Ik heb de ST Audio DSP24 Value. Deze is vergelijkbaar met de DSP24 MKII, maar kan niet worden uitgebreid met de 19" racks voor extra i/o's.
Ik heb 'm gekocht bij een dealer:
Muziek Wessing
OK hier volgt een kleine "review":
[Installatie]
Is erg tricky. CD-ROM kabels (Analoog en SPDIF) waren te kort voor in mn big tower.
Zorg dat je 'm in een PCI slot zet waarvan de IRQ niet wordt gedeeld.
in de BIOS moet ACPI bij voorkeur worden uitgeschakeld en moeten er nog een paar andere aanpassingen worden gedaan...
Drivers waren een ramp. Toen ik de kaart had gekