Cadeaubon werkt niet, bedrijf geeft niet thuis

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:25
Ik heb een cadeaubon gekregen bij een bedrijf waar je de bon kunt inwisselen voor een specifieke bon van webshops. Dit heb ik gedaan en na het omwisselen heb ik de bon willen inzetten bij een webshop (kan de naam wel noemen aangezien ik niets met hen te maken heb in deze transactie, gaat om een *knip* Hint naar winkelnaam).

Daar kreeg ik de melding dat de bon al gebruikt was. Vervolgens heb ik hiervan melding gedaan bij het bedrijf, maar zij geven aan dat ik hiervoor bij de webshop moet zijn omdat zij de codes van de webshop krijgen. Nu heb ik het bedrijf gemeld dat ik niets met de webshop te maken heb in deze, omdat het bedrijf mij een foutieve code gestuurd heeft. Sindsdien reageren ze niet meer en ik heb alleen maar een contactformulier kunnen vinden en gebruikt. De gever van de bon heeft dit ook gemeld bij het bedrijf, maar ook daar is het antwoord dat de webshop dit moet oplossen.

Wat is de beste route? Het gaat om 100 euro, dus wel de moeite waard. Ik woon overigens niet in Nederland (wel binnen Europa), dus zaken als rechtsbijstand voor dit soort situaties heb ik niet.

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 05-06-2023 14:34 . Reden: Hint naar naam winkel verwijderd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:25
Aangeven aan bedrijf A dat de bestelling nog niet naar behoren is geleverd (namelijk een werkende code voor webshop B ) en dat je hen, volgens hun algemene voorwaarden (Levering en uitvoering, "niet-levering").

Ze hebben 30 dagen volgens hun eigen voorwaarden. Zo te zien hebben ze ook een Klachtenregeling, dat is voor jou het volgende loket (klachtenprocedure als term).

[ Voor 4% gewijzigd door AtomicWing op 05-06-2023 14:58 ]

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-07 21:39
Onlangs heb ik ook zo'n cadeaukaart gehad waarbij je een keuze kunt maken voor een andere cadeaukaart. Er zijn hier een paar verschillende aanbieders voor. Ik vond het hele proces van omwisselen nogal omslachtig, enfin.

Heb toen ook gekozen voor *knip* webwinkel en ik ontving de cadeaukaart van mijn keuze via de mail.
Ik weet niet of het bij jou ook zo is gegaan, maar het kaartnummer en de PIN stonden plain-text in de mail en in een PDF bijlage. Iedereen die de mail onderschept kan het inwisselen. Bij een fysieke cadeaukaart moet je de PIN tenminste openkrassen.

Je moet inderdaad terug naar het eerste bedrijf, die de cadeaukaart heeft verkocht. Mogelijk kan de *knip* hint webshop wel bevestigen dat jij de bon niet hebt gebruikt en de datum en tijd waarop hij is ingewisseld. Als dat eerder is dan de datum dat jij de cadeaukaart hebt ontvangen is dat meer bewijs dat jou geen enkele blaam treft :).

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 05-06-2023 14:30 . Reden: Hints richting webwinkel weggehaald. ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

AtomicWing schreef op maandag 5 juni 2023 @ 13:34:
Aangeven aan bedrijf A dat de bestelling nog niet naar behoren is geleverd (namelijk een werkende code voor webshop B) en dat je hen, volgens hun algemene voorwaarden (Levering en uitvoering, "niet-levering").

Ze hebben 30 dagen volgens hun eigen voorwaarden. Zo te zien hebben ze ook een Klachtenregeling, dat is voor jou het volgende loket (klachtenprocedure als term).
Los van de voorwaarden, dit product is gewoon non-conform.

Een typische termijn om een non-conform product op te lossen is 1 tot 2 weken, daarna zijn ze in verzuim en kan je de juridische weg bewandelen om de koop te annuleren en je geld terug te krijgen. Aangezien ze al aangeven dat ze het probleem niet gaan oplossen zou je al kunnen stellen dat ze al in verzuim zijn.

