Beste Tweakers, mij is gevraagd om een pc voor een vriend te bouwen. Ik heb zelf al een lijstje samengesteld, maar ik zou graag jullie mening willen horen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem gaat gebruikt worden voor video editen en gamen (lichtere games).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is tussen de €1200 en €1400 (inclusief monitor), enkel iets over het budget als het een grote boost in performance oplevert.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren. Wel heb ik vernomen dat een Intel cpu en Nvidia gpu over het algemeen beter zijn voor video editen, vandaar dat ik hiervoor heb gekozen in het lijstje. Als jullie betere opties hebben hoor ik ze natuurlijk graag.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte van de kast maakt niet uit. Wat RGB is wel leuk voor de aankleding, maar niet noodzakelijk.
Ga je overklokken?
Niet van plan.
Ik kwam zelf uit op het volgende lijstje:
Alvast bedankt!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem gaat gebruikt worden voor video editen en gamen (lichtere games).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is tussen de €1200 en €1400 (inclusief monitor), enkel iets over het budget als het een grote boost in performance oplevert.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren. Wel heb ik vernomen dat een Intel cpu en Nvidia gpu over het algemeen beter zijn voor video editen, vandaar dat ik hiervoor heb gekozen in het lijstje. Als jullie betere opties hebben hoor ik ze natuurlijk graag.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte van de kast maakt niet uit. Wat RGB is wel leuk voor de aankleding, maar niet noodzakelijk.
Ga je overklokken?
Niet van plan.
Ik kwam zelf uit op het volgende lijstje:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-12600K Boxed | € 247,20 | € 247,20 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B760M DS3H AX DDR4 | € 122,- | € 122,- |
| 1 | Videokaarten | PNY GeForce RTX 3060 Ti 8GB VERTO Dual Fan LHR | € 335,- | € 335,- |
| 1 | Behuizingen | Phanteks Eclipse G300A Triple Fans Zwart | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | Monitors | Gigabyte G27Q Zwart | € 282,51 | € 282,51 |
| 1 | Processorkoeling | DeepCool AK400 | € 34,90 | € 34,90 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Renegade KF436C16RB1K2/32 | € 78,90 | € 78,90 |
| 1 | Voedingen | Sharkoon WPM Gold ZERO | € 78,76 | € 78,76 |
| 1 | Solid state drives | Kingston NV2 2TB | € 82,90 | € 82,90 |
| Totaal | € 1.332,07 | |||
Alvast bedankt!