HW P1 meter werkt niet meer na 1 jaar gebruik

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinterklaas1975
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-06 22:57
Mijn vraag
Ik heb een P1 meter van HomeWizard en gebruik deze (tot voor kort) naar tevredenheid al ruim een jaar. Recentelijk merkte ik dat deze spontaan begon te disconnecten, maar kon 'em iedere keer weer handmatig toevoegen waardoor hij weer een paar dagen werkte. Hierover in contact geweest met HW helpdesk en zij hebben mij op een gegeven moment een nieuwe P1 meter gestuurd. Goede service - maar helaas verhelpt dit het probleem niet...

Het probleem is dat ik tijdens het toevoegen van een nieuw apparaat niet verder kom dan de 'laatste stap' van 'apparaat toevoegen aan huis'. Dan stopt hij op een gegeven moment en geeft aan "verbinden met WiFi mislukt"...

Relevante software en hardware die ik gebruik
  • Unify Dreammachine router
  • Apple iphones 12 Pro Max en 14 Pro waar de Energy app op geinstalleerd staat
  • DSMR 5 slimme meter
  • splitter op P1 poort ivm laadpaal
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb...VEEL...
  • Nieuwe P1 meter
  • >20 verschillende keren, manieren en 2 verschillende (Apple) telefoons P1 meter opnieuw toe te voegen
  • P1 meter rechtstreeks op slimme meter aansluiten (splitter ertussenuit)
  • P1 meter met USB-c verbonden voor stroom (normaal is dit niet nodig met deze meter - is dus ook >1 jaar niet nodig geweest, maar wilde dit uitsluiten)
  • Apart 2.4 Ghz WiFi netwerk aangemaakt alleen voor P1 meter
  • Ik zie P1 meter wel gewoon in mijn netwerk hangen (zowel mijn standaard IoT als de test setup, rond de -55 dBm) en zie dat er traffic over gaat
  • Ik heb ook een HW watermeter in de kelder en deze is nog verder weg dan P1 stroommeter... deze werkt wel gewoon nog naar behoren
  • Ik heb opnieuw contact opgenomen met HW helpdesk... hoop dat jullie mij (ook) verder kunnen helpen
Wat zie ik over het hoofd? Er lijkt in eerste instantie niks te zijn veranderd en P1 is 'spontaan' gestopt met werken. Echter een nieuwe maakt geen verschil - dus ligt het toch aan mij/de setup!

dank alvast! _/-\o_

Moet er nog komen: WP: ME SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2E + 300l Boilervat | Vloerverwarming (44 m2) + Jaga Strada Hybrid (73 m2) + Tempo (54 m2) | PV: 2650 Wp | Huis 1932 | 2-1 kap | Gezin van 5 | Zuid-Limburg | Lees veel, snap niet alles 😊

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch2024
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 01-01-2024
Volgens mij heb je alles gedaan wat kon. Mag ik vragen welk email adres of telefoonnummer je hebt gebruikt om contact te krijgen met HW? Mijn P1 blijft namelijk wit knipperen en wil contact opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredjonker
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 01-03-2024
Goedemiddag, ook bij mij werkte de P1-meter niet meer. Ik heb een nieuwe USB-C kabel gekocht en .. hij speelt weer. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Je kan ook nog proberen het wifi kanaal te verlagen, ik heb wel eens devices gehad die niet werkten op kanaal 11 of hoger o.i.d.

Anders, is je P1 poort zelf op de meter niet gewoon stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFHunter
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19-05 22:40
Is er inmiddels al een oplossing voor bovenstaande probleem.
Sinds ca december 2023 heb ik hetzelfde probleem, de P1 meter van Homewizard hield er ineens mee op na ca 9 maanden goed te hebben gewerkt. geen wijzigingen in de meterkast geweest. Geen nieuw internet of wijzigingen daarin.

Ik heb hem aangesloten met een USB-C adapter in de P1 meter en ineens hield de meter er mee op.
Na veel contact met homewizard ook een nieuw apparaat geprobeerd maar helaas zonder succes.

Ik heb geprobeerd met ipad/iphone 13 en android de verbinding opnieuw tot stand te brengen maar helaas zonder succes.
Ook gekeken om te verbinden buiten de meterkast met voeding, ook geen succes.

Wanneer ik probeer te verbinden krijg ik telkens de melding het bericht dat er geen verbinding mogelijk is met het netwerk "P1metersetup" (Zie afbeelding hieronder)

Ik hoor het graag als er voor bovenstaande probleem een oplossing is, alvast dank voor de hulp!! _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/37-cBpzINDc731ilRor2tYoG_5E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Js6NWVsnMyLkTXrIEAjHoSjE.png?f=user_large