Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paco dorssers
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 02-10-2023
Mijn vraag

Ik heb een moederbord van gygbite en een processor amd ryzen 3 3200g en een ram stick van 8g

Ik krijg alleen geen beeld op mijn beeldscherm als ik hem aansluit hoe lang ik hem ook laat draaien er gebeurd helemaal niks en ik heb ook al alle componenten er op nieuw in gedaan

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

ik heb mn pc al meerder keren op nieuw op gestart en andere kabels gebruikt maar niks werkt

weet iemand hoe ik dit kan maken?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 15-09 22:45
Geef eens een volledig lijstje van je onderdelen.
Welke voeding, welk moederbord (type en niet alleen Gigabyte) en welke RAM.
Gaan er lampjes branden op je moederbord die iets aangeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:44
Maak eerst jouw vraag wat duidelijker:
- welk moederbord gebruik je precies? Welke typenummer, welke revisie, en met welke BIOS versie?
- welk geheugen? Merk, typenummer.

Er zijn genoeg AM4 moederborden die helemaal niet met een 3200g werken. Zoek je moederbord op bij Gigabyte https://www.gigabyte.com/us/Motherboard , en bekijk daar de 'CPU Support' lijst van het ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-09 21:36

JW1

Heeft het systeem ooit wel gewerkt?
Staat je monitor aan (zie je powerled, tekst als going to sleepmode / no input)? Zo ja, met de juiste input gekozen als je monitor meer inputs heeft.
Blijft de pc aan? Dus blijven ventilatoren draaien en powerled op moederbord / kast aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paco dorssers
Even een vraagje:

Moet op je cpu een koeler zitten om beeld te ontvangen van je moederbord?
want dat is het enige onderdeel dat ik nog niet binnen heb, ik had wel gelezen dat je heel ff je pc kan aanzetten zonder koeler maar ik kreeg geen beeld dus de vraag is

Maakt het uit als je cpu koeler er niet op je cpu zit om beeld naar je beeldscherm te sturen via je moederbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 22:04

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ja, dat maakt zeker uit. Je mag hopen dat de beveiliging zijn werk heeft gedaan en alles heeft uitgeschakeld. Je kan een CPU echt niet gebruiken zonder koeling.

Daarnaast zoals al eerder gevraagd geef eens de juiste specificaties op en geen gygbit, vermoedelijk moet dat Gigabyte zijn. Daarnaast is het geen geheugen stick, maar geheugen module. Ook 8g is niets, vermoedelijk bedoel je 8GB. Dus, edit jouw topic start en vul deze even aan. :)

Tenzij je daadwerkelijk geen CPU koeling hebt aangebracht, want dan heb je het probleem reeds gevonden.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paco dorssers
maar kan het ook zijn door dat ik geen cpu koeling heb aangebracht dat mijn cpu nu misschien kapot is of kan dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesKees21
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22-02 22:29

MeesKees21

DeepSeek of DiepZiek?

paco dorssers schreef op zondag 4 juni 2023 @ 09:32:
maar kan het ook zijn door dat ik geen cpu koeling heb aangebracht dat mijn cpu nu misschien kapot is of kan dat niet?
Dat kan heel goed. Zonder koeler is de temperatuur zo over zijn max heen en zou de computer uit moeten slaan. Gebeurt dat niet, dan is de kans groot dat je cpu gefrituurd is. Gebruik NOOIT een cpu zonder koeler! 8)7 |:(

Er zijn maar 2 zekerheden in het leven, de eerste is dat je geboren wordt en de tweede is dat je doodgaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paco dorssers
Hoe kan ik er achter komen of mijn cpu niet kapot is dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Door er een koeler op te zetten en te kijken of ie nog boot :)

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paco dorssers
zou ik moeten kunnen zien aan de cpu of die verbrand is of iets dergelijks of kan je dat niet zien?

[ Voor 13% gewijzigd door paco dorssers op 04-06-2023 11:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raphire
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10-09 21:32
Ik denk dat de schade wel mee zal vallen. YouTube: Using an AMD CPU without a Cooler -- Will the CPU SURVIVE?

Je neemt wel een groot risico om een cpu zonder koeler te laten draaien, zeker als het voor langere tijd is. Zat er geen koeler meegeleverd bij de cpu zelf?

Ik denk dat je probleem (geen beeld) eerder komt doordat de bios van het moederbord misschien niet de specifieke CPU ondersteund. Sommige moederborden kunnen door BIOS restricties niet alle CPU's (tegelijkertijd) ondersteunen. vaak heb je dan een specifieke biosversie nodig voor oudere chips of de G series chips die een geïntegreerde videokaart hebben. Zoek even het exacte moederbord model op, dan kunnen we kijken of deze theorie klopt.

[ Voor 29% gewijzigd door Raphire op 04-06-2023 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paco dorssers
het moederbord ondersteunt de cpu wel want op deze site:

https://pangoly.com/en/co...abyte-ga-a320m-s2h-v2/cpu

staat die gwn compatible is dus waarschijnlijk ligt het er dan toch aan dat ik er geen cpu koeler op heb
en nee ik heb geen CPU koeler meegeleverd

of zijn er nog andere opties waarom ik geen beeld zou kunnen kringen?

gekrgenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YIp_uOH78NcwlrHKrDs3sT5_dlg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MbK9jCGEIIgkt7trDzw2WYoo.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
De CPU wordt ondersteund vanaf bios F40. Als de huidig geïnstalleerde versie ouder is zou het kunnen dat ie niet weet wat ie met de CPU moet doen en dan kan het ook zijn dat ie geen beeld geeft.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 08:21
al andere ram (slots) geprobeerd?
pins van cpu slot allemaal heel?
alle kabels van je voeding aangesloten op het moederbord?

heb je wel een post? (kun je in het bios komen?)
toevallig een videokaart er bij in en je monitor kabel in je onboard geplugged?

vaak met geen beeld (is het of een probleem met je cpu of defect ram)
nu draaien sommige mobos ook zonder cpu enz dan.. dus kun je dat proberen

als je pc aanblijft en niet uitvalt oid dan is het waarschijnlijk geen temperatuur kwestie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 22:04

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wacht eerst eens totdat je de CPU koeler binnen hebt. Je gaat gegarandeerd jouw CPU verbranden als je deze blijft inschakelen zonder. De beveiliging zal maar tot een bepaald punt zijn dienst doen, een CPU is er gewoon niet op gebouwd om zonder koeling te werken.

Wat betreft support van processoren door een moederbord, hangt vaak ook af van de versie UEFI/BIOS. Welke CPU ondersteund wordt bij versie UEFI/BIOS kun je veelal terugvinden op de website van de moederbord fabrikant.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1