Aankoop tv voor slaapkamer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-12-2024
Ik zoek een?
Tv voor in de slaapkamer

Wat is je budget?
Max. €375

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
hoofdzakelijk tv via de Ziggo app (via tv zelf óf aan te sluiten mediaspeler zoals mi box of firestick) en YouTube.

Wat heb je zelf al gevonden?
uitvoering: Xiaomi Mi Smart TV P1 43" Zwart. Deze is erg diep en aangezien de tv aan de muur komt te hangen, twijfel ik of dit de beste optie is.

uitvoering: Salora 43QLEDTV Zwart

uitvoering: TCL 43P635 Zwart

In eerste instantie zocht ik naar tv's met Android om daar de Ziggo app op te installeren maar ik vraag mij nu af of de kwaliteit van tv's zonder Android niet beter is. Dit aangezien ik er eventieel een mediabox aan wil hangen. Hierbij kwam ik de uitvoering: LG 43UQ751C Zwart tegen.

Welke vragen heb je hier nog over?
Wellicht komt er ooit nog een game console aan te hangen.

Voor dit moment ben ik op zoek naar een tv die in deze prijsklasse goede beeldkwaliteit levert (er zal veel voetbal gekeken worden) en snel reageert. Ook vind ik het belangrijk dat de tv niet te ver van de muur komt te hangen oftewel niet te diep is.

[ Voor 26% gewijzigd door mobile12 op 04-06-2023 23:00 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 15:29

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Doe je zelf een plezier en leg een coaxkabel naar de slaapkamer. Kijken via apps is voor noodgevallen, permanent wil je een DVB-signaal hebben.

Er is geen Ziggo Go-app voor WebOS, dus als je toch via apps wilt kijken, geen LG-televisie.

Maar persoonlijk heb ik liever een televisie met WebOS dan Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Je wensen wat beeldkwaliteit betreft zijn lastig in te vullen: In de slaapkamer wil je doorgaans een VA-paneel, want in een donkere slaapkamer zie stoorlicht extra goed en omdat je doorgaans recht van voren kijkt, zijn de kijkhoeken wat minder van belang (het voornaamste nadeel van VA). IPS-televisies zijn daarentegen vaak vaak sneller dan VA, dus dit zijn strijdige eisen.

Bovendien vraag je om een televisie voor een afbraakprijs. Techniek voor beter beeld kan er voor dat geld niet in. We hebben het hier niet over welke televisie het beste beeld geeft, maar welke televisie het minst slecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:33
Je wilt voor een dubbeltje op de eerste rij zitten/ je hebt te hoge verwachtingen.

In het budget segment is geen enkele tv snel te noemen, mocht er een model tussen zitten waarbij de snelheid acceptabel is zal dit in de nabije toekomst niet meer het geval zijn. Dit kun je simpel en relatief voordelig oplossen door een externe media player.

Qua diepte maakt het niks uit, zal hooguit max. een paar mm schelen.

In dit segment is het paneel type doorslaggevend, de genoemde Xiaomi en LG hebben beide een IPS paneel en de TCL een VA. Laatstgenoemde geniet de voorkeur door het hoge contrast, tel daarbij op dat in een donkere omgeving de nadelen (laag contrast, blooming/ back light bleeding/ uniformiteit) van IPS beter zichtbaar zullen zijn.

Imo sluit de TCL het beste aan bij jouw wensen/ eisen (heeft o.a. een lage input lag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13:27
Eens met @Freshouttheoven in het 375 euro segment zijn geen goede tv's te koop. Eisen stellen heeft ook eigenlijk geen zin. Prioriteiten wel.

Apps zou ik doen via een externe mediaspeler. Een fatsoenlijk bruikbare UI is soms nog lastig voor 1200 euro tv's. Dus neem een uitvoering: Google Chromecast met Google TV (HD) 8GB of de duurdere 4K versie.
Maar ik zou specifiek voor ziggo go wel coax nemen. De kwaliteit van de ziggo go app is vooralsnog te slecht als je graag sport kijkt zoals voetbal of tennis of racen. Daar doe je echt iedere cent die je in de beeldkwaliteit van de tv steekt me in de prullenbak. Gebruik die chromecast(of firestick oid) liever voor youtube en netflix enzo. Een ziggo mediabox next mini kan ook. Die werken via ethernet / wifi en zijn vergelijkbaar met coax in beeldkwaliteit. Die zijn niet veel groter dan een chromecast overigens. Die heb ik in de woonkamer aan de tv hangen en is een hele aangename verbetering tov de vroegere kernreactor mediabox xl

Ik sluit me aan bij de voorkeur voor de TCL.

[ Voor 39% gewijzigd door youridv1 op 05-06-2023 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile12
Bedankt voor de inzichten zover.

Ik besef mij dat snelheid inderdaad geen prio heeft ivm een externe mediaspeler. Ook ben ik uiteraard op zoek naar de mist slechte tv gelet op het prijssegment.

Coax gaat helaas niet lukken dus het wordt een Google Chromecast/mi stick of een extra Ziggo mediabox next mini.

