professionele geluids kaart

Pagina: 1
Acties:

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De hoontech ADC&DAC 2000 + SoundTrack Audio DSP24,
http://www.hoontech.nl

Is dat een beetje goede kaart voor een uitgelopen hobby?

Afbeeldingslocatie: http://www.hoontech.nl/hoontech/pics/dsp24crd.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.hoontech.nl/hoontech/pics/adcdac.jpg

en waar kan ik deze mee vergelijken?

• theborgnl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-05 14:48

theborgnl

De mededeling begint hier:

nou t ziet er in iedergeval goed uit... ligt er een beetje aan hoeveel je ervoor moet dokken.
als dat mee valt dan is het een goede keus lijkt me. *D

*ding* Einde bericht *dong*

• Rogier
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 22:07
Goeie zaak, mooi kaart (heb em zelf ook), wordt binnen ca. 1 week bezorgd. En een net prijsje... Alleen dat enorme apparaat daaronder ken ik niet.. was erg duur geloof ik.

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Qua mogelijkheden is deze kaart errug goed, de testen die ik gezien heb zijn allemaal erg lovend over deze kaart en evt. 19" breakout box.
Vergelijk ze eens met kaarten als de Egosys WaMi Rack 24, de Digidesign Digi001, of eventueel de Midiman Delta 66; De Digidesign kaart is een errug mooie kaart, maar eigenlijk meer gericht op Pro Tools.
Ik ken lang niet alle specs van deze kaarten uit m'n hoofd, maar ze hebben allemaal vergelijkbare mogelijkheden als de Hoontech kaarten. Hoontech is trouwens gewoon een erg goed merk, ze leveren hele goeie spullen.
Ga eens kijken bij een zaak als Feedback (http://www.feedback.nl), zij hebben veel kaarten en kunnen je goed adviseren hierover.

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
... Alleen dat enorme apparaat daaronder ken ik niet.. was erg duur geloof ik.
Is een 19" breakout box waar alle extra audio/midi aansluitingen opzitten, en ook de A/D converters bevinden zich hierin. Met deze box breidt je dus je kaart enorm uit. En de kosten ook......

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op zondag 02 september 2001 23:14 schreef Dr. RiPsaw het volgende:

[..]

Is een 19" breakout box waar alle extra audio/midi aansluitingen opzitten, en ook de A/D converters bevinden zich hierin. Met deze box breidt je dus je kaart enorm uit. En de kosten ook......
Idd, das wel wat meer dan een live driveje :P

Ik lees alleen maar goede dingen over hoontech :)

Verwijderd

review
meer profi kaarten

veel plezier :)

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Ik ga m komende maand ook bestellen. De kaart is zeer professioneel en hij kost werkelijk niets in verhouding tot wat je ervoor krijgt. Fantastisch ding. Nooit een slecht woord over gelezen! :)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• jadjong
  • Niet online
Op maandag 03 september 2001 00:14 schreef Silacoid het volgende:
review
meer profi kaarten

veel plezier :)
Thanx

en de kaart+rack kost 1199.- (incl verzendkosten)

• jadjong
  • Niet online
Op maandag 03 september 2001 07:42 schreef ErectionJackson het volgende:
Ik ga m komende maand ook bestellen. De kaart is zeer professioneel en hij kost werkelijk niets in verhouding tot wat je ervoor krijgt. Fantastisch ding. Nooit een slecht woord over gelezen! :)
Alleen de kaart of ook nog een 19" rack erbij?

En waar? gelijk bij hoontech of via een dealer zoals live-music.nl?

• terabyte
  • Laatst online: 28-06 12:53

terabyte

kan denken als een computer

Ik heb de ST Audio DSP24 Value. Deze is vergelijkbaar met de DSP24 MKII, maar kan niet worden uitgebreid met de 19" racks voor extra i/o's.

Ik heb 'm gekocht bij een dealer: Muziek Wessing

OK hier volgt een kleine "review":

[Installatie]

Is erg tricky. CD-ROM kabels (Analoog en SPDIF) waren te kort voor in mn big tower.
Zorg dat je 'm in een PCI slot zet waarvan de IRQ niet wordt gedeeld.
in de BIOS moet ACPI bij voorkeur worden uitgeschakeld en moeten er nog een paar andere aanpassingen worden gedaan...
Drivers waren een ramp. Toen ik de kaart had gekocht, waren er nog geen officiele Windows 2000 drivers *met* ASIO support, dus moest ik een *.INF file van de DSP24 MKII aanpassen.

Later bleek dat ik gewoon de hele driverset van de MKII kon installeren, de kaart werkt dan ook perfect
(Inmiddels zijn er wel W2K drivers met ASIO drivers)

Installatie procedure was dus ronduit kut.

(Als je een MSI moederbord met KX133, KT133(A) chipset hebt moet je m vooral niet nemen, want dan werkt het gewoon niet)

[Support]

Support is perfect, daar kan ik kort over zijn. Zeker vergeleken met Creative Labs is Hoontech gewoon 'da bomb'.
Ze hebben een openbare support forum, ze laten hun vuile was gewoon aan potentiele klanten zien, iets wat weinig andere fabrikanten durven.
Op dit moment wordt hard gewerkt aan WDM drivers (heeft prioriteit #1 bij Hoontech), ze zijn bezig met een zeer uitgebreide Knowledgebase, FAq, etc. Het is gewoon perfect!

