vacatures gezien en ik denk dat ik daar op ga reageren. Dit betekent wel dat ik er op twee vlakken op achteruit ga:
  1. Salaris
  2. Leaseauto
Op andere vlakken zou ik er weer op vooruit gaan zoals bijvoorbeeld vakantiedagen en minder arbeidstijd (van 40 naar 36). Ik zal dus moeten accepteren dat ik als het gaat om salaris en mobiliteit een demotie maak. Voor mij is dit acceptabel.

Ik heb wel het idee dat demotie een negatief imago heeft. Voor mijn gevoel is iedereen altijd bezig met het verkrijgen van meer salaris i.p.v. minder voor een lagere werkdruk.

Is het volgens jullie terecht dat demotie een slecht imago heeft? En zijn er tweakers die dezelfde route hebben afgelegd als ik nu van plan ben? Wat zijn jullie ervaringen?

[ Voor 0% gewijzigd door Jeffrey op 05-06-2023 13:59 . Reden: typefout ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 06-06 13:31
Er is niemand in mijn omgeving die denkt dat demotie een slecht iets is, tenzij je het gedwongen voor je kiezen krijgt vanwege slechte prestaties o.i.d.

Je moet gewoon doen waar je je het beste bij voelt - en waar je gelukkig van word. En dat is in dit geval minder werken en dichterbij. Wat maakt de rest uit?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:47

DarkSide

theres no place like ::1

Ligt er aan denk ik
Als mijn huidige werkgever zegt. "je doet het niet goed" je wordt in schaal achteruit gezet.

Dan vind ik dat niet zo leuk.

Maar als ik beslis om ergens te gaan werken waar ik minder verdien. Maar meer vrije tijd hebt.
Dan is dat toch geen demotie? Of iets negatiefs

Genoeg mensen nu die 32uur werken bv.
Die prima vinden om per maand minder te verdienen. En elke week een dag voor zich zelf te hebben

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:52

dr.lowtune

Deugt niet

Het is zeker niet slecht om de zaken meer in balans te krijgen, ik ben ook minder gaan werken, tja, dan heb ik minder omzet, jammer dan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-06 19:34

Croga

The Unreasonable Man

Het hele gebruik van het woord demotie geeft al wat aan.....

Ik haalde een paar jaar geleden dikke 6 cijfers per jaar binnen. Ik heb toen besloten wat anders te willen gaan doen en ben "terug gevallen" naar een halve ton per jaar. Ik heb dat nooit als demotie gezien, dat heeft ook nooit zo gevoeld. En dus heeft het nooit een slecht imago gehad, heeft niemand mij ooit gevraagd waarom ik "een demotie" maakte.

Dus als belangrijkste: Het is alleen demotie als jij het zo noemt. Er wordt tegenaan gekeken zoals jij er tegenaan kijkt. Je moet je afvragen wat voor jezelf belangrijk is: Als jij een goede reden hebt om deze stap te nemen dan is het gewoon promotie. Mischien niet van je werk maar wel van jezelf. En dat laatste is het enige wat telt. Ik ben een berg gelukkiger geworden met mijn "demotie".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
(Bovenwettelijke) vrije dagen zijn in mijn berekening vaak fictief loon. Zo kun je wat makkelijker onderling vergelijken en heeft het niets met demotie te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:24
Jeffrey schreef op maandag 5 juni 2023 @ 13:56:
Ik heb wel het idee dat demotie een negatief imago heeft. Voor mijn gevoel is iedereen altijd bezig met het verkrijgen van meer salaris i.p.v. minder voor een lagere werkdruk.
Waarschijnlijk is dat de 'bubbel' waar je in zit, ik ken genoeg mensen die minder uren gaan werken en/of naar een andere functie gaan met minder verantwoordelijkheden om zo meer tijd voor zichzelf en gezin te hebben,.

Is echt niks om je voor te schamen en het beeld dat een demotie (wat een vies woordt) een slecht imago heeft is écht niet waar :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:18

Reinier

\o/

Hier is helemaal geen sprake van demotie.

Verder interesseert het mij niets wat het imago van die pseudo-demotie is. Ik ben zelf uit de consultancy gestapt: minder uren, minder reistijd, flink minder salaris, geen bonus, geen auto. Had ik jaren eerder moeten doen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Is het volgens jullie terecht dat demotie een slecht imago heeft? En zijn er tweakers die dezelfde route hebben afgelegd als ik nu van plan ben? Wat zijn jullie ervaringen?
Het is niet gek om wat rustiger aan te doen en dan kan een lichter takenpakket soms nodig zijn.
Maar ik heb ook al iemand gezien die zo'n stap maakte en 3 maanden later weer weg was. Gewoon een 'bore-out'.

