Ervaringen Groomtool (neus, oren, baard, .....)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-01 11:05
Beste (voornamelijk) Heren :),

Mijn oude apparaten voldoen niet meer!

Nu zoek ik ervaringen en een goede keuze van tool. Budget maakt niet zoveel uit maar ik wil wel waar voor men geld!

Graag had ik enkele van jullie ervaringen vernomen over jullie tools waarvan jullie wat mening kunnen geven.

Voor mij is het volgende belangrijk dus vermeld er even bij wat er is of niet is.

- Oplaadbaar

- Prijs kwaliteit (deftig materiaal en door quali control (moet geen chinese ongekeurde meuk meer)

- Baard trimmen op lengtes

- Neus zachtjes haren verwijderen zonder trekken

Hartelijk bedankt en ik zie graag wat goedgekeurde suggesties.

[ Voor 8% gewijzigd door Crust op 05-06-2023 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Dit is meer een onderwerp voor AZ dan voor SF. Ik verplaats het topic daarom ook die kant op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
@Yorinn bedankt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inevitable
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07-06-2024
Ik maak al jaren gebruik van een Babyliss. Heeft door verschillende opzetstukjes eigenlijk alles wat je nodig hebt.
https://www.bol.com/nl/nl...et/9200000019272695/?s2a=

Ik heb ook nog een kleine losse groom voor bijvoorbeeld neusharen.
https://www.bol.com/nl/nl...er/9200000041322671/?s2a=

Deze werkt op batterijen, die gaan best lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Inevitable schreef op maandag 5 juni 2023 @ 08:45:
Ik maak al jaren gebruik van een Babyliss. Heeft door verschillende opzetstukjes eigenlijk alles wat je nodig hebt.

Ik heb ook nog een kleine losse groom voor bijvoorbeeld neusharen.
https://www.bol.com/nl/nl...er/9200000041322671/?s2a=

Deze werkt op batterijen, die gaan best lang mee.
Ik zag die neustrimmer van baby ook al! Goede ervaringen mee? Doet die het goed, verwijderd die makkelijk ook in de hoek van je neus, aan de spits?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inevitable
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07-06-2024
Crust schreef op maandag 5 juni 2023 @ 08:52:
[...]

Ik zag die neustrimmer van baby ook al! Goede ervaringen mee? Doet die het goed, verwijderd die makkelijk ook in de hoek van je neus, aan de spits?
Ik vind het een prima apparaat, verwijdert de haren zonder pijn. Hij draait heel snel rond en is daardoor heel effectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Inevitable schreef op maandag 5 juni 2023 @ 08:53:
[...]

Ik vind het een prima apparaat, verwijdert de haren zonder pijn. Hij draait heel snel rond en is daardoor heel effectief.
Lijkt me wel een schatje! Alleen stoort me de batterij vervangen wat dus ik neem het in men achterhoofd en neem het mee op men zoektocht! Misschien zijn er nog genadigden die iets te bieden hebben dat net wat beter gevonden heeft.

Toch erg bedankt voor je ervaring!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Baard trimmen op lengte: ik heb 5 jaar met een Babyliss gedaan. Daarna was ik kalend en wilde ik ook mijn haren ermee millimeteren.
Toen een Wahl gekocht (een echt kappers ding). Geweldig, ik wil nooit meer terug. Top kwaliteit en je betaald €100 voor zo’n ding.
Ik heb ook hun neus/oor ding trimmer, maar dat is gewoon een goedkope Chinese rebrand denk ik. Voelt niet hetzelfde.

Ik heb zelf de cordless, die is nog iets duurder: https://nl.wahl.com/shop/cordless-super-taper-08591-2316h

Heerlijk, 1x per 6 maanden opladen want er zit een accu in waar kappers mee uit de voeten kunnen. Hij laad ook snel en je kan trimmen tijdens het laden (dat kon mijn oude Babyliss niet).

[ Voor 28% gewijzigd door _eLMo_ op 05-06-2023 08:57 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Thanks maar dat is wat overkil :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

_eLMo_

Crust schreef op maandag 5 juni 2023 @ 08:59:
Thanks maar dat is wat overkil :p
Hoezo? Prijs geen probleem als het kwaliteit was toch. En waarom een hobbyist ding kopen voor €60 als je voor €120 een trimmer hebt die de rest van je leven mee gaat en fijn is om te gebruiken? Of €85 voor een met draad.

