Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicolaj2000
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 16-07 18:23
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje.

Als de account is verkocht door iemand anders (Bijvoorbeeld als de account is gehijacked) kan de eigenaar de account weer terug krijgen als er een ban op zit omdat de account is verkocht? Maar kan de ban ook weggehaald worden als hem of haar account terug is?

Ik heb gelezen dat als de verkochte account weer terug is dat dan de permanente ban weg word gehaald, is dat zo? Of lees ik het verkeerd?

Er is niks gebeurd maar wilde graag weten.

Vriendelijke groeten
Nicolaj

[ Voor 4% gewijzigd door Nicolaj2000 op 04-06-2023 09:45 ]

Beste antwoord (via Nicolaj2000 op 07-06-2023 13:58)

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Nicolaj2000 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 13:33:
[...]

Ik leg het weer uit want ik denk dat ik het verkeerd heb uitgelegd.
daar bedoel ik mee dat als "iemand anders"(bijvoorbeeld de hijacker) de account verkocht heb, kan de "originele eigenaar" de account weer terug krijgen?

ik maak me erg zorgen als er iets ergs gebeurd.

sorry dat ik het uitleg, ben erg in de war nu omdat heb wat anders gelezen op reddit posts :*)
Het hangt er compleet vanaf wat valve hun procedure is. Als ik dit zo hoor, klinkt het alsof de originele eigenaar het account weer terug zou kunnen krijgen. Maar dan moet je waarschijnlijk echt kunnen bewijzen dat het account van jou is, door informatie te geven die een hijacker niet zou kunnen weten. Dit zouden dingen kunnen zijn zoals gegevens rondom transacties van aangekochte games, vorige adressen, of weet ik het.

Ik kan mij ook goed voorstellen dat ze dit niet doen, omdat je dan iemand kunt helpen met witwassen/oplichting door telkens hetzelfde account te verkopen, en dan weer terug te claimen.

Je kunt echt het beste gewoon contact opnemen met Valve. Wij, nog reddit, kunnen hier vanaf weten tenzij we het zelf hebben meegemaakt. Dat laatste is echt heel specifiek, dus ik verwacht niet zomaar dat je zo iemand zomaar tegen komt.

[ Voor 7% gewijzigd door Gropah op 07-06-2023 13:45 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicolaj2000
Hallo, kan iemand mij vraag beantwoorden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-09 20:54
Nee de ban blijft, tevens krijg je niet een account terug omdat je het verkocht hebt. Dit is namelijk tegen de ToS..

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Nicolaj2000 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 23:20:
Hallo, kan iemand mij vraag beantwoorden?
Ja, steam zelf.
Maar denk net als hier boven dat het antwoord nee zal zijn

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicolaj2000
Ok, dankjewel voor de antwoorden, ik ga het aan steam vragen.

Fijne avond verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicolaj2000
Dracoz schreef op maandag 5 juni 2023 @ 23:23:
Nee de ban blijft, tevens krijg je niet een account terug omdat je het verkocht hebt. Dit is namelijk tegen de ToS..
Maar als de echte eigenaar de account terug wil blijf de ban nogsteeds of kan de eigenaar nog altijd account herstellen, gaat dan pas de ban weg als de echte eigenaar de account terug heb?

(Op afbeelding, ik heb dit gelezen)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dww8zTCrhgPSpovWJ8NT8fQk5gs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9uQHWH7cCGzvttclLaWUxOt2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-09 20:54
Nicolaj2000 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 09:50:
[...]

Maar als de echte eigenaar de account terug wil blijf de ban nogsteeds of kan de eigenaar nog altijd account herstellen, gaat dan pas de ban weg als de echte eigenaar de account terug heb?

(Op afbeelding, ik heb dit gelezen)
[Afbeelding]
Om bij het begin te beginnen, het is NIET toegestaan om een account te verkopen.
Steam zal je dus ook niet meehelpen wanneer je je account hebt verkocht. Dit is namelijk tegen de regels.

Ook zal steam NOOIT een ban terugdraaien, of het moet om een tradeban gaan maar ik vermoed een vac ban, die blijft op het account. Ongeacht of je dit nou wel of niet was.

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicolaj2000
Dracoz schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 17:57:
[...]

Om bij het begin te beginnen, het is NIET toegestaan om een account te verkopen.
Steam zal je dus ook niet meehelpen wanneer je je account hebt verkocht. Dit is namelijk tegen de regels.

Ook zal steam NOOIT een ban terugdraaien, of het moet om een tradeban gaan maar ik vermoed een vac ban, die blijft op het account. Ongeacht of je dit nou wel of niet was.
Dus als ik het begrijp, bijvoorbeeld als de eigenaar de account weer terug krijgt de ban gaat niet weg?