Daarnaast groeit iedereen in zijn baan. Dus als je 5 jaar hetzelfde werk doet zou het na 5 jaar minder belasting moeten opleveren. Of, wat ook wel kan, is dat je steeds meer verantwoordelijkheid krijgt/neemt, maar dat is echt iets wat je zelf moet adresseren. Want in een nieuwe baan gaat dat gewoon weer terugkomen.

Het lijkt er een beetje op of je 3 dingen op hetzelfde moment aanpakt:
Minder uren
Minder reizen
Simpeler taken pakket

Ik zou bij je huidige werkgever zeker nog het een en ander proberen, om te 'oefenen' met wat het beste werkt. Neem een maand elke vrijdagmiddag vrij en kijk of dat helpt bijvoorbeeld.
Deze 3 dingen ineens omgooien is een hoop en ik ben bang dat je daarmee niet krijgt wat je wilt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Je kan het ook zo zien:

Het is wellicht een demotie op professioneel vlak, maar juist een promotie op prive vlak en je algemene gesteldheid.
Het is net wat je belangrijk vindt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 00:12
Dat noem ik geen demotie, maar gewoon het zoeken naar een andere functie, met een ander takenpakket en met andere voorwaarden. Iets wat altijd aan de orde is bij het zoeken naar een nieuwe baan.

In mijn omgeving is het ook gewoon doodnormaal om voor een betere balans te kiezen, na een aantal jaar flink te hebben moeten aanpoten. Niets mis mee en ik denk eerlijk gezegd niet dat een goede werkgever hierop afknapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:16
Wat nou demotie? Dat ligt echt aan het perspectief.

Een van de perspectieven is dat een baan een middel is om geld voor arbeid te krijgen. Consultancy scoort daarbij absoluut vaak hoog in geld (etc.) maar gecorrigeerd naar uren aanzienlijk minder.

Minder salaris hoeft trouwens niet direct het geval te zijn. Bedenk dat energie die niet gaat zitten in reisuren en non-billable geneuzel (acquisitie, educatie, netwerkactiviteiten), ineens ingezet kan worden voor inhoudelijke verdieping ten behoeve van carriere.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Als je het geen demotie noemt, dan klinkt het ook al heel anders ;)

Demotie is gewoon een label wat je ergens aan hangt. Net als overige dingen waar je status aan zou willen ontlenen, zoals een leaseauto. Je salaris is maar 1 component, geen onbelangrijke, maar er zijn meer dan voldoende andere componenten die belangrijk kunnen zijn zoals je zelf al aangeeft.

Ik merk zelf van dichtbij (naaste collegea, kennissen) dat er steeds vaker niet actief wordt gestreefd naar promotie / meer-meer-meer. En ik merk dat aan mezelf ook: Ik hoef die baan van m'n manager niet zo nodig (of een soortgelijke baan), ik krijg genoeg voldoening uit m'n huidige werkzaamheden. Da's dus niet per se hetzelfde als demotie, maar door een bepaalde slag mensen (met name die managers die wél die drang hebben tot hogerop) wordt daar soms wel op neergekeken. Ach, gewoon naast je neer leggen en met een glimlach aan terugdenken als jij je laptop kunt dichtklappen aan het einde van een werkdag terwijl die ambitieuze collega nog moet doorwerken om de deadline van middernacht te halen :P

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:27
Ik vind dat arbeidsvoorwaarden een totaalpakket zijn waarvan een deel niet in geld is uit te drukken. De combinatie van voorwaarden en dus een optelsom van plus- en minpunten maakt of je je er gelukkig bij voelt.

Een aantal jaren geleden deed ik, als het ware, een stap op zij. Ik ging marginaal meer verdienen, maar ik had minder reistijd, de noodzaak tot het met grote regelmaat maken van overuren was er niet én het was een nieuwe uitdaging.

Het maken van overuren had mij tot die tijd nooit gestoord, maar toe ik eenmaal een aantal maanden aan het werk was merkte ik pas hoe prettig het was om niet constant het gevoel te hebben dat je 's avonds of in het weekend iets of moest maken. Niet uit te drukken in geld, maar voor mij toch wel een pluspunt.

