ASUS VivoBook Pro 16X M7601RM-K8105X als zakelijke laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard_v
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 05-06-2023
Hoi Allen,

Ik ben op zoek naar een laptop voor zakelijk gebruik. Is de ASUS VivoBook Pro 16X M7601RM-K8105X geschikt als zakelijke laptop?

De laptop zal maximaal 1x per week meegenomen moeten worden (al zal dat normaliter veel minder zijn).
Verder zal er veel met Microsoft producten gewerkt worden zoals het configureren van Dynamics, Power Automate, Power BI en wat lichte coding.

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via gerard_v op 05-06-2023 15:25)

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-10 17:51
gerard_v schreef op maandag 5 juni 2023 @ 13:45:
...
@GarBaGe Ik ben eigenlijk op zoek naar een laptop die kwalitatief beter is dan een gemiddelde laptop voor thuisgebruik. Zo heb ik begrepen dat vaak de hardware van een zakelijke laptop een stuk beter is dan een gemiddelde laptop.
...
Dat is doorgaans NIET het geval.
Tenminste, als je een "betere" consumenten laptop neemt dan doet ie kwalitatief niet onder voor een zakelijke laptop.
Het zit hem voornamelijk in het support contract.

In jouw geval is je keuze laptop meer dan EUR 1000, dan zit je kwalitatief goed.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
Je kan iedere laptop "als zakelijk laptop" gebruiken, natuurlijk.
Maar wat is je verwachting?
Bij echte zakelijke laptops, zit meestal een SLA, zodat je bij problemen direct een vervangende laptop krijgt.
Die 24/7 ondersteuning maakt een zakelijke laptop duurder dan een consumenten laptop.

Kan het bedrijf waar je deze laptop wilt kopen ook deze service leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-10 08:45
Bij asus kan je eventueel ook premium service aanschaffen.
https://www.asus.com/nl/support/premium_care/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard_v
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 05-06-2023
Bedankt voor de reacties!

@GarBaGe Ik ben eigenlijk op zoek naar een laptop die kwalitatief beter is dan een gemiddelde laptop voor thuisgebruik. Zo heb ik begrepen dat vaak de hardware van een zakelijke laptop een stuk beter is dan een gemiddelde laptop.

@Haruhi Dank, ga ik eens even naar kijken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
gerard_v schreef op maandag 5 juni 2023 @ 13:45:
...
...
Dat is doorgaans NIET het geval.
Tenminste, als je een "betere" consumenten laptop neemt dan doet ie kwalitatief niet onder voor een zakelijke laptop.
Het zit hem voornamelijk in het support contract.

In jouw geval is je keuze laptop meer dan EUR 1000, dan zit je kwalitatief goed.