Reserve onderdelen goed en goedkoop te krijgen.

Of focus je meer op het neus en oor gedeelte? ;P

[ Voor 24% gewijzigd door _eLMo_ op 05-06-2023 09:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:29
Voor baard trimmen gebruik ik ook een Wahl. Daar kun je niet de mist mee in gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
_eLMo_ schreef op maandag 5 juni 2023 @ 09:00:
[...]

Hoezo? Prijs geen probleem als het kwaliteit was toch. En waarom een hobbyist ding kopen voor €60 als je voor €120 een trimmer hebt die de rest van je leven mee gaat en fijn is om te gebruiken? Of €85 voor een met draad.

Reserve onderdelen goed en goedkoop te krijgen.

Of focus je meer op het neus en oor gedeelte? ;P
Ja ik had dat er eerst bijstaan in men bericht maar na editten het weggedaan! :p Zo ik vooral neus en oorhaar wil wegdoen :p. Ik vind het toch nuttig nu kunnen andere gebruikers ook over walh weten. Maar vooral neus en oor is belangrijk maar dus een 4 in 1 toestel mag ook vernoemd worden bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

_eLMo_

Cool, ik volg 'm ff, want ik heb nu dus zo'n Wahl neus/oor trimmer, op zich werkt die "prima", maar hij is wel echt cheap / plastic. Voordeel is dat je al die opzetstukken zo onder de warme kraan kan houden.

Die ronde is echt top voor je neus (ja ook het uiteinde), en doet geen zeer. Kietelt eerder, lol.
En de vlakke (die erop zit op de Bol foto) samen met het zwarte kammetje erop is top voor wenkbrauwen als die gaan groeien als je ouder word. Gewoon brrrrt eroverheen en klaar. Die gebruik ik ook voor oor zonder zwarte kam.

Ik kan hem echter niet aanraden want hij is mega lawaaiig en bij oortrimmen doet het lawaai zeer aan m'n oren en hij voelt echt flimsy aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
_eLMo_ schreef op maandag 5 juni 2023 @ 09:19:
Cool, ik volg 'm ff, want ik heb nu dus zo'n Wahl neus/oor trimmer, op zich werkt die "prima", maar hij is wel echt cheap / plastic. Voordeel is dat je al die opzetstukken zo onder de warme kraan kan houden.

Die ronde is echt top voor je neus (ja ook het uiteinde), en doet geen zeer. Kietelt eerder, lol.
En de vlakke (die erop zit op de Bol foto) samen met het zwarte kammetje erop is top voor wenkbrauwen als die gaan groeien als je ouder word. Gewoon brrrrt eroverheen en klaar. Die gebruik ik ook voor oor zonder zwarte kam.

Ik kan hem echter niet aanraden want hij is mega lawaaiig en bij oortrimmen doet het lawaai zeer aan m'n oren en hij voelt echt flimsy aan.
Het leuke aan deze is dat er idd wat extratjes bij zitten! Dat kan een meerwaarde zijn! Menig klant zou dat ook denken en dan kan die natuurlijk beter verkopen dan die babybliss. Kan is wispelturig.

Ze maken hier misschien een missing als ze competitief willen zijn! De andere bieden extra's aan! De vraag is natuurlijk of die extra's waardevol zijn en de machine met extra's even degelijk functioneert dan degene zonder die extra's!

Ik probeer me niet om de tuin te laten leiden met een aanbod van fruitsalade b-z! Snapje. Bedankt voor de suggestie. Ik neem dat mee op in mijn zoektocht.

Ik ben 36 mijn wenkbrauwen zijn die van mijn opa! Best lang en dat begint al fel zo te zijn. :) Hij lacht daarboven en peist zie hoe rap diene Charel is! Dju ne betere wielrenner als ik. Beetje hamsterachtig :p

Anyway ik bekijk deze ook.