Als je ander werk hebt waar je je nog steeds prettig bij voelt, je minder hoeft te werken, meer vakantie dagen hebt en alsnog een salaris hebt wat elke maand toereikend is. Is dat dan een demotie?
Ik vind van niet.

En wie zou de demotie als imago zien? Lekker belangrijk wat een ander vind toch?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Op andere vlakken zou ik er weer op vooruit gaan zoals bijvoorbeeld vakantiedagen en minder arbeidstijd (van 40 naar 36). Ik zal dus moeten accepteren dat ik als het gaat om salaris en mobiliteit een demotie maak. Voor mij is dit acceptabel.

Je hebt het hier over 'demotie', maar daar is toch geen sprake van? Demotie is, in mijn ogen, je werkt bij werkgever A in functie "Senior X" en bij diezelfde werkgever val je nu terug naar "Junior X" of "Medior X".

Ik vind wat jij hier beschrijft niet demotie, maar simpelweg een verandering van baan (wat niet per definitie slechter of beter is). Als je je zorgen maakt voor over de beeldvorming richting je persoonlijke omgeving: je kunt dit juist heel makkelijk verkopen als een hele mooie stap.

Arbeidsduur -> "Bij mijn huidige werkgever in de consultancy moest ik vijf dagen per week werken, had ik veel reistijd, ik moest steeds naar klanten toe. Met mijn nieuwe baan heb ik veel minder reistijd en hoef ik maar vier dagen te werken."

Salaris -> "Wat mijn salaris wordt? Ja, dat is nog steeds helemaal in orde! Ik krijg gewoon een full-time salaris terwijl ik slechts 4 dagen per week werk." / "Mijn uurloon blijft ongeveer gelijk!" / "De secondaire arbeidsvoorwaarden zijn ook beter, zo krijg ik nu (meer vakantiedagen/dertiende maand/gratis lunch/etc.)"

Leaseauto -> "Bij mijn vorige werkgever had ik inderdaad een lease auto... daar ben ik gelukkig nu vanaf, want dat kostte me een hoop extra belasting! Verder hoef ik nu niet meer naar klanten te reizen, dus ik ben veel blijer met mijn nieuwe/tweedehands auto die echt van mezelf is, terwijl ik ook nog eens minder belasting betaal!"

Takenpakket 'lager niveau' -> "Of het nieuwe werk wel uitdagend is? Ja, natuurlijk! Ik zat al X jaar in de consultancy en dat trucje kende ik nu wel. In mijn nieuwe baan zijn competenties X/Y/Z belangrijker dan in mijn oude baan. Echt top, want dan kan ik mijzelf daarin persoonlijk ontwikkelen! Daarnaast bouw ik nu een breder netwerk op!"

En pssst, ik geef hier nu wel voorbeelden hoe je het 'mooi kan verkopen'. Maar het is natuurlijk ook allemaal nog eens waar! Wat dat betreft zou je het zelfs kunnen hebben over een promotie ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:27
Oh nog vergeten. In de tijd dat ik nog een lease auto had reed ik 40 á 45.000km per jaar. Heb er nooit moeite mee gehad, ik vind auto rijden heerlijk en ik kwam prima door mijn podcasts heen.

Als je echter omrekent hoeveel uur je in je auto zit te niksen dan wordt je er wel verdrietig van. Als ik die uren bijv. aan sporten had besteed dan was mijn lichaam een stuk goddelijker geweest.

Inmiddels maak ik die kilometers al lang niet meer en rijd ik een mooiere/leukere auto dan dat ik ooit had kunnen leasen obv mijn laatste regeling. Dat goddelijke lichaam is er overigens nog steeds niet, maar de extra vrije tijd bevalt mij wel :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:58
Ik ben het eens met de reageerders hierboven. Er is alleen sprake van demotie als de werkgever je terugzet in functie.

