Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwennie
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 08-09 13:57
Beste Tweakers,

Ik heb het lang weten te rekken, maar nu moet ik toch echt eraan geloven. Mijn Oneplus 6 is dringend aan vervanging toe. Eigenlijk wilde ik al eerder upgraden, maar ik ben op zoek naar een uitstervend ras.

Vorig jaar heb ik bijna de Asus Zenfone 9 gekocht, maar de 2 jaar security updates hebben me toch ervan weerhouden.

Nu hoop ik dat ik met jullie advies eindelijk knopen kan doorhakken.

Ik ben me ervan bewust dat ik diep in de buidel moet tasten en/of concessies moet doen, maar het zij zo.

Usecase:
- Meestal bezig met content creation (videocamera, editen op pc).
- Ik wil nog weleens wat "on-the-fly" wat editen via telefoon.
- In ieder geval gefocust op multimedia.
- Telefooncamera gebruik ik momenteel niet bizar
veel, maar een degelijke camera kan van pas komen om snel wat simpels voor socials te schieten.
- Ik ben geen hardcore gamer; ik draai geen zware emulatiegames, maar speel hier en daar een spelletje.

Eisen:
- 3.5mm jack (non-negotiable)
- 256 of 512gb
- Minimaal 8gb RAM, liefst meer
- Grote batterij/lange accuduur
- 3 of 4 jaar security updates
- Degelijke software, relatief clean Android
- Geen zorgen over overheating issues

Ik heb eens in de Pricewatch gekeken en dan blijven er niet veel opties over door mijn lastige eisen.

Opties:
- Sony Xperia 1 V (2 Android, 3 jaar security updates)
- Asus ROG Phone 7 (2 Android, 4 jaar security updates

De Sony zou geen last meer hebben van overheating issues zoals op de Xperia 1 IV, meer gericht op camera?

De Asus zou betere koeling hebben, betere audio, 2x usb-c aansluiting, meer gericht op gaming?

Asus zou later dit jaar met de Zenfone 10 komen, maar de kans is groot dat mijn Oneplus 6 dat niet gaat redden.

Buiten de high-end kom ik deze tegen, maar deze zijn natuurlijk niet vergelijkbaar met de high-endmodellen:
- Poco F5
- Xiaomi Redmi Note 12 Pro+

Zijn er dingen (of telefoons) die ik heb gemist, die nog van belang kunnen zijn? En zijn sommige van mijn 'zorgen' wel rationeel? Ik kan natuurlijk nog 100 reviews kijken, maar hoe serieus kan ik die nog nemen met alle sponsored video's anno 2023?

Heeft iemand ervaring met deze telefoons/merken/software of advies in deze situatie?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Als je in de Pricewatch kijkt, en ik neem aan dat je dat al hebt gedaan, dan is de Asus ROG de telefoon die ongeveer aan je eisen voldoet.

Laat je de 3,5mm jack eis vakken dan heb je meer keuze. Het lukt me niet mijn filter met je te delen …

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:19
Ik zou de Sony nemen, hoewel de Asus qua specs echt wel leuk is, ken ik niemand die ik ken die na hun eerste Asus volmondig als opvolger weer een Asus wil. Terwijl bij de Sony ik dat wel terug zie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
swhnld schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 16:09:
Ik zou de Sony nemen, hoewel de Asus qua specs echt wel leuk is, ken ik niemand die ik ken die na hun eerste Asus volmondig als opvolger weer een Asus wil. Terwijl bij de Sony ik dat wel terug zie.
Dan kijk je op de verkeerde plekken. Ik zie minstens net zoveel positiieve reacties bij Asus. Voor gamers is de ROG Phone een zeer goede telefoon en wordt ook vaak opgevolgd door een nieuwe ROG Phone.

De Xperia 10 V is wel meer gericht op content-creation, dus hij lijkt me wat beter aan te sluiten bij de wensen. En als de officiele ondersteuning afloopt kun je er gerust LineageOS op zetten en de telefoon nog jaren blijven gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als high end een must is en een 3,5mm aansluiting ook, waarom dan niet een goede externe USB-C dac die ook mic doet? Kun je de 3,5mm eis laten vervallen en heb je beter geluid dan met een standaard uitgang :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:25

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Goede ervaringen met de Xperia 10 III i.c.m. Sony XBA-N3 doppen. De Xperia 1 V zal minstens zo goed zijn dan.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwennie
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 08-09 13:57
Bedankt voor jullie reacties!

Momenteel neig ik steeds meer richting de Sony als daily driver, maar ik wacht even af of er nog wat meer ervaringen gepost worden.
Pagina: 1