[Geluidskwaliteit]

De DSP24(VE) heeft meerdere in en uitgangen. Een 1/8" voor de standaard Windows geluiden, zodat je Windows/ICQ/MSN geluidsjes niet door je opnames komen.

Deze AC97 codec is compleet gescheiden van de pro-gedeelte van de geluidskaart.

Verder zitten er digitale in/uitgangen bij, 2 analoge in en uitgangen waarvan de kwaliteit super is! 24-bit, 96 kHz!

[MIDI, Cubase, ASIO]

ik werk veel met VST plugins. Op de hoge kwaliteits ingang van de geluidskaart heb ik een synthesizer aangesloten. In Cubase heeft deze een eigen kanaal, waar ik in bijna realtime (!!) effecten toe kan passen, EQ aan kan passen, etc!

Dit komt door de zeer goede ASIO drivers, met een latency van maar 3 ms bij 96 kHz!

[Conlusie]

Ondanks de installatie troubles vindt ik dit een zeer goede kaart, met perfecte support, kwaliteit en prijs! Voor F 449,- is ie te halen bij de locale muziek zaak.

• jadjong
  • Niet online
Op zaterdag 22 september 2001 12:29 schreef terabyte het volgende:
Ik heb de ST Audio DSP24 Value. Deze is vergelijkbaar met de DSP24 MKII, maar kan niet worden uitgebreid met de 19" racks voor extra i/o's.

Ik heb 'm gekocht bij een dealer: Muziek Wessing

OK hier volgt een kleine "review":

[Installatie]

Is erg tricky. CD-ROM kabels (Analoog en SPDIF) waren te kort voor in mn big tower.
Zorg dat je 'm in een PCI slot zet waarvan de IRQ niet wordt gedeeld.
in de BIOS moet ACPI bij voorkeur worden uitgeschakeld en moeten er nog een paar andere aanpassingen worden gedaan...
Drivers waren een ramp. Toen ik de kaart had gekocht, waren er nog geen officiele Windows 2000 drivers *met* ASIO support, dus moest ik een *.INF file van de DSP24 MKII aanpassen.

Later bleek dat ik gewoon de hele driverset van de MKII kon installeren, de kaart werkt dan ook perfect
(Inmiddels zijn er wel W2K drivers met ASIO drivers)

Installatie procedure was dus ronduit kut.

(Als je een MSI moederbord met KX133, KT133(A) chipset hebt moet je m vooral niet nemen, want dan werkt het gewoon niet)

[Support]

Support is perfect, daar kan ik kort over zijn. Zeker vergeleken met Creative Labs is Hoontech gewoon 'da bomb'.
Ze hebben een openbare support forum, ze laten hun vuile was gewoon aan potentiele klanten zien, iets wat weinig andere fabrikanten durven.
Op dit moment wordt hard gewerkt aan WDM drivers (heeft prioriteit #1 bij Hoontech), ze zijn bezig met een zeer uitgebreide Knowledgebase, FAq, etc. Het is gewoon perfect!

[Geluidskwaliteit]

De DSP24(VE) heeft meerdere in en uitgangen. Een 1/8" voor de standaard Windows geluiden, zodat je Windows/ICQ/MSN geluidsjes niet door je opnames komen.

Deze AC97 codec is compleet gescheiden van de pro-gedeelte van de geluidskaart.

Verder zitten er digitale in/uitgangen bij, 2 analoge in en uitgangen waarvan de kwaliteit super is! 24-bit, 96 kHz!

[MIDI, Cubase, ASIO]

ik werk veel met VST plugins. Op de hoge kwaliteits ingang van de geluidskaart heb ik een synthesizer aangesloten. In Cubase heeft deze een eigen kanaal, waar ik in bijna realtime (!!) effecten toe kan passen, EQ aan kan passen, etc!

Dit komt door de zeer goede ASIO drivers, met een latency van maar 3 ms bij 96 kHz!

[Conlusie]

Ondanks de installatie troubles vindt ik dit een zeer goede kaart, met perfecte support, kwaliteit en prijs! Voor F 449,- is ie te halen bij de locale muziek zaak.
Kan je met die kaart ook winamp en media player tegelijk over verschillende uitgangen laten spelen?
of BPM studio?

• terabyte
  • Laatst online: 28-06 12:53

terabyte

kan denken als een computer

Op zaterdag 22 september 2001 19:40 schreef jadjong het volgende:

[..]

Kan je met die kaart ook winamp en media player tegelijk over verschillende uitgangen laten spelen?
of BPM studio?
Windows Media Player zal gebruik maken van de AC97 codec (je kan binnen WMP geen uitgang selecteren, vandaar). In WinAmp kan je dacht ik wel kiezen voor een andere uitgang.

Uitgebreidere audio-applicaties hebben meestal een feature waarbij je de uigang kan selecteren. Dan kan je meerdere kanalen tegelijk gebruiken.
Pagina: 1