Jij wil bewust een stapje terug doen om je werk/privé-balans te verbeteren. Daarbij zou ik gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Sommigen zul je het moeten uitleggen en die zullen het prima begrijpen (want je hebt een duidelijk verhaal). Anderen zullen het niet begrijpen en dat is hun eigen gebrek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als jij een te hoge werkdruk ervaart ligt dat denk ik ook voor een deel bij jezelf. Dat je zegt "maar daarbij hoort ook een hoge werkdruk" geeft al aan dat je daar een directe implicatie ziet.
Ik snap dat je die ziet op basis van je eigen ervaringen, maar de wereld is groter dan dat. Daarnaast: door de aanname te doen dat "het zo hoort" manouvreer je jezelf in een situatie dat je niet of moeilijk nee zegt tegen werk en nog voller raakt, terwijl een beetje werkgever of manager prima in de smiezen zal hebben dat teveel workload niet goed voor iemand is. Maar zolang jij ja blijft zeggen, ben je een enabler van je eigen workload. Dan wordt het een beetje een self-fulfilling prophecy natuurlijk.

FWIW: ik ben 21 jaar werkzaam in de ICT, waarvan 16 consulting. Van een goede consultant verwacht ik dat ie zelf een gezonde workload in kan schatten, en ook gewoon nee durft te zeggen als ie vol zit en mee naar een oplossing zoekt. Want aan half werk heeft niemand wat.
Als je werkgever je dwingt tot die flinke workload is het tijd om te wieberen daarzo. Bij de grote jongens zie je zoiets bij junioren nog wel eens voorkomen, om ze snel dingen te leren - maar die gaan er intrinsiek voor, dus eigen keuze. Daarbuiten kan ik me geen consultancy club voorstellen die zijn medewerkers moedwillig overload, want daar schiet niemand iets mee op. Iets met een goede work-life balance willen bieden idd ;)

Aanvullend: Ik heb sterk het idee dat je vanuit aannames naar oplossingen aan het zoeken bent, terwijl je de mogelijke oorzaak van een probleem niet helder hebt. Als het idd bij jezelf ligt zit daar een blinde vlek, en ga je bij een volgende werkgever op den duur dan ook tegen het zelfde probleem aan lopen.

Dus kijk eerst naar de oorzaak van je probleem, en dan pas naar een evt oplossing :)

[ Voor 14% gewijzigd door The Eagle op 05-06-2023 14:49 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Het feit dat jij je hier druk om maakt zegt eigenlijk al wel genoeg in hoezeer je dit nodig hebt... stap uit die rat race joh. Kies voor rust en je privéleven. Werk om te leven ipv leven om te werken.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
SmurfLink schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:17:
Werk om te leven ipv leven om te werken.
Ja, dat. Ik heb een collega op de postafdeling die elke dag van 8.00 tot 11.00 werkt. De rest van de dag brengt ze met haar paarden door. Moet er zelf niet aan denken, maar ieder z'n ding.

Overigens merk ik bij sollicitatieprocedures (ik werk bij een overheidsorganisatie) dat er veel mensen zijn die de ratrace van de consultancy zat zijn. Om alle al eerder genoemde redenen. Die mensen komen vaak graag bij ons werken.

En om meteen maar het clichébeeld van luie ambtenaren te onkrachten: bij ons wordt er zéker hard gewerkt. Wat ik echter hoor van ex-consultants is dat bij ons niet zo zeer het werktempo lager ligt, maar ze heel erg klaar waren met het halen van targets, acquisitie, reistijd, competitieve werksfeer en het 'altijd aan staan'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:05
Gevalletje NIVEA: niet invullen voor een ander.
Lekker belangrijk wat andere er van vinden. Als jij achter je keuze staat en er blij mee bent, is het toch goed?

[ Voor 4% gewijzigd door CarJunkyXL op 05-06-2023 15:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Wat anderen vinden, buiten je partner en je beste vrienden is waarschijnlijk sowieso van geen belang.
Het woord demotie moet je niet gebruiken.

Je herbalanceert je prioriteiten in het leven. Je maakt andere keuzes dan eerst. En de financiele consequentie is totaal onbelangrijk als dat geen grote gevolgen heeft voor jou en je familie.

Je bent niet de eerste en ook niet de enige. Als je je bevindt in een bubbel van carriere tijgers die alles doen voor geld (ik heb veel collega’s in sales en die raken daar niet over uitgepraat) dan kun je het idee hebben dat je een slechte stap maakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ionicawa
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-06 12:30
Het is maar wat jou geluk brengt. Als het gaan voor het hoogste salaris wat je kan krijgen jou gelukkig maakt, dan ga je daarvoor. Als jij vooral een gevoel van vrijheid wilt hebben, dan ga je zo min mogelijk werken en neem je genoegen met een salaris waar je net van kan leven.

