Hoi Tweakers,
6,5 jaar geleden heb ik met jullie hulp voor plusminus 800 euro een game pc in elkaar gezet. De meeste games waren met gemiddelde settings prima te spelen. Via m'n werk heb ik een nieuwe ultrawide monitor gekocht, de extra pixels die dit met zich mee brengt maken het de pc erg lastig. Spellen als beamNG en Cities:Skylines deden het voorheen prima, maar nu stottert het.
Naar mijn idee is de pc dus toe aan een upgrade, maar ik weet niet goed welk component ik het best kan upgraden, of dat eigenlijk alles wel aan vervanging toe is.
Ik zoek een?
Goede vraag
, is de videokaart voldoende sterk voor de extra pixels, is de CPU de bottleneck of ben ik al geholpen met alleen een reepje extra RAM? Ik weet het niet.
Wat is je budget?
(uiteraard) het liefst zo weinig mogelijk
. Het hoeft echt geen PC te worden die AAA games in 4k met 120hz op ultra settings kan spelen, maar de huidige resolutie (3440 x 1440) op normal en redelijk vloeiend zou wel fijn zijn. Videokaarten zijn duur, is het kiezen van een iets oudere/tweedehands/refurbished videokaart nog een goed idee (als de huidige vervangen moet worden)?
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee hoor, de PC bestaat nu ook uit allerlei onderdelen van verschillende merken.
Hieronder de huidige setup:
6,5 jaar geleden heb ik met jullie hulp voor plusminus 800 euro een game pc in elkaar gezet. De meeste games waren met gemiddelde settings prima te spelen. Via m'n werk heb ik een nieuwe ultrawide monitor gekocht, de extra pixels die dit met zich mee brengt maken het de pc erg lastig. Spellen als beamNG en Cities:Skylines deden het voorheen prima, maar nu stottert het.
Naar mijn idee is de pc dus toe aan een upgrade, maar ik weet niet goed welk component ik het best kan upgraden, of dat eigenlijk alles wel aan vervanging toe is.
Ik zoek een?
Goede vraag
Wat is je budget?
(uiteraard) het liefst zo weinig mogelijk
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee hoor, de PC bestaat nu ook uit allerlei onderdelen van verschillende merken.
Hieronder de huidige setup:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-6400 Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | Gigabyte GA-B150M-D3H | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | MSI Radeon RX 470 GAMING X 4G | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne harde schijven | WD Black SATA 6 Gb/s WD1002FAEX, 1TB | € 66,94 | € 66,94 |
1 | Behuizingen | Cooler Master Silencio 352 | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | Crucial CT8G4DFD8213 | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | Corsair CX450M | € 77,49 | € 77,49 |
1 | Solid state drives | Sandisk SSD Plus 240GB | € 40,49 | € 40,49 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 184,92 |