[forum] notificatie error melding categorie 6

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:45
Ik gebruik/misbruik de notificaties voor nieuwe posts om topics bij te houden. Nu zit ik regelmatig in topics die offtopic gaan of ander soort ongewenste posts bevatten, bijv. die over de oorlog in Oekraïne. Dat wordt allemaal netjes bijgehouden door de moderators en posts worden mooi verplaatst naar de afvalbak ofzo (categorie 6).
Alleen de notificaties wijzen dan soms nog steeds naar die posts, waardoor je in het niets uitkomt. IMO zou het beter zijn om naar het bericht er vlak voor of na te verwijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:45

crisp

Devver

Pixelated

Dat zou inderdaad beter zijn, maar we hebben daar op dit moment geen mechanisme voor, en het is ook niet bepaald triviaal om zoiets wel te bouwen. Voorlopig is dit dus iets wat we niet kunnen fixen.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
En out of the box gedacht, bij verplaatsen wegschrijven waar die origineel stond en dan ipv de post zelf, de laatste pagina in dat topic? of de laatste niet gelezen pagina, aangezien die informatie in het topiclijst ook beschikbaar is. Het zou hoe dan ook beter zijn, dan in het niets eindigen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Caelorum schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:33:
En out of the box gedacht, bij verplaatsen wegschrijven waar die origineel stond en dan ipv de post zelf, de laatste pagina in dat topic? of de laatste niet gelezen pagina, aangezien die informatie in het topiclijst ook beschikbaar is. Het zou hoe dan ook beter zijn, dan in het niets eindigen :)
Feit is: die post is niet weg. Hij had ook naar een ander, wel-toegankelijk topic verplaatst kunnen zijn, en dan wil je wellicht niet dat de notificatie naar het oorspronkelijke topic wijst, en je daar op een semi-random plek uitkomt.

De code voor notificaties is eigenlijk best simpel; vanwege performance is het een fire-and-forget systeem waarbij nog wel wat samenvoeging gedaan wordt als het om dezelfde 'trigger' gaat, maar verder worden notificaties achteraf niet meer bijgewerkt. Zo is er ook geen mechanisme om notificaties weer in te trekken (e.g. iemand mentioned of quote je, maar wijzigt dat achteraf).

We zouden het systeem best 'slimmer' kunnen maken, maar dat maakt het wel meteen veel complexer en minder performant. Daarom nemen we situaties zoals deze voorlasnog op de koop toe.

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Ah, check. Naja, het ging hier specifiek om cat 6, wat voor de bezoekers nooit te bezoeken is. Ik hoop dat het naar de toekomst dan wel een keer opgelost kan worden. Want vooral in de topics rondom actualiteit is het systeem soms compleet onbruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Om hier toch nog even op terug te komen...
crisp schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:53:
[...]
We zouden het systeem best 'slimmer' kunnen maken, maar dat maakt het wel meteen veel complexer en minder performant. Daarom nemen we situaties zoals deze voorlasnog op de koop toe.
Is het misschien wel mogelijk om bij het aanklikken van de notificatie op het foutmeldingenscherm nog te kunnen achterhalen welk topic het wel stond? Want dan zou je daar in het geval van een bericht dat in forum categorie 6 staat nog een linkje plaatsen naar het vorige topic.

De notificatie kan dan hetzelfde blijven, alleen de foutmeldingspagina zou wat intelligenter worden dan. Ik neem aan dat jullie bijhouden waar berichten voorheen stonden in verband met moderatie enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-06 19:01

Eagle Creek

Breathing security

Caelorum schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 15:13:

[...]

Is het misschien wel mogelijk om bij het aanklikken van de notificatie op het foutmeldingenscherm nog te kunnen achterhalen welk topic het wel stond? Want dan zou je daar in het geval van een bericht dat in forum categorie 6 staat nog een linkje plaatsen naar het vorige topic.

De notificatie kan dan hetzelfde blijven, alleen de foutmeldingspagina zou wat intelligenter worden dan. Ik neem aan dat jullie bijhouden waar berichten voorheen stonden in verband met moderatie enz.
@crisp is dit nog een optie die op de de backlog kan komen? Ik loop er ook met enige regelmaat tegenaan.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Caelorum schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 15:13:

[...]

Ik neem aan dat jullie bijhouden waar berichten voorheen stonden in verband met moderatie enz.
Dat is niet echt een correcte aanname, in die zin dat we dit niet gestructureerd bijhouden maar enkel in de vorm van topic-notities. Dat zouden we dan dus eerst op moeten lossen voordat we ueberhaupt iets van een specifieke melding met een link naar het oorspronkelijke topic zouden kunnen geven.

Ik zie daar technisch wel mogelijkheden, maar of dit backlog-waardig is is aan onze productowners...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Bij deze even een tikje naar Mooie features :)

Intentionally left blank

Pagina: 1