Hallo, Ik heb voor mijn zoon flight simulator via steam geïnstalleerd. Nu blijkt dat deze steam account ook door mijn andere zoon wordt gebruikt en dat hij er ook al een spel op heeft gekocht. Kan ik op 1 van beide pc's een nieuwe account aanmaken en toch het spel behouden zonder te betalen?
Nee, aangekochte spellen zijn gebonden aan je account.
Misschien dat steam je hierbij kan helpen maar ik verwacht het eigenlijk niet, als je msfs nog niet lang geleden aangeschaft hebt zou je het inderdaad kunnen proberen te refunden zoals @Montaner zegt
Misschien dat steam je hierbij kan helpen maar ik verwacht het eigenlijk niet, als je msfs nog niet lang geleden aangeschaft hebt zou je het inderdaad kunnen proberen te refunden zoals @Montaner zegt
[ Voor 31% gewijzigd door MarchelHoek op 03-06-2023 22:03 ]
Bla Bla Bla
Helaas kan je een gekocht spel niet overzetten naar een nieuw account. Dus dan moet hij helaas het spel opnieuw kopen. Ik zou persoonlijk alsnog een nieuw Steam account aanmaken, vooral kijkende naar de toekomst.
Eventueel kan je met het andere account nog gebruik maken van Steam Family Sharing. Helaas kan je alsnog maar met max. 1 persoon tegelijkertijd spelen.
Eventueel kan je met het andere account nog gebruik maken van Steam Family Sharing. Helaas kan je alsnog maar met max. 1 persoon tegelijkertijd spelen.
[ Voor 5% gewijzigd door Diigii op 03-06-2023 22:04 ]
Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii
Er bestaat toch dit? https://store.steampowered.com/promotion/familysharing
Maar dan kun je inderdaad maar met 1 persoon tegelijk spelen.
[ Voor 30% gewijzigd door souljah1h op 03-06-2023 22:13 ]
Diigii schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 22:03:
Helaas kan je een gekocht spel niet overzetten naar een nieuw account. Dus dan moet hij helaas het spel opnieuw kopen. Ik zou persoonlijk alsnog een nieuw Steam account aanmaken, vooral kijkende naar de toekomst.
Dit vind ik wel jammer aan steam, niet tegelijk het zelfde spel kunnen spelen met game sharing.souljah1h schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 22:13:
Er bestaat toch dit? https://store.steampowered.com/promotion/familysharing
Je koopt 1 spel en dus kan 1 persoon het maar spelen. Wat is daar precies 'jammer aan Steam' aan? Dat is met vrijwel alles overal zo*, toch? Dat ze überhaupt al Family Sharing aanbieden vind ik heel netjes, hadden ze niet per se hoeven doen.Triple Stars schreef op zondag 4 juni 2023 @ 09:47:
[...]
[...]
Dit vind ik wel jammer aan steam, niet tegelijk het zelfde spel kunnen spelen met game sharing.
* Enige uitzondering die ik kan bedenken zijn enkele Nintendo games die je op meerdere devices in multiplayer tegelijk kon spelen ook al had maar 1 iemand een cartridge.
The devil is in the details.
Toch echt hier met 4 gezinsleden Solasta gespeeld via Xbox abo met maar 1 account.Hahn schreef op zondag 4 juni 2023 @ 09:52:
[...]
Je koopt 1 spel en dus kan 1 persoon het maar spelen. Wat is daar precies 'jammer aan Steam' aan? Dat is met vrijwel alles overal zo*, toch? Dat ze überhaupt al Family Sharing aanbieden vind ik heel netjes, hadden ze niet per se hoeven doen.
Je haalt handmatig mijn eigen voorbeeld van een uitzondering weg, dat heb je echt niet per ongeluk gedaanjeroenkb schreef op zondag 4 juni 2023 @ 09:54:
[...]
Toch echt hier met 4 gezinsleden Solasta gespeeld via Xbox abo met maar 1 account.
Sorry, maar drukte echt alleen op de quote knop en verder niets weggehaald.Hahn schreef op zondag 4 juni 2023 @ 09:56:
[...]
Je haalt handmatig mijn eigen voorbeeld van een uitzondering weg, dat heb je echt niet per ongeluk gedaan
Dat is niet mogelijk, want ik heb letterlijk de edit-knop niet aangeraakt.jeroenkb schreef op zondag 4 juni 2023 @ 09:58:
[...]
Sorry, maar drukte echt alleen op de quote knop en verder niets weggehaald.
Nee, toch niet.Hahn schreef op zondag 4 juni 2023 @ 09:52:
[...]
Je koopt 1 spel en dus kan 1 persoon het maar spelen. Wat is daar precies 'jammer aan Steam' aan? Dat is met vrijwel alles overal zo*, toch? Dat ze überhaupt al Family Sharing aanbieden vind ik heel netjes, hadden ze niet per se hoeven doen.
* Enige uitzondering die ik kan bedenken zijn enkele Nintendo games die je op meerdere devices in multiplayer tegelijk kon spelen ook al had maar 1 iemand een cartridge.
Playstation en xbox (pc)hebben die optie wel.
En daarmee kan je met 2 mensen tegelijk volledige offline games spelen? Of werkt dat alleen voor multiplayer/co-op games? Of op sommige games, maar niet alles?Triple Stars schreef op zondag 4 juni 2023 @ 10:00:
[...]
Nee, toch niet.
Playstation en xbox (pc)hebben die optie wel.
[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 04-06-2023 10:04 ]
Ja, met 2 mensen tegelijk.Hahn schreef op zondag 4 juni 2023 @ 10:03:
[...]
En daarmee kan je met 2 mensen tegelijk volledige offline games spelen? Of werkt dat alleen voor multiplayer/co-op games? Of op sommige games, maar niet alles?
Aah, nooit geweten, dacht dat alleen sommige games dat zelf toelieten voor multiplayer. Dan snap ik dat je het jammer vindt dat Steam dat niet heeft.
Pagina: 1