Onlangs is ons badkamer opgeleverd. Producten hebben wij zelf gekocht, arbeid hebben we uitbesteed.
Vandaag had ik warm water nodig, bij het afsluiten van de warmwater kraan hoor ik alsof je met een hamer tegen metaal/ijzer slaat. Bij koudwater hoor je het ook, maar dan dof en veel minder.
Dit heb ik gemeld bij de aannemer, zijn reactie:
Ik voel de stopkraan gewoon echt trillen. Het is echt goed waarneembaar.
Het gaat om een nieuwbouwwoning, de badkamer hebben wij casco laten opleveren. Leidingwerk is dus daarna door de badkamer aannemer gedaan.
Vandaag had ik warm water nodig, bij het afsluiten van de warmwater kraan hoor ik alsof je met een hamer tegen metaal/ijzer slaat. Bij koudwater hoor je het ook, maar dan dof en veel minder.
Dit heb ik gemeld bij de aannemer, zijn reactie:
Kan het aan de kraan liggen? Zo ja, is het een kwestie van omruilen lijkt mij?Goedenavond,
Wat u hoort is waterslag. Wanneer “sommige” kranen abrupt sluiten, ontstaat er druk verschil waardoor er trillingen op leidingen komen.
Dit heeft vaak te maken met de kwaliteit van binnenwerken.
Wanneer u de kraan rustig dicht doet vermoed ik dat het geluid nauwelijks waarneembaar is.
Een waterslagdemper lost het in sommige gevallen op, of een kraan met een kwalitatief beter binnenwerk.
Ik voel de stopkraan gewoon echt trillen. Het is echt goed waarneembaar.
Het gaat om een nieuwbouwwoning, de badkamer hebben wij casco laten opleveren. Leidingwerk is dus daarna door de badkamer aannemer gedaan.
EU DNS: 86.54.11.100