Unifi G4 Deurbel icm met Byron 771 gong

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-09 21:59
Hi allemaal!

Sinds kort ben ik de eigenaar van een G4 deurbel van Unifi. Nu had ik deze eerst aangesloten zonder gong om te kijken hoe dat zou bevallen. Nu vinden het wij toch wel fijner gong te hebben in de gang. Dus ik had de Byron DBW-23016 SH 771 gekocht omdat deze gelijk zou moeten zijn aan de Honeywell D117 en dat ik hiervan had gelezen dat die wel zou werken.

Nu heb ik de gong aangesloten zoals beschreven staat op de website van unifi maar de gong gaat nu niet af en komt er in het display van de G4 direct te staan 'shutting down'

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C5amrg4PIN71QxdKkvBiWWEPM6I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iJK9TmQZyRA9NtaiVx2K3BPK.jpg?f=fotoalbum_large

De blauwe ader komt direct van de trafo af en gaat naar de bel toe, de rode komt ook van de trafo, gaat naar het gong-dongle en gaat daarna door naar de G4. Ik gebruik de meegeleverde trafo van unifi welke 16V 15VA is.

Heeft iemand een ideetje hoe en of ik deze gong werkend krijg?
Alvast bedankt voor het meedenken!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03:23

MasterL

Moderator Internet & Netwerken
Ehm lijkt mij misschien meer een electronica topic maar ik ga toch een poging doen..
Mijn gok is de G4 "gewoon" zijn spanning nodig heeft, ik kan niet zien wat er in dat "blokje gebeurt" maar deze setup is IMO compleet onlogisch.

Optie:
1: Je heb de gong aangesloten in serie (met de G4?) in dat geval lijkt het mij de G4 niet meer werkt tenzij de weerstand van de gong erg laag is (betwijfel ik).
2: Je hebt dit parralel aangesloten, dan zou de G4 moeten werken maar dan mist de gong een massa.

Ik denk dat je een component mist namelijk het component (relais?) welke zorgt dat de gong werkt (fase/massa).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:59

nelizmastr

Goed wies kapot

Een dergelijke setup, als in vergelijkbare gong + G4 heb ik ook geïnstalleerd.

Ik heb het vooraf in een testopstelling geverifieerd voordat ik de eindinstallatie gedaan heb (weinig tot geen ervaring met elektra). Zal vanavond eens kijken hoe de aansluitingen hier lopen, wellicht kun je er dan wat mee.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexel
Bedankt voor jullie reactie!

@MasterL Yes daarom ben ik ook een beetje radeloos van wat het nu kan zijn. Heb ook het gevoel dat ik iets over het hoofd zie of de werking van het blokje dat door Unifi word geleverd niet helemaal begrijp.

@nelizmastr Bedankt, ben benieuwd hoe jij het zelf opgebouwd hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:59

nelizmastr

Goed wies kapot

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TPhOGtt2PSOqo7xuSJQcWRQ2nyA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SOti2sutM7Kx5PeS9FOz5lFP.jpg?f=fotoalbum_large

@Rexel

Zie hier mijn testopstelling die ik destijds had gebouwd. Onderzijde trafo is net zijde. Een draad is rechtstreeks van deurbel naar gong. Neutraal van trafo naar gong, fase naar deurbel.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexel
@nelizmastr Bedankt voor het sturen van de foto, voor mij gevoel heb ik min of meer de zelfde opstelling gebruikt. ik zal nog eens kijken of het uitmaakt hoe ik de fase en neutraal aansluiten. Ik ga er nog eens mee aan de slag

Bedankt!
Pagina: 1