De meeste mensen zitten ergens tussen deze twee uitersten. Het is aan jou, en alleen aan jou, om te bepalen waar jij het gelukkigst van wordt. Niemand anders heeft daar iets mee te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-05 19:15

Dido

heforshe

Dat is jouw gevoel, en dat ga ik niet bestrijden.

Maar in mijn omgeving is het juist helemaal hip om minder te gaan werken, minder stress op je nek te halen, te weigeren nog langer aan de rat-race mee te doen en tijd voor jezelf en je gezin te nemen.

Je werkt om te leven, je leeft niet om te werken. En dat is geen gloednieuwe Gen Alpha uitspraak, dat idee bestaat al heeeel lang ;)

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-06 08:39
mijn vrouw en ik hebben beiden vrijwillig gekozen om een stapje terug te doen bij onze huidige werkgevers.
Ik 1 functie lager, vrouw zelfs 2 functies lager (maar die kwam ook van wat hoger :-) )

Ja er werd in het begin wel wat raar gekeken door collega's, maar als je uitlegt dat je meer voor prive kiest, wat rustiger vaarwater prima vind en toch nog steeds meer dan prima rondkomt begrijpen ze het ook wel weer, soms zelfs beetje jaloers :-) ....
Er is meer in het leven dan werken en zo hoog mogelijk te klimmen...en de meeste mensen begrijpen dat prima

[ Voor 8% gewijzigd door breagor op 06-06-2023 14:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:57

PB-powell

Mr. Laziness

Toen ik vader werd 2,5 jaar terug ben ik van 40 naar 36 uur gegaan met om de week een dag vrij, koste mij wat salaris maar inmiddels verdien ik nu meer dan toen ik nog 40 uur werkte door de jaarlijkse opslag. Maar de extra lange weekenden zijn voor mij meer waard dan het salaris dat ik heb ingeleverd. Achteraf had ik het eerder moeten doen. En toen ik dit in mijn omgeving vertelde waren er meer mensen jaloers dat ik dit kon dan dat men het vreemd vond.
De meeste mensen werken om te leven en niet andersom, dus voor jezelf kiezen tov je werk is in dat opzicht alleen maar goed.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:39
Cheesy schreef op maandag 5 juni 2023 @ 14:02:
(Bovenwettelijke) vrije dagen zijn in mijn berekening vaak fictief loon. Zo kun je wat makkelijker onderling vergelijken en heeft het niets met demotie te maken.
Grappig, je verkoopt in feite je (vrije) tijd aan een werkgever en vervolgens beschouw je de teruggave van jouw eigen tijd als iets positiefs :+

Ook zo mooi dat je bij sommige bedrijven vrije dagen kan "kopen". Dat was al mijn tijd, hè 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:35
Er is een verschil tussen gedwongen demotie (vanwege slechte prestaties of iets dergelijks) en vrijwillige demotie. Dat laatste doe je inderdaad vaak voor jezelf omdat er veranderingen plaatsvinden in je privé leven of persoonlijk leven.

Ik zou me er persoonlijk niet te druk om maken. Vooral op vrijwillige demotie ligt volgens mij geen druk of negatief imago..

Zucht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unifi
  • Registratie: September 2021
  • Niet online
Ik vind de gemiddelde consultant van bedroevend laag niveau, dus wat dat betreft zou ik een echte baan eerder als een promotie zien ;)

En verder, who cares? Tijd voor je gezin is onbetaalbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Reinier schreef op maandag 5 juni 2023 @ 14:09:
Hier is helemaal geen sprake van demotie.

Verder interesseert het mij niets wat het imago van die pseudo-demotie is. Ik ben zelf uit de consultancy gestapt: minder uren, minder reistijd, flink minder salaris, geen bonus, geen auto. Had ik jaren eerder moeten doen :)
Ik ben van consultancy overgestapt naar een "vast" bedrijf en ben juist meer (veel meer) gaan verdienen, ook qua bonus), met wat meer reistijd, aangezien ik nu elke dag naar kantoor ga (na 10 jaar thuiswerken). Maar goed, ik zit in een wat aparte sector en in de VS. Toch denk ik dat je niet als regel kunt stellen dat de consultancy uit gaan betekent dat je financieel in moet leveren of meer vrije tijd overhoudt. Zolang het totaalplaatje maar voor jou werkt en bij je situatie past, ik denk dat dat het belangrijkste is om naar te kijken.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Pagina: 1