Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvde
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-09 22:25
Hallo mede Tweakers!

Ik heb een tijdje geleden een motor gekocht en hou die, of nou ja ik laat die graag in de gaten houden doormiddel van een camera dus heb van Hikvision een camera set gekocht en deze geïnstalleerd, alles werkt maar behoren maar sinds dien ondervind ik wel enige problemen met de router.
  • WiFi wel verbonden, Geen internet bij diverse apparaten.
  • VPN verbinding komt niet meer tot stand. (OpenVPN via router)
  • Desktop geen internet verbinding (Bekabeld)
Nadat ik de router een reboot geef werkt alles wat boven genoemd is weer maar vaak na een aantal uren of een nacht slapen ben ik toch weer terug bij af.

Ik heb de recorder van de camera losgekoppeld van het netwerk (Neemt nu offline op) en de router een reboot gegeven om te kijken of dit verschil maakt en had het gevoel dat het beter ging tot ik gister wederom werd geconfronteerd met de genoemde issues.

Mijn vermoeden was in eerste instantie dat de recorder/camera te veel invloed had op de router maar zelfs los van het netwerk ondervind ik dezelfde problemen dus kan ik dat een soort van uitsluiten.

Nu is de vraag helpt een hard-reset van de router of wordt het tijd voor een nieuw exemplaar om ook weer voorbereid te zijn voor de toekomst?!

Hardware:

DS-2CD2386G2-ISU/SL - 8MP
DS-7608NI-K2/8P
ASUS RT-AC87U

Mocht er nog veder informatie nodig zijn hoor ik dat uiteraard graag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 16:30
Ik neem aan dat je die camera gewoon op je Lan hebt aangesloten dus dat verkeer wordt helemaal niet gerouteerd en gaat hooguit door de in de router ingebouwde switch.

Om OpenVpn te draaien en zeker om daar camerabeelden mee te bekijken heeft die router veel te weinig cpu power.
En als laatste is het een Asus router en in mijn ervaring levert Asus vaak bagger firmware in zijn producten met vaak memory leaks waardoor ze steeds weer vastlopen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Minitrooper
  • Laatst online: 11-06 14:03
Ik had een gelijkaardige setup met een ASUS (wel met RMerlin's laatste firmware), een berg camera's en NVR. Nooit issues gehad. Maar gezien chinese meuk niet te vertrouwen is, alles gemigreerd naar een ubiquity setup met vlans & gigabit speeds. Zoals @Ben(V) aangaf: ASUS is geen enterprise grade systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvde
Ben(V) schreef op maandag 5 juni 2023 @ 09:47:
Ik neem aan dat je die camera gewoon op je Lan hebt aangesloten dus dat verkeer wordt helemaal niet gerouteerd en gaat hooguit door de in de router ingebouwde switch.

Om OpenVpn te draaien en zeker om daar camerabeelden mee te bekijken heeft die router veel te weinig cpu power.
En als laatste is het een Asus router en in mijn ervaring levert Asus vaak bagger firmware in zijn producten met vaak memory leaks waardoor ze steeds weer vastlopen.
De camera is inderdaad aangesloten op/via LAN.

OpenVPN gebruik ik op mijn telefoon om met het thuisnetwerk te verbinden hoofdzakelijk voor Home Assistant en via RD mijn computer te bedienen, camera beelden terugzien/live bekijken doe ik via de Hik-Connect app.

Ik kan de router een reset geven en Merlin software proberen en anders wordt het tijd voor een nieuw exemplaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je kan ook kijken of je een ander systeem of device hebt waar je openvpn op kan draaien. Ik lees al een recorder, HA. Misschien tijd om alles op 1 server te draaien? Dan ontlast je je router.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvde
Frogmen schreef op maandag 5 juni 2023 @ 10:31:
Je kan ook kijken of je een ander systeem of device hebt waar je openvpn op kan draaien. Ik lees al een recorder, HA. Misschien tijd om alles op 1 server te draaien? Dan ontlast je je router.
Dat behoort ook tot de mogelijkheden.

Het vreemde vind ik alleen wel dat de router op dit moment ook nog problemen geeft terwijl de recorder al los is van het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Laatst online: 14-09 16:30
Ook die recorder data wordt niet gerouteerd dus daar heeft zeker niets mee te maken.
Kijk eens of het blijft gebeuren als je de OpenVpn op de router uitzet.
Dan weet je of het gewoon in het routerdeel van de firmware zit of in de OpenVpn software in de firmware.

Heb je de laatste versie van de firmware van die router geïnstalleerd.

Merlin op die router is zeker een goed idee, veel beter dan die bagger software van Asus.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvde
Ik zal dat vanmiddag eens proberen, het vreemde van het hele verhaal is dat alles goed heeft gewerkt tot het punt dat ik de recorder aan het netwerk heb toegevoegd.

Ik ga de router eerst proberen met VPN uit, al denk ik zelf dat het weinig verschil maakt gezien ik alleen een VPN verbinding maak op het moment dat ik het nodig heb dus wordt zelden gebruikt.

Mocht dit geen verschil maken, backuppen, resetten en voorzien van Merlin software!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Kan je de beelden van de recorder soms ook met een handige app overal bekijken? Hoefde je daar geen poorten voor open te zetten? Grote kans dat die dan vrolijk continu met China aan het praten is.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvde
Afgelopen maandagavond heb ik eerst Merlin op de router gezet en daarna een complete factory reset gedaan (Router + AP).

Het heeft eventjes geduurd voor alles weer naar behoren werkt en heb tot op heden enkele apparaten aangesloten op het netwerk (AP, PC, 1 TV, 1 iPad) en tot dusver werkt het allemaal nog al zit de router wel continue op 60/80% van zijn RAM geheugen (265MB).

Om voorbereid te zijn op de toekomst ga ik toch kijken voor een nieuwe router. Heb mijn oog laten vallen op de RT-AX88U Pro maar nog eventjes veder kijken qua specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-09 09:01
Memory load voor een router is niets om je zorgen over te maken, de software moet ergens draaien :-), daar is dat spul gewoon voor.

SOftware met meer features neemt immers ook meer ram in beslag.

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

Pagina: 1