Toon posts:

MSI K7T Turbo OEM - Bios multiplier waar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MSI K7T Turbo (Lite3 OEM) gekocht met onboard sound.
Ik heb een biosupdate gedaan en nu kan ik nog steeds geen multiplier instellen.
Ik heb wel een ge-unlockte Tunderbird 1200 gekocht.

Greetz, Jazzie

• Crazyhorse
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:24
In de Bios. Bij cpu instellingen.

Of de Lite versie ondersteunt dat niet!? Die BIOS is dat dezelfde als voor de gewone turbo? Zo ja, dan moet je het in de BIOS kunnen regelen. Staat zelfs in het boekje beschreven. :)

Als er een boekje bij de OEM versie zit tenminste.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dus ook niet of het aan de OEM versie ligt. Ik heb nog eens gekeken maar ik heb wel de MS 6330 Lite3, maar versie 2.9 en volgens mij is vanaf 3.0 de multiplierer in de BIOS.

PS, er zit een boekje bij ja. :)

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-03 14:35

RD

focus

hhmmm,

maar ze hebben alle twee, als je spreekt over de kt7 en kt7lite, dezelfde bios? Dit is vaag.
Moet er geen jumper overgezet worden om de multiplier te veranderen.
Kan het zijn dat de thunderbird nog steeds gelocked is? Is het dan zo dat de multiplier zoiezooo niet in de bios komt te staan.

greetz rd...

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op maandag 03 september 2001 11:24 schreef RD het volgende:
hhmmm,

maar ze hebben alle twee, als je spreekt over de kt7 en kt7lite, dezelfde bios? Dit is vaag.
Moet er geen jumper overgezet worden om de multiplier te veranderen.
Kan het zijn dat de thunderbird nog steeds gelocked is? Is het dan zo dat de multiplier zoiezooo niet in de bios komt te staan.

greetz rd...
Je kunt ook met een gelockte processor de multiplier veranderen. Bij mij kan die in het eerste menu op de rechter helft (Frequency/Voltage control ofzo). Als het je nu nog niet lukt, moet je maar ff de handleiding van www.msi.com.tw downloaden.

• Vulcan750
  • Laatst online: 21:27
Volgens mij is het grootste verschil tussen de gewone K7T Turbo en de Lite dat de 1ste overklokbaar is en de Lite versie die instellingen mist.. Vandaar wat "lichter"! ;)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-08 10:38

lange

Boom Boom?

Op maandag 03 september 2001 18:28 schreef Vulcan750 het volgende:
Volgens mij is het grootste verschil tussen de gewone K7T Turbo en de Lite dat de 1ste overklokbaar is en de Lite versie die instellingen mist.. Vandaar wat "lichter"! ;)
kan je 'm dan niet flashen naar een bios waarmee het wel kan?

• Vulcan750
Op maandag 03 september 2001 18:32 schreef lange het volgende:

[..]

kan je 'm dan niet flashen naar een bios waarmee het wel kan?
Het bios is in principe hetzelfde, maar wat er niet op zit komt er ook niet uit! :)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-08 10:38

lange

Boom Boom?

maarre is die lite versie niet gewoon de turbo met een andere bios? (dus als de turbo bios in die lite flash dat je dan wel gewoon alle mogelijkheden krijgt?)

Verwijderd

Topicstarter
Ik durf het niet te zeggen, maar als ik het probeer, kan ik dan niet mijn moederboard uit de deur gooien omdat hij die bios niet kent?

• Vulcan750
Op maandag 03 september 2001 21:09 schreef lange het volgende:
maarre is die lite versie niet gewoon de turbo met een andere bios? (dus als de turbo bios in die lite flash dat je dan wel gewoon alle mogelijkheden krijgt?)
Nee, het nieuwste bios wat ik gedownload heb van MSI is voor diverse modellen MSIboard hetzelfde, ik denk dat de hardware toch verschilt op een paar kleine puntjes.
Zie het begin van de bij het bios behorende textfile:
"K7T Series V2.9 BIOS Release for K7T Pro, MS-6330Lite, K7T Pro2, K7T Pro2-A, K7T Turbo & K7T Turbo Limited".
Jammer voor je, maar helaas, je had beter 15 gulden meer uit kunnen geven voor de normale K7T Turbo, tenminste als je wil overklokken!

Pagina: 1