Edit: Ik heb juist wat nauwer gekeken, de reviews doen het ook wel goed maar ziet er inderdaad vrij plastickie uit! Daar kan je misschien maar een paar trekjes mee nemen en klaar... hmmm

[ Voor 5% gewijzigd door Crust op 05-06-2023 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattizz
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-05 11:16
Inevitable schreef op maandag 5 juni 2023 @ 08:45:
Ik heb deze ook al een jaar of 5-6. De trimmer voldoet op zich aan al mijn verwachtingen, m.b.t. trimmen. De accu is wel een beetje sneu, echt trimmen zonder dat ie ook aan 't snoer werkte relatief snel niet meer.

Zeker als ik de accu performance vergelijk met mijn philishave, die al meer dan 10 jaar meegaat en ik me nog steeds meerdere keren draadloos kan scheren zonder bij te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:48
_eLMo_ schreef op maandag 5 juni 2023 @ 08:54:
Baard trimmen op lengte: ik heb 5 jaar met een Babyliss gedaan. Daarna was ik kalend en wilde ik ook mijn haren ermee millimeteren.
Toen een Wahl gekocht (een echt kappers ding). Geweldig, ik wil nooit meer terug. Top kwaliteit en je betaald €100 voor zo’n ding.
Ik heb ook hun neus/oor ding trimmer, maar dat is gewoon een goedkope Chinese rebrand denk ik. Voelt niet hetzelfde.

Ik heb zelf de cordless, die is nog iets duurder: https://nl.wahl.com/shop/cordless-super-taper-08591-2316h

Heerlijk, 1x per 6 maanden opladen want er zit een accu in waar kappers mee uit de voeten kunnen. Hij laad ook snel en je kan trimmen tijdens het laden (dat kon mijn oude Babyliss niet).
Toevallig gisteren ook zitten zoeken.
Zelf milimeteren, bespaart me elke keer €25 bij de kapper.
Ik kwam uit bij die colour versie. Twijfelde of ik nog echt duurder moest gaan (die zit op €45).
Wat doet de taper functie eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 21:13

sjaak

un giorno credi

Vijf jaar geleden een Philips gekocht, toentertijd de Philips MG7720/15. Oplaadbaar, allerlei opzetstukjes, te gebruiken onder de douche volgens mij maar dat doe ik zelf niet. Neustrimmer werkt prima voor die paar keer per jaar dat het nodig is bij mij. Ook het trimmen werkt snel en goed. Gebruik um vooral voor dat laatste en ik sta altijd te kijken hoe lang hij werkt op de batterij.

Zie dat ie ook nog steeds leverbaar is. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

_eLMo_

NeutraleTeun schreef op zondag 2 juli 2023 @ 08:32:
[...]

Toevallig gisteren ook zitten zoeken.
Zelf milimeteren, bespaart me elke keer €25 bij de kapper.
Ik kwam uit bij die colour versie. Twijfelde of ik nog echt duurder moest gaan (die zit op €45).
Wat doet de taper functie eigenlijk?
Ik weet niet wat het verschil is in functionaliteit, de super taper is een hogere kwaliteits lijn gericht op professionals lees ik, de color pro gebruikt mindere materialen.
Ik heb zelf de color pro nooit vast gehad dus kan geen oordeel vellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:48
_eLMo_ schreef op zondag 2 juli 2023 @ 15:15:
[...]

Ik weet niet wat het verschil is in functionaliteit, de super taper is een hogere kwaliteits lijn gericht op professionals lees ik, de color pro gebruikt mindere materialen.
Ik heb zelf de color pro nooit vast gehad dus kan geen oordeel vellen.
Maar. De taper functie. Waar gebruik je die voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

_eLMo_

NeutraleTeun schreef op zondag 2 juli 2023 @ 17:42:
[...]

Maar. De taper functie. Waar gebruik je die voor?
Ik heb geen idee van een taper functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 18:02
Wahl! Heb hem al 10 tot 15 jaar en doet het nog steeds als een nieuwe. Als je eenmaal een wahl hebt gehad wil je geen andere meer :)
Heb zo'n babyliss gehad maar ook een Philips. Plastic rommel vond ik het en met zware baardgroei niet geschikt.

Heb zelf de wahl 9818. Geen idee of ie nog verkrijgbaar is, maar daar kan je mee doen wat je wilt :)
Pagina: 1