Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Aspen Mini Aqua condenspomp alweer defect

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:25
Goedenavond,

Wij hebben een airco die d.m.v. een Aspen Mini Aqua condenspomp water afvoert naar het dak. De afstand wat het water moet afleggen is ongeveer 30 cm naar boven en 20 cm horizontaal.

Nu is deze pomp recent defect geraakt na ongeveer 3.5 jaar. De pomp bleef maar draaien en geen water afvoeren. De pomp was erg warm en opgezet. Deze pomp is 1 week geleden vervangen door een nieuwe, identieke.

We hebben nu alweer hetzelfde probleem: de pomp blijft maar draaien en geen water afvoeren. Heeft in die week wel gewoon goed gewerkt en we hadden geen problemen. Is dit stom toeval? Wat kan de reden hiervan zijn?

Alle reacties

• Sloty
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-11 19:21
Kijk of je vlotter en/of reservoir niet scheef zitten en daardoor contact blijft maken.

• turkeyhakan
Sloty schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:38:
Kijk of je vlotter en/of reservoir niet scheef zitten en daardoor contact blijft maken.
Die zitten niet scheef, integendeel, zit helemaal vol met water...

• IplugNplay
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:57
Kan het water wel door het slangetje gezogen worden naar de pomp toe?
En kan je met iets anders wel water door de afgaande slang naar buiten krijgen?

• turkeyhakan
IplugNplay schreef op maandag 5 juni 2023 @ 16:36:
Kan het water wel door het slangetje gezogen worden naar de pomp toe?
En kan je met iets anders wel water door de afgaande slang naar buiten krijgen?
Ja hoor, zeker.

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:06

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Als je het pompje loskoppelt, en korte slangetjes aan doet, werkt hij dan wel?

Of water kan er niet uit, of de schoepen draaien niet/zijn beschadigd.

Bijvoorbeeld, dat de motor wel draait maar de schoepen niet doordat deze verbinding stuk is.
Of de schoepen draaien wel maar zijn beschadigd waardoor niet genoeg druk opgebouwd kan worden.

• turkeyhakan
Accretion schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 08:32:
Als je het pompje loskoppelt, en korte slangetjes aan doet, werkt hij dan wel?

Of water kan er niet uit, of de schoepen draaien niet/zijn beschadigd.

Bijvoorbeeld, dat de motor wel draait maar de schoepen niet doordat deze verbinding stuk is.
Of de schoepen draaien wel maar zijn beschadigd waardoor niet genoeg druk opgebouwd kan worden.
Ik heb de pomp losgekoppeld en daarna weer aangesloten. Ik heb het idee dat de aanzuigkracht en het uitblaasvermogen minimaal is. Het lijkt inderdaad alsof de druk te laag is. Maar het bijzondere is, is dat nadat vorige week de pomp is vervangen deze prima werkte.

Waar zitten de schoepen? Volgens mij bestaat het systeem uit een vlotter en uit een condenspomp en slangen natuurlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door turkeyhakan op 06-06-2023 08:35 ]

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

turkeyhakan schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 08:34:
[...]
Waar zitten de schoepen? Volgens mij bestaat het systeem uit een vlotter en uit een condenspomp en slangen natuurlijk.
Ik heb geen verstand van deze specifieke pomp, maar praktisch gezien brengt de motor een kracht over op het water, dit gebeurt vaak met iets als schoepen.

Dus of de motor draait niet/zit vast of brengt de kracht niet over op het water.

• turkeyhakan
Accretion schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 08:47:
[...]

Ik heb geen verstand van deze specifieke pomp, maar praktisch gezien brengt de motor een kracht over op het water, dit gebeurt vaak met iets als schoepen.

Dus of de motor draait niet/zit vast of brengt de kracht niet over op het water.
Denk dat ik pech heb gehad. Donderdag komt de monteur weer. Maar afwachten..

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

turkeyhakan schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 09:04:
[...]
Denk dat ik pech heb gehad. Donderdag komt de monteur weer. Maar afwachten..
Ja, je moet de leverancier de mogelijkheid bieden om het te repareren.

• IplugNplay
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:57
Laat hem ook controleren of er geen vuil in de opvangbak zit, dan zit er snel vuil in de volgende
Pagina: 1