Ervaringen: apps om scanauto parkeerbeheer te herkennen

Pagina: 1
Acties:
  • 2.762 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentium
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 22-07-2023
Op telegram gaan er al een tijdje apps rond zoals mobilizer en EyeNotify die de scanauto's van parkeerbeheer kunnen herkennen met de camera. Ik gebruik zelf een oude telefoon als camera en krijg de alert op m'n normale telefoon. Gister merkte ik dat de camera telefoon was uitgevallen, nu was die te heet was geworden in de zon achter het raam en is die vanzelf uitgegaan, je moet dus echt in de schaduw staan.

Omdat er op tweakers hier nog geen topic over is: wat zijn jullie ervaringen?

[ Voor 4% gewijzigd door pentium op 04-06-2023 18:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grippa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-06 19:16
Ik denk dat je niet veel reacties krijgt, ze proberen dit vooral een beetje stil te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentium
grippa schreef op zondag 4 juni 2023 @ 18:11:
Ik denk dat je niet veel reacties krijgt, ze proberen dit vooral een beetje stil te houden.
Met de snelle groei en acceptatie van AI-technologieën is het gewoon niet mogelijk om deze vooruitgang te stoppen. Er zijn apps als Flitsmeister die miljoenen downloads hebben dus waarom zou er een stilte rond AI zijn?

Edit: EyeNotify staat gewoon in de android store

[ Voor 37% gewijzigd door pentium op 04-06-2023 18:53 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-06 08:21
Zure reactie hier, maar waarom betaal je niet gewoon voor het parkeren zoals je geacht bent om te doen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Nu online
Heeft weinig met AI te maken en alles met illegaal belasting ontduiken.

Er is eerder een uitspraak geweest over een dergelijke app:
nieuws: Rechter verbiedt ParkeerWekker-app die scanauto's van parkeerdienst d....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:53

dragonhaertt

@_'.'

Voor het geld wat je hebt betaald aan een telefoon met degelijke camera, die je permanent in je auto laat liggen, kan je ook gewoon een parkeervergunning kopen.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentium
dragonhaertt schreef op zondag 4 juni 2023 @ 18:49:
Voor het geld wat je hebt betaald aan een telefoon met degelijke camera, die je permanent in je auto laat liggen, kan je ook gewoon een parkeervergunning kopen.
Of je gebruikt een oude telefoon die nu in een stoffig laadje ligt. Een parkeervergunning voor mijn eigen straat? dan snap je het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:28
Ik volg nog niet wat je precies bereikt met een camera en een melding van een scanauto? Als je zo'n melding krijgt, ren je dan naar buiten en spring je in je auto zodat je zogenaamd niet echt geparkeerd bent? Ben je niet sowieso al te laat als je zo'n melding krijgt?
pentium schreef op zondag 4 juni 2023 @ 18:54:
[...]

Of je gebruikt een oude telefoon die nu in een stoffig laadje ligt. Een parkeervergunning voor mijn eigen straat? dan snap je het niet.
Ik heb een parkeervergunning voor mijn eigen straat, en ik snap inderdaad niet wat je bedoelt. De parkeerplekken zijn niet van mij, dus dat ik ervoor moet betalen vind ik zelf niet gek, maar mogelijk mis ik iets :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:53

dragonhaertt

@_'.'

pentium schreef op zondag 4 juni 2023 @ 18:54:
[...]

Je eigen straat, dat is toch precies de plek waar je een parkeervergunning voor koopt?
In veel steden ook de enige plek waar je een parkeervergunning mag kopen.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:02

Rmg

Hahn schreef op zondag 4 juni 2023 @ 19:00:
Ik volg nog niet wat je precies bereikt met een camera en een melding van een scanauto? Als je zo'n melding krijgt, ren je dan naar buiten en spring je in je auto zodat je zogenaamd niet echt geparkeerd bent? Ben je niet sowieso al te laat als je zo'n melding krijgt?
In de meeste steden komen ze 2 keer langs, ze scannen je kenteken en tien minuten later rijden ze nog eens langs, sta je de 2e keer daar nog zonder parkeerkaart dan krijg je pas een boete.

Dus als jij de scanauto de eerste keer ziet zet je snel mobiel parkeren aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:28
Rmg schreef op zondag 4 juni 2023 @ 19:10:
[...]

In de meeste steden komen ze 2 keer langs, ze scannen je kenteken en tien minuten later rijden ze nog eens langs, sta je de 2e keer daar nog zonder parkeerkaart dan krijg je pas een boete.