Ik dacht dat er wellicht minder slechtere tv's op de markt zijn als er geen Android op zit en hiermee kan uitwijken naar gevestigde merken zoals lg, Philips, Samsung etc. ipv TCL, Salora etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
dmantione schreef op zondag 4 juni 2023 @ 23:33:
Doe je zelf een plezier en leg een coaxkabel naar de slaapkamer. Kijken via apps is voor noodgevallen, permanent wil je een DVB-signaal hebben.

Er is geen Ziggo Go-app voor WebOS, dus als je toch via apps wilt kijken, geen LG-televisie.

Maar persoonlijk heb ik liever een televisie met WebOS dan Android.
Een nieuwe coaxkabel leggen anno 2023 is wel een beetje oldschool imo. Er zijn bij Ziggo voldoende alternatieven zonder coax. Ik gebruik zelf op de slaapkamer een Chromecast TV. De Ziggo app werkt daarop prima (er zijn een tijdje problemen geweest, maar die zijn opgelost). Met de afstandsbediening van de Chromecast TV kun je de tv ook aanzetten en volume regelen, dus de remote van de tv is niet nodig. Omdat je er ook apps op installeert maakt het qua besturingssysteem niet meer uit welke tv je koopt. Ik zou voor de simpelste tv gaan met goede beeldkwaliteit.

Alternatief bij Ziggo is de Next Mini. Die werkt via wifi en daarmee kun je gewoon zappen e.d. (volledige tv ervaring zonder coax).

Ik zou niet teveel leunen op het OS van de tv, want dat is al snel verouderd en soms ook behoorlijk traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:38
Ik heb gewoon een wat oudere Samsung met een Chromecast tv die gewoon ruimschoots voldoet.

Koop je nu een nieuwe tv van een beetje bekend merk zal je er nooit een bult aan vallen.

Ga gewoon kijken bij tv boer en blijf dan in je prijsklasse kijken
Vergeet niet dat je thuis niet kan vergelijken dus de misschien minimale verschillen tussen de modellen daar zullen thuis niet eens opvallen.

Enige wat je nodig hebt is een beetje fatsoenlijk WiFi signaal of een netwerk aansluiting.
En laat je niet gek maken door anderen want het kan altijd beter of mooier.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-09 18:53
Kijk via een app via de nieuwe Chromecast vind ik geen enkel probleem en scheelt je weer kosten voor afname van een apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-09 13:59
ik heb via marktplaats een 43PUS7606/12 gekocht , die iedereen "kreeg" bij verlenging, en hier een xiaomi stick ingestoken
dikke prima voor op de slaapkamer
netflix, disney npoplus en ziggogo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Palomar schreef op maandag 5 juni 2023 @ 16:14:
[...]
Een nieuwe coaxkabel leggen anno 2023 is wel een beetje oldschool imo. Er zijn bij Ziggo voldoende alternatieven zonder coax. Ik gebruik zelf op de slaapkamer een Chromecast TV. De Ziggo app werkt daarop prima (er zijn een tijdje problemen geweest, maar die zijn opgelost).
Het is misschien oude vertrouwde techniek, maar dat doet niets af aan het feit dat het veruit superieur is. Het DVB-signaal heeft een hoge bitrate, bevat meerkanaals geluid, bevat alle extra diensten zoals teletekst en HbbTV. Je kunt snel zappen en hoort bij een doelpunt niet eerst de buren juichen. De Ziggo Go-app is unicast en dat leidt altijd tot lage bitrates, en zo'n signaal bevat niet alle diensten.

Een multicastsignaal, zoals met de eigen Ziggo-ontvangers die netwerkaansluitingen hebben is wel een bruikbare optie, maar ik verkies persoonlijk de vrijheid om eigen apparatuur te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile12
Bedankt voor de reacties.

Er zal uiteindelijk niet veel gebruik gemaakt worden van het OS op de tv aangezien er een mediaspeler gebruikt zal gaan worden.

De TCL heeft 50Hz en de LG 60Hz. Verwachten jullie dat dit zichtbaar zal zijn in deze klasse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Alle televisies die te koop zijn kunnen 60Hz. Als er 50Hz wordt vermeld dan is dat omdat alle omroeptelevisie 50Hz is en je dus in praktijk naar 50Hz zult kijken. Men bedoelt daarmee dat je geen 100Hz/120Hz van het apparaat kunt verwachten, niet dat hij geen 60Hz kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:46
Ik heb een Samsung Q60B op de slaapkamer staan. Houdt qua beeldkwaliteit niet over (helemaal als je beneden van een OLED af komt) maar goed genoeg voor de slaapkamer. Verwacht niks van HDR, want daar zie je niks van. Ondanks dat deze tv best een acceptabel contrast heeft.

De Q60B is een klasse beter dan het segment waar jij in zit te kijken, dus dat is qua beeldkwaliteit echt helemaal kansloos. Dat kan prima zijn, maar je moet er echt met 0,0 verwachtingen in gaan.

[ Voor 26% gewijzigd door Hulleman op 07-06-2023 09:05 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Pagina: 1