opgevraagde sites kunnen geen beveiligde verbinding leveren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvRossum
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 17-06-2023
Mijn vraag
Wanneer ik een website wil openen krijg ik de melding dat de website geen beveiligde verbinding kan leveren. En ik kan ik dus de website niet openen. In apparaat beveiliging lees ik dat er twee problemen zijn met de geheugen integriteit (waarvan ik dacht dat alleen een bepaalde politicus hier last van heeft). Welke opties zijn er?
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Win XI,
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de geboden optie in Apparaat beveiliging geprobeerd, zonder resultaat.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:27

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

RvRossum schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 17:03:
Relevante software en hardware die ik gebruik
Win XI,
Bedoel je XP? Waarschijnlijk heb je verlopen (root) certificaten.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:54

DarkSide

theres no place like ::1

Denk romeinse versie van Windows 11.
De romeinen hebben idd verlopen certificaten.

Geheugen integriteit zou wat anders moeten zijn in je security center.

Welke browser.
Welke Site
Cache gecleared
etc

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvRossum
Windows 11, NUC-PC (NUC 8i5BEK). PC is op zich up-to-date in de zin van updates Windows, beveiligd met F-secure van KPN, heeft voldoende werkgeheugen, 1 TB SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:18
Welke melding krijg je precies? Staat je datum goed? Heb je HTTPS scanning ingeschakeld in F-Secure? Zo ja, zet die eens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvRossum
Geen idee hoe ik een cache moet schonen. Het probleem doet zich voor in Google en geldt voor alle websites. Microsoft Edge lijkt goed te werken. Virusscan F-secure geeft geen problemen aan na een scan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-06 19:22

voz

De echte kenner

Staat de tijdzone goed ingesteld?

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:56
Wanneer je naar een website gaat en je de betreffende foutmelding / waarschuwing ziet, kijk eens aan wie het certificaat is uitgegeven (en eventueel ook de geldigheidsperiode):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IfZpJ6Tx18L1MR0r7yC_n2znsso=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YLd2YJaSddvkUA4AWMkIsXVF.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SVE5lTEP4tEiTwNTvDSSADTV0mc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/g05aTM7uriGbAYU19NTYj2lC.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8W2fV2MmfH1GKcUNcQQ0QibJNMY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/s4LKSL3rM61eiWOXGIsq81Vn.png?f=user_large

Het zal me niet verbazen indien hier iets van F-Secure staat, en dan zal je daar in de instellingen moeten duiken om web-inspectie oid uit te zetten.
Pagina: 1