Complicerende factor is wel dat jij niet het product gekocht hebt maar jij hebt het cadeau gekregen, dus de gever heeft een overeenkomst. Garantie is in principe overdraagbaar, maar ik weet niet precies hoe je dat bij non-conformiteit moet aanvliegen.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16:55
Even de webshop mailen met de informatie en data en kijken hoe die reageren?
- Reageren ze positief is het probleem verholpen en heb je geen last van de niet reagerende verkoper
- Reageren ze negatief dan kan je weer terug gaan naar de verkoper en zal je weer contact moeten zoeken met ze en kan je terugkoppelen dat de webshop niet wilde helpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
President schreef op maandag 5 juni 2023 @ 17:50:
[...]

Even de webshop mailen met de informatie en data en kijken hoe die reageren?
- Reageren ze positief is het probleem verholpen en heb je geen last van de niet reagerende verkoper
- Reageren ze negatief dan kan je weer terug gaan naar de verkoper en zal je weer contact moeten zoeken met ze en kan je terugkoppelen dat de webshop niet wilde helpen
Ik zie dat ik het niet heel duidelijk schreef, maar dat heb ik dus al gedaan. Ze geven aan dat de webshop een foute code heeft gestuurd naar hen en toen ik zei dat zij verantwoordelijk zijn voor een werkende code, bleef het stil.

@AtomicWing Bedankt, ik ga een formele klacht indienen!

@Puch-Maxi Het was inderdaad een heel omslachtig proces, ik moest op twee websites een account aanmaken, verschillende nummers invoeren, weet ik het wat, duurde uiteindelijk iets van 10 minuten. Erg vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16:55
Orangelights23 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 20:33:
[...]

Ik zie dat ik het niet heel duidelijk schreef, maar dat heb ik dus al gedaan. Ze geven aan dat de webshop een foute code heeft gestuurd naar hen en toen ik zei dat zij verantwoordelijk zijn voor een werkende code, bleef het stil.

@AtomicWing Bedankt, ik ga een formele klacht indienen!

@Puch-Maxi Het was inderdaad een heel omslachtig proces, ik moest op twee websites een account aanmaken, verschillende nummers invoeren, weet ik het wat, duurde uiteindelijk iets van 10 minuten. Erg vaag.
Maar, heb je de webshop waar de code gebruikt zou moeten worden nou een mail gestuurd zoals de verkoper heeft geadviseerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
President schreef op maandag 5 juni 2023 @ 21:35:
[...]

Maar, heb je de webshop waar de code gebruikt zou moeten worden nou een mail gestuurd zoals de verkoper heeft geadviseerd?
Ja, zij geven alleen aan dat de bon al gebruikt is en willen niets meer zeggen helaas. Ook toen ik de situatie uitlegde, gaven ze aan dat ik echt bij de verkoper moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Orangelights23 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 21:39:
[...]

Ja, zij geven alleen aan dat de bon al gebruikt is en willen niets meer zeggen helaas. Ook toen ik de situatie uitlegde, gaven ze aan dat ik echt bij de verkoper moet zijn.
En dat is ook wel zo, of althans, jij kunt niet bewijzen dat het anders is. Als zij zeggen dat de code niet juist is kun jij moeilijk inbrengen waarom die dat wél zou zijn. Jij hebt die bon immers niet bij de webwinkel besteld.

De verkoper daarentegen hoort jouw een bon te verkopen die werkt. Dat hebben ze niet gedaan. Waarom die bon niet werkt is niet jouw probleem, zij mogen zorgen dat je een bon krijgt die wel werkt. Door bij de webwinkel te klagen zodat ze je huidige bon accepteren, of door jou een nieuwe bon te geven.

