Laptop + tablet als extern scherm > HDMI over USB

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aquinox
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 10-01 13:18
Hallo,
Hoe kan ik snel zien in de pricewatch of elders of ik een tablet als secundair scherm kan gebruiken via bijv HDMI over usb?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

De meeste tablets hebben niet de mogelijkheid om HDMI als input te gebruiken, ook niet over USB(-C). Je kunt in theorie een capture card gebruiken, maar die zal op een tablet ook niet super werken.

Ik heb zelf goede ervaringen met Duet. Er is wel wat vertraging als je die over wifi gebruikt, maar die kan dus wel ook direct over USB, en dat werkt fijn. Niet als permanent 2e scherm, maar wel voor als je een keer even een tablet als tweede scherm wil inzetten om meer ruimte te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aquinox
Thanks! Jammer dat hier niet aan gedacht wordt door fabrikanten, ik heb wel een capturecard en gebruik daarmee ook mn telefoon als extern scherm voor camera, waarom denk je dat dat niet zal werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

aquinox schreef op zondag 4 juni 2023 @ 19:18:
Thanks! Jammer dat hier niet aan gedacht wordt door fabrikanten, ik heb wel een capturecard en gebruik daarmee ook mn telefoon als extern scherm voor camera, waarom denk je dat dat niet zal werken?
Het kan zeker wel, maar het ligt er dan vooral aan hoe goed je capture card is en of er een app is die met die capture card werkt om het beeld tevoorschijn te krijgen. Als het met je telefoon werkt dan werkt het mogelijk ook met een tablet.
Lijkt me zeker het proberen waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aquinox
Ja, wat wel jammer is is dat ik het dan niet voor 2e scherm kan gebruiken omdat het altijd kopie is van eerste scherm. maar beter dan niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Geef andees even aan wat je precies probeert te bereiken, misschien zijn er andere opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Een iPad kan je als extern scherm gebruiken. D.m.v. Duet, een betaalde app. Dat werkt ook prima onder Windows trouwens.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aquinox
Nielson schreef op zondag 4 juni 2023 @ 19:47:
Geef andees even aan wat je precies probeert te bereiken, misschien zijn er andere opties.
Davinci resolve, secundair scherm voor on the road waar ik alle meters op zet zodat ik meer real estate op mn main scherm heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

aquinox schreef op zondag 4 juni 2023 @ 19:50:
[...]

Davinci resolve, secundair scherm voor on the road waar ik alle meters op zet zodat ik meer real estate op mn main scherm heb.
Heb je een budget? Anders is een mobiel USB-C scherm beter, die hebben vaak weinig/geen latency omdat het een 'gewoon' beeldscherm is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:01
Ik heb een Lenovo Yoga Tab 13, deze heeft een micro HDMI ingang.

[ Voor 4% gewijzigd door DutchKel op 04-06-2023 19:55 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Pagina: 1