Opklapbed aan gipswand - hoe verstevigen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-05 23:38
We willen een opklapbed gaan neerzetten, maar helaas zijn alle muren die beschikbaar zijn om hem tegenaan te zetten simpele gipswanden.

Plaatje voor het idee:
Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/mN1gkm0JW7PO/73Wkkj/550x526.jpg

Nu ben ik bang dat bij het openklappen er nogal wat kracht op de muurbevestiging kan komen te staan. In een folder las ik iets van 550 Newton per punt.

Kan ik dat met Hollewand-Wand pluggen vastmaken? Of moet ik de muur gaan verstevigen? Zoja, hoe zou dat kunnen?

Ik heb al begrepen dat het installeren van zo'n bed ook geen sinecure gaat zijn en je er met twee man wel minstens een hele dag mee bezig bent, maar ik wil wel dat het dan ook staat en niet op een nacht opgevouwen in bed liggen ;).

[ Voor 11% gewijzigd door Garyu op 03-06-2023 15:58 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:45

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
plank (strook multiplex) op de balken/profielen in de wand bevestigen en daarop kan je je bed bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10:32
Evt twee stalen balkjes van vloer naar plafond, of is plafond ook geen stevige constructie?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-05 23:38
Het is al een tijdje geleden, maar ik zie dat ik hier niet meer gereageerd had. Intussen staat het bed alweer een tijdje. Uiteindelijk heb ik tussen het bed en het plafond een metalen profiel gezet. Hierdoor zit het bed 'klem' tussen plafond en vloer en kan dus niet omvallen. Verder met een aantal schroeven icm holle-wand-pluggen ook aan het gipsmuurtje vast gemaakt, maar dat is meer voor de vorm - de kast kan geen kant op.

De kracht die bij het uit- en inklappen op het frame komt te staan zijn inderdaad toch best wel sterk - het is nou eenmaal toch een flink gewicht dat via het bed scharniert. De boel houdt prima, ik heb geen enkele zorg dat het om zou kunnen vallen.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future