Dus als jij de scanauto de eerste keer ziet zet je snel mobiel parkeren aan
Aha, ik zie geregeld hier een scanauto door de straat rijden, maar het is me nog nooit opgevallen dat 'ie een 2e keer terugkomt :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inevitable
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07-06-2024
Philip Ross schreef op zondag 4 juni 2023 @ 18:44:
Heeft weinig met AI te maken en alles met illegaal belasting ontduiken.

Er is eerder een uitspraak geweest over een dergelijke app:
nieuws: Rechter verbiedt ParkeerWekker-app die scanauto's van parkeerdienst d....
Zolang er belasting wordt geheven wat maar in een zwart gat gestopt wordt zullen er altijd mensen zijn die proberen deze belasting te ontwijken.

Net zoals het downloaden van games of niet willen betalen voor Netflix. Wat je ook bedenkt, er zijn altijd groepen op tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik zou het eigenlijk niet aandurven om een telefoon in de auto te laten liggen, dan heb ik misschien wel geen boete maar wel een kapotte ruit.

Is dit dan alleen bruikbaar in hele veilige gebieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Nu online
Inevitable schreef op zondag 4 juni 2023 @ 19:20:
[...]

Zolang er belasting wordt geheven wat maar in een zwart gat gestopt wordt zullen er altijd mensen zijn die proberen deze belasting te ontwijken.

Net zoals het downloaden van games of niet willen betalen voor Netflix. Wat je ook bedenkt, er zijn altijd groepen op tegen.
Ik zeg ook niet dat het niet gebeurd, alleen dat je waarschijnlijk weinig reactie of sympathie zal krijgen hier aangezien het daadwerkelijk illegaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:37
-

[ Voor 100% gewijzigd door DutchKel op 04-06-2023 19:49 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-06 18:55
Inevitable schreef op zondag 4 juni 2023 @ 19:20:
[...]

Net alsof je wel zou betalen als het belastinggeld wel allemaal nuttig besteed zou worden :+ dit heeft niets met moraliteit te maken. Dat geeft niet, maar wees een vent/vrouw en geef dat toe.
Netflix is juist het voorbeeld dat piraterij niet hoeft als er geen aanbodprobleem is. Echter na de versplintering van de video-platforms, waarbij zelfs als je alle varianten abbobeert je nog steeds een hele hoop films en series mist.... Dan gaan mensen inderdaad downloaden. Vaak het enige simpele alternatief.

Hoe een mensen ken je die al hun muziek nog downloaden? Voor Spotify downloadde iedereen muziek. Als Spotify morgen verdwijnt, weet 98% van de bevolking niet meer hoe dat überhaupt moest, en zullen vele mensen Kazaa of Limewire gaan opzoeken :+

Volgens mij zijn er genoeg manieren om wel aan je parkeerkosten te voldoen. Een app, een vergunning. Als in je straat een vergunning vereist is zie ik het probleem niet. Zou ik hier best willen want hier parkeren ze overal maar :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inevitable
Philip Ross schreef op zondag 4 juni 2023 @ 19:43:
[...]

Ik zeg ook niet dat het niet gebeurd, alleen dat je waarschijnlijk weinig reactie of sympathie zal krijgen hier aangezien het daadwerkelijk illegaal is.
Dat zou ik dan heel dubbel vinden gezien alle discussies hier over al dan niet betalen voor Netflix, de alternatieven en het niet kopen van een gebruikersrecht voor games.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Inevitable
Waah schreef op zondag 4 juni 2023 @ 19:56:
[...]

Net alsof je wel zou betalen als het belastinggeld wel allemaal nuttig besteed zou worden :+ dit heeft niets met moraliteit te maken. Dat geeft niet, maar wees een vent/vrouw en geef dat toe.

[...]

Netflix is juist het voorbeeld dat piraterij niet hoeft als er geen aanbodprobleem is. Echter na de versplintering van de video-platforms, waarbij zelfs als je alle varianten abbobeert je nog steeds een hele hoop films en series mist.... Dan gaan mensen inderdaad downloaden. Vaak het enige simpele alternatief.

Hoe een mensen ken je die al hun muziek nog downloaden? Voor Spotify downloadde iedereen muziek. Als Spotify morgen verdwijnt, weet 98% van de bevolking niet meer hoe dat überhaupt moest, en zullen vele mensen Kazaa of Limewire gaan opzoeken :+

Volgens mij zijn er genoeg manieren om wel aan je parkeerkosten te voldoen. Een app, een vergunning. Als in je straat een vergunning vereist is zie ik het probleem niet. Zou ik hier best willen want hier parkeren ze overal maar :X
Ja, ik ben eerlijk. Als het allemaal goed terecht zou komen en wijs besteed zou worden zou ik geen fiscale regeltjes opzoeken (al dan niet in een grensgebied - niet er overheen) om minder belasting te betalen.

