Vraag kan dit?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans de Vries
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-06-2023
Hallo allemaal. Op dit moment zit ik bij Delta als provider op de kabel. Nu heb ik van hun een modem in bridge stand doorverbonden naar een asus (RT-AX92U( router) die weer in contact (AiMesh) staat met de tweede asus router op zolder. Dit werkt goed
Nu wil ik graag over op de glasvezel (XGS-PON) van Delta (voor internet, TV en telefoon). Kreeg ik een Nokia modem die niet in bridge stand kan. Bestelling geannuleerd. Later dit jaar? zou er een nieuwe komen die dit wel kan.
Kan iemand mij vertellen of de volgende oplossing werkt: Ik koop een Fritzbox 5590 en verbindt deze door naar de Asus (RT-AX92U). Gaat dit werken? Volgens de Delta helpdesk zou dit werken in bridgestand maar op een site van Fritzbox staat dat hun modem niet in bridgestand kan. Wie o wie kan mij helpen? Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Hans de Vries op 04-06-2023 23:59)

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Om een eigen router te gebruiken is de bridge stand op het provider modem handig, maar niet perse noodzakelijk.

Zonder bridge modus laat je het modem de NAT doen i.p.v. op je eigen router. In je router confgureer je het modem als upstream.

[ Voor 4% gewijzigd door ari3 op 03-06-2023 12:09 ]

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 20:50

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Delta maakt gebruik van cgnat dus het is maar de vraag of het voor jou specifieke adres gaat werken.

Delta helpdesk zal je uitsluitsel geven of er op jou adres cgnat wordt toegepast.

Speedtouch freak

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Om een eigen router te gebruiken is de bridge stand op het provider modem handig, maar niet perse noodzakelijk.

Zonder bridge modus laat je het modem de NAT doen i.p.v. op je eigen router. In je router confgureer je het modem als upstream.

[ Voor 4% gewijzigd door ari3 op 03-06-2023 12:09 ]

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand