Hoi iedereen,
Ik heb sinds februari een nieuwbouw met een FlexoCompact geothermische warmtepomp van Vaillant.
Het wordt tegenwoordig overdag al warm in huis (25 graden) en heb dus de thermostaat ingesteld dat passieve koeling modus actief is en het huis moet koelen op 20 graden.
Ik weet dat passieve koeling niet zo sterk is als andere manier van koeling, maar ik voel totaal geen verschil.
Als ik kijk naar de sensors zie ik volgende informatie:
T.01 Afgiftesysteem pomp vermogen: uit
T.03 driegwegklep koeling: Koelen
T.16 koelklep positie: staat stil (soms gaat open)
T.48 Circulatiepomp: aan
T.49 Koeling aktief relais: aan
T.79 aanvoer temperatuur 23,1°C
T.80 aanvoer temperatuur 16,1°C
T.81 retour temperatuur 22,7°C
T.97 omgevingcircuit inlaat temperatuur 13,0 °C
T.98 omgevingcircuit uitgang temperatuur 13,1°C
Het lijkt me dat er wel koud water gemaakt wordt, maar dit koelt blijkbaar niet voldoende? Weet iemand toevallig waaraan dit ligt? Ik zou denken dat het pomp afgiftesysteem zou moeten werken om water door de vloerverwarming te krijgen, maar ben hier totaal geen expert in en vind niet veel informatie online.
Of is passief koelen gewoon totaal niet werkzaam?
Alvast bedankt om mij uit te helpen!!
Ik heb sinds februari een nieuwbouw met een FlexoCompact geothermische warmtepomp van Vaillant.
Het wordt tegenwoordig overdag al warm in huis (25 graden) en heb dus de thermostaat ingesteld dat passieve koeling modus actief is en het huis moet koelen op 20 graden.
Ik weet dat passieve koeling niet zo sterk is als andere manier van koeling, maar ik voel totaal geen verschil.
Als ik kijk naar de sensors zie ik volgende informatie:
T.01 Afgiftesysteem pomp vermogen: uit
T.03 driegwegklep koeling: Koelen
T.16 koelklep positie: staat stil (soms gaat open)
T.48 Circulatiepomp: aan
T.49 Koeling aktief relais: aan
T.79 aanvoer temperatuur 23,1°C
T.80 aanvoer temperatuur 16,1°C
T.81 retour temperatuur 22,7°C
T.97 omgevingcircuit inlaat temperatuur 13,0 °C
T.98 omgevingcircuit uitgang temperatuur 13,1°C
Het lijkt me dat er wel koud water gemaakt wordt, maar dit koelt blijkbaar niet voldoende? Weet iemand toevallig waaraan dit ligt? Ik zou denken dat het pomp afgiftesysteem zou moeten werken om water door de vloerverwarming te krijgen, maar ben hier totaal geen expert in en vind niet veel informatie online.
Of is passief koelen gewoon totaal niet werkzaam?
Alvast bedankt om mij uit te helpen!!