Bestaat er droogtijdversneller voor anhydriet dekvloeren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20:00

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Wij laten hopelijk binnenkort een nieuwe vloer storten.
Toen ik een beetje ging rekenen, kwam ik op aardig wat weken uit tot de uiteindelijke afwerkvloer erop komt.
En dan moet de keuken nog geplaatst worden.

Nu zie ik wel her en der droogtijdversneller voor cement dekvloeren genoemd.
Maar voor anhydriet zie ik het nergens.

Bestaat dit eigenlijk wel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wessel0101
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20-06 17:24
Ja dit bestaat. Droogtijdversnellers voor anhydriet dekvloeren bevatten meestal chemicaliën die de reactiesnelheid van het anhydriet versnellen, waardoor het sneller uithardt en droogt. Deze versnellers kunnen de droogtijd aanzienlijk verkorten, waardoor je eerder kan beginnen met het leggen van de afwerkvloer of het plaatsen van de keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Heb je ergens een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Wessel0101 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 21:59:
Ja dit bestaat. Droogtijdversnellers voor anhydriet dekvloeren bevatten meestal chemicaliën die de reactiesnelheid van het anhydriet versnellen, waardoor het sneller uithardt en droogt. Deze versnellers kunnen de droogtijd aanzienlijk verkorten, waardoor je eerder kan beginnen met het leggen van de afwerkvloer of het plaatsen van de keuken.
Zitten er geen nadelen aan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-06 12:30
Ik weet dat er wellicht heel heftige reacties komen op hoe onbeleefd dit is, maar: stel deze vraag eens aan een plaatser van anhydriet. Die mensen zijn er dagelijks mee bezig, en zijn mee met recente updates. Of je vraagt het aan een plaatser van afwerkvloeren, mss nog beter.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
naftebakje schreef op maandag 5 juni 2023 @ 12:32:
Ik weet dat er wellicht heel heftige reacties komen op hoe onbeleefd dit is, maar: stel deze vraag eens aan een plaatser van anhydriet. Die mensen zijn er dagelijks mee bezig, en zijn mee met recente updates. Of je vraagt het aan een plaatser van afwerkvloeren, mss nog beter.
Ik had de vraag ook gesteld aan Faber beton.
Maar ja, zaterdag, en ikke ongeduldig.

Ze gaven niet aan of het bestond.
Ze gaven wel aan dat zij geen versneller gebruiken.

Wel kon ik al iets eerder met het opstookprotocol beginnen of bouwdrogers plaatsen.
Dit zou het drogingsproces ook versnellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:53
Droogtijd versnellen kan alleen met verwarming en geforceerde ventilatie, dus een bouwdroger of zo iets.

Met toevoegingen kan je de verhardingstijd versnellen om de vloer eerder beloopbaar te krijgen. Maar dat gaat dan om uren, niet om hele weken.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
JukeboxBill schreef op maandag 5 juni 2023 @ 12:50:
Droogtijd versnellen kan alleen met verwarming en geforceerde ventilatie, dus een bouwdroger of zo iets.

Met toevoegingen kan je de verhardingstijd versnellen om de vloer eerder beloopbaar te krijgen. Maar dat gaat dan om uren, niet om hele weken.
Voor Anhydriet weet ik het niet (weet niet eens of het wel bestaat)
Voor gewone cementgebonden dekvloeren verkort het de droogtijd aanzienlijk (volgens de verschillende betonbedrijven)
Dagen en zelfs weken kortere droogtijd.
Pagina: 1