Dan zou ik sowieso per saldo minder hoeven te betalen en als je ziet dat het land er goed mee vooruit gaat dan geeft het betalen van belasting je ook een goed gevoel.

Ik heb dat totaal niet, ik heb het gevoel dat de overheid er niet voor mij is maar dat ik er voor de overheid ben. Die mij sprookjes voorleest en er vervolgens een radicaal ander beleid op nahoudt.

De parkeerkosten in veel steden zijn abnormaal terwijl het alternatief (het OV) gewoon niet afdoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Nu online
Inevitable schreef op zondag 4 juni 2023 @ 20:20:
[...]

Dat zou ik dan heel dubbel vinden gezien alle discussies hier over al dan niet betalen voor Netflix, de alternatieven en het niet kopen van een gebruikersrecht voor games.
Nog steeds een verschil tussen private bedrijven minder of niet betalen of de overheid minder betalen en daardoor die belasting door anderen op laten brengen.

Wat betreft de besteding van overheidsgeld ben ik het vaak ook mee oneens. Maar toch wordt het overgrote deel wel nuttig besteed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inevitable
Philip Ross schreef op zondag 4 juni 2023 @ 20:44:
[...]

Nog steeds een verschil tussen private bedrijven minder of niet betalen of de overheid minder betalen en daardoor die belasting door anderen op laten brengen.

Wat betreft de besteding van overheidsgeld ben ik het vaak ook mee oneens. Maar toch wordt het overgrote deel wel nuttig besteed.
Wat is het verschil dan? Jij denk dat de prijs van een abonnement niet omhoog gaat als een deel aan het downloaden gaat? Of dat er in de prijs van boodschappen al niet een percentage zit voor derving?

Bedrijven en instelling maken vooraf een begroting en calculeren een verlies vooraf echt wel in, de overheid ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Nu online
Inevitable schreef op zondag 4 juni 2023 @ 20:50:
[...]

Wat is het verschil dan? Jij denk dat de prijs van een abonnement niet omhoog gaat als een deel aan het downloaden gaat? Of dat er in de prijs van boodschappen al niet een percentage zit voor derving?

Bedrijven en instelling maken vooraf een begroting en calculeren een verlies vooraf echt wel in, de overheid ook.
Er is al lang aangetoond dat door downloaden er zo goed als geen verlies gemaakt wordt. Waar belastingontduiking gewoon direct verlies oplevert.
Daarnaast is het kosten van een bedrijf dat winst voor aandeelhouders probeert te creëren vs de samenleving zelf.

Overigens zie ik ook helemaal niet zo veel topics met de vraag hoe je illegaal aan content kan komen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Hahn schreef op zondag 4 juni 2023 @ 19:11:
[...]

Aha, ik zie geregeld hier een scanauto door de straat rijden, maar het is me nog nooit opgevallen dat 'ie een 2e keer terugkomt :)
Volgens mij sturen ze dan een mannetje op een snorfiets die de boete schrijft. Zonder de tweede keer ook al wel. False positives die je hebt voor mensen die inderdaad net geparkeerd zijn is niet zo'n probleem omdat de snorfietsboa toch al rond rijdt (eigenlijk achter de scanauto aan).

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentium
Hahn schreef op zondag 4 juni 2023 @ 19:00:
Je hebt nog 5 tot 10 minuten om te betalen nadat je gescand bent. Want stel je parkeert net en die auto komt langs dan moet je de tijd hebben om een parkeerautomaat te zoeken en te betalen.
Wolly schreef op zondag 4 juni 2023 @ 19:37:
Ik zou het eigenlijk niet aandurven om een telefoon in de auto te laten liggen, dan heb ik misschien wel geen boete maar wel een kapotte ruit.

Is dit dan alleen bruikbaar in hele veilige gebieden?
Ik had dit eerst ook maar heb het sinds kort wat verdekt opgesteld in een doosje en het is een oude telefoon, tot nu toe geen probleem mee geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:12

Standeman

Prutser 1e klasse

Modbreak:Het omzeilen van wetgeving is iets wat we hier op GoT niet willen zien. Dit topic gaat hierom dan ook op slot

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.