Voor mijn nieuwbouw appartement wil ik graag voor een L-vormige hal trackverlichting toepassen met de volgende eigenschappen:
Op basis hiervan heb ik reeds de volgende trackverlichting gevonden
De Lightinova Clixx heeft/had mijn voorkeur. Deze kan ik kiezen middels TRIAC / 1 - 10V dimmen en zou dus prima werken met het idee wat ik heb om de verlichting slim te maken.
Echter, ik kwam het volgende tegen op het forum en liet mij twijfelen, weliswaar op basis van DALI. Je zou wel verwachten dat dat dat niet voorkomt.
Nu zijn mijn vragen:
- Dimbaar
- Inbouw
- 1-fase track
- "dot" modules" als verlichting
Op basis hiervan heb ik reeds de volgende trackverlichting gevonden
- Wever & Ducre Strex met deze modules
- Lightinova Clixx met deze modules
De Lightinova Clixx heeft/had mijn voorkeur. Deze kan ik kiezen middels TRIAC / 1 - 10V dimmen en zou dus prima werken met het idee wat ik heb om de verlichting slim te maken.
Echter, ik kwam het volgende tegen op het forum en liet mij twijfelen, weliswaar op basis van DALI. Je zou wel verwachten dat dat dat niet voorkomt.
Nu zijn mijn vragen:
- Wat kan ik verwachten met dimmen op basis van triac? (Zijn er bijv flikkeringen, gezoem etc)
- Raden jullie ook andere merken aan waar ik naar zou kunnen kijken
- Wanneer is het het "waard" om voor de DALI techniek te gaan? Los van de hoge initiele investering, lijkt het mij overkill voor het appartement. Want je zou dan ook een DALI controller moeten hebben toch?
[ Voor 0% gewijzigd door cacao70 op 03-06-2023 18:57 . Reden: opmaak aangepast ]