[ Voor 7% gewijzigd door bwerg op 05-06-2023 22:15 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-07 21:39
Ze gaan natuurlijk beweren dat @Orangelights23 de bon al heeft gebruikt, bewijs dan maar eens dat het niet zo is :/.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:53

paQ

Puch-Maxi schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 12:55:
Ze gaan natuurlijk beweren dat @Orangelights23 de bon al heeft gebruikt, bewijs dan maar eens dat het niet zo is :/.
Wellicht wil de webshop meewerken aan het verstrekken van de datum waarop die code is gebruikt. Als die datum voor de datum van het ontvangen door TS ligt, dan ben je er wel toch?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:19

OMD

Puch-Maxi schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 12:55:
Maar dat is eenvoudig. Cadeau bon is alleen geldig bij winkel. Als er geen bestellingen zijn geplaatst door TS bij desbetreffende winkel kan de code door hem nooit gebruikt zijn. Webshop hoeft enkel te bevestigen dat er nooit een bestelling heeft plaats gevonden.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
OMD schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 13:46:
[...]

Maar dat is eenvoudig. Cadeau bon is alleen geldig bij winkel. Als er geen bestellingen zijn geplaatst door TS bij desbetreffende winkel kan de code door hem nooit gebruikt zijn. Webshop hoeft enkel te bevestigen dat er nooit een bestelling heeft plaats gevonden.
Wie zegt dat TS de code niet heeft doorgestuurd en iemand anders de code heeft gebruikt
(niet dat ik de TS niet geloof, maar het is geen sluitend bewijs)

En wat als de winkel zegt dat de code is gebruikt nadat de TS de code heeft ontvangen? Ik neem aan dat de winkel geen klantgegevens gaat doorgeven van iemand anders ivm de privacy

Lastig te bewijzen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:19

OMD

TripleQ schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 13:58:
[...]

Wie zegt dat TS de code niet heeft doorgestuurd en iemand anders de code heeft gebruikt
(niet dat ik de TS niet geloof, maar het is geen sluitend bewijs)

En wat als de winkel zegt dat de code is gebruikt nadat de TS de code heeft ontvangen? Ik neem aan dat de winkel geen klantgegevens gaat doorgeven van iemand anders ivm de privacy

Lastig te bewijzen...
Ah zo, zo had ik het nog niet bekeken. Scherp!

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Orangelights23 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 13:28:
Ik heb een cadeaubon gekregen
(...) Ik woon overigens niet in Nederland (wel binnen Europa), dus zaken als rechtsbijstand voor dit soort situaties heb ik niet.
1) Is de verkoper wel gevestigd in Nederland?

2) Is de oorspronkelijke koper woonachtig in Nederland voor zover jij weet?
bwerg schreef op maandag 5 juni 2023 @ 14:45:
[...]
Los van de voorwaarden, dit product is gewoon non-conform.
'Non-conformiteit' kan relevant zijn bij de koop van een zaak, maar het gaat hier over een overdraagbaar recht (op korting elders). Misschien heeft de TS fysiek een 'kaart' in handen, maar dat is niet het werkelijke onderwerp van de overeenkomst.

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
@TripleQ Het is ook lastig te bewijzen, behalve dat de webshop waar ik de bon in wilde leveren (weet overigens niet waarom dat weggehaald is, zij treffen geen blaam in deze) aan heeft gegeven dat de bon al gebruikt is.

@Real Zowel het bedrijf waar je algemene bonnen om kunt wisselen als de webshop waar ik de bon van heb gekregen zijn beiden in Nederland gevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Orangelights23 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 18:59:
@Real Zowel het bedrijf waar je algemene bonnen om kunt wisselen als de webshop waar ik de bon van heb gekregen zijn beiden in Nederland gevestigd.
En de koper?

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
Ook :) Ik woon zelf in het buitenland maar ben vaak in Nederland voor mijn werk, dit was een cadeau van een vriend. Hij krijgt dezelfde reactie van de bonnenwisselaar overigens, dat ik het maar moet navragen bij de webshop.
Pagina: 1