Er is niks gebeurd maar wilde het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zou ook wel een mooie tactiek zijn om een ban ergens af te slopen. Gewoon zeggen "oh mijn account is verkocht maar nu is ie weer terug". Dat wordt hem dus niet ;)

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicolaj2000
spone schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 20:27:
Zou ook wel een mooie tactiek zijn om een ban ergens af te slopen. Gewoon zeggen "oh mijn account is verkocht maar nu is ie weer terug". Dat wordt hem dus niet ;)
daar bedoel ik mee dat als "iemand anders"(bijvoorbeeld de hijacker) de account verkocht heb, kan de "originele eigenaar" de account weer terug krijgen?

sorry dat ik het uitleg, ben erg in de war nu omdat heb wat anders gelezen op reddit posts :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

En de inkopper: wat zei Steam toen je het hen vroeg? :?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Nicolaj2000 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 13:33:
[...]

Het hangt er compleet vanaf wat valve hun procedure is. Als ik dit zo hoor, klinkt het alsof de originele eigenaar het account weer terug zou kunnen krijgen. Maar dan moet je waarschijnlijk echt kunnen bewijzen dat het account van jou is, door informatie te geven die een hijacker niet zou kunnen weten. Dit zouden dingen kunnen zijn zoals gegevens rondom transacties van aangekochte games, vorige adressen, of weet ik het.

Ik kan mij ook goed voorstellen dat ze dit niet doen, omdat je dan iemand kunt helpen met witwassen/oplichting door telkens hetzelfde account te verkopen, en dan weer terug te claimen.

Je kunt echt het beste gewoon contact opnemen met Valve. Wij, nog reddit, kunnen hier vanaf weten tenzij we het zelf hebben meegemaakt. Dat laatste is echt heel specifiek, dus ik verwacht niet zomaar dat je zo iemand zomaar tegen komt.

[ Voor 7% gewijzigd door Gropah op 07-06-2023 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:06
De hypothetische vraag is dus eigenlijk:
Je account wordt gehacked en daarna doorverkocht door de hacker waarna deze een ban krijgt.
Kun je als originele eigenaar je account terug krijgen en dan zonder ban.

Die vraag kan eigenlijk alleen Valve je beantwoorden. Denk dat er niet of weinig ervaring hier over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicolaj2000
Gropah schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 13:44:
[...]

Ok, Ik ga contact opnemen met Valve. Ben namelijk erg bezorgd over dit. :)

fijne dag verder! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Nicolaj2000 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 13:51:
[...]

Ok, Ik ga contact opnemen met Valve. Ben namelijk erg bezorgd over dit. :)

fijne dag verder! ;)
Ben wel benieuwd naar wat er uiteindelijk uitkomt, en een volgende bezoeker wellicht ook? ;) Zou je het willen delen zodra je weet van hoe of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicolaj2000
Gropah schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 17:01:
[...]

Ben wel benieuwd naar wat er uiteindelijk uitkomt, en een volgende bezoeker wellicht ook? ;) Zou je het willen delen zodra je weet van hoe of wat?
Dit zegt de steam-support. Ze gaan onderzoeken en de eigenaar krijgt de account weer terug. (Zo heb ik het begrepen)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1x3PxKulzoo3Q5xvl7UN7fOj00Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UX7CRwg2N6BM3y8RBEC5IM6d.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Nicolaj2000 op 08-06-2023 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:57

D4NG3R

kiwi

:)

Doe jezelf een lol en zorg ervoor dat dit simpelweg (bijna) niet kan gebeuren door o.a. een fatsoenlijk wachtwoord en 2FA te gebruiken, en op te passen met informatie welke je deelt en aanklikt. Dat gaat niet alleen op voor je Steam account overigens, pas dit overal toe.

Als het puntje bij paaltje komt is het bij veel diensten namelijk 'your account [details], your responsibility'.

[ Voor 11% gewijzigd door D4NG3R op 08-06-2023 12:26 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicolaj2000
D4NG3R schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 12:19:
Doe jezelf een lol en zorg ervoor dat dit simpelweg (bijna) niet kan gebeuren door o.a. een fatsoenlijk wachtwoord en 2FA te gebruiken, en op te passen met informatie welke je deelt en aanklikt. Dat gaat niet alleen op voor je Steam account overigens, pas dit overal toe.

Als het puntje bij paaltje komt is het bij veel diensten namelijk 'your account [details], your responsibility'.
Er is niks gebeurd maar wilde alleen maar weten over de ToS regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:57

D4NG3R

kiwi

:)

Ik geef enkel aan dat voorkomen beter is dan genezen. ;)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicolaj2000
D4NG3R schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 12:43:
Ik geef enkel aan dat voorkomen beter is dan genezen. ;)
Ok :)
Pagina: 1