Waarom zijn leenauto's altijd zo kaal?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikey3
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11:54
Afgelopen tijd dankzij wat parkeerschade en mankement aan mijn auto en de wachtperiode voor de levering van mijn nieuwe auto een aantal keer een leenauto meegekregen en het valt me op dat dit veelal de kaalste uitvoering is.

Tuurlijk het is wel lekker om gewoon DAB+ te hebben zoals in mijn normale auto, maar alleen FM is ook prima.
Maar geen parkeersensoren, cruise control of navigatie in de auto vind ik wel erg schraal.

Ligt het aan de leasemaatschappij die geen cent teveel wil uitgeven of zit er een gedachten achter dat leenauto's zo weinig mogelijk moeten kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, allebei. Bonus: wat er niet is kan ook niet stuk gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:41
Leenauto van de dealer/schadebedrijf (betaalde door de leasemaatschappij) of vanuit de leasemaatschappij?

In het eerste geval wil de dealer zo goedkoop mogelijk uit zijn. Als ze al een vergoeding krijgen voor de leenauto dan houdt het vaak niet over. Dus dan maar een standaard VW Up oid, goedkoop, betrouwbaar en prima voor een paar dagen vervanging.

In het tweede geval zijn het toch veelal "oke" uitgeruste auto's, vaak in een business uitvoering oid waar het hoogdnodige wel op zit. De zetten ze in als huur/voorloopauto en dus ook voor tijdelijke vervanging van de reguliere lease auto.
Deze auto's worden uiteindelijk ook weer doorverkocht en leveren meer op dan een auto in crisis uitvoering.

[ Voor 8% gewijzigd door B-Real op 05-06-2023 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:17
Vooral de gedachten dat die dingen worden afgeleefd door de persoon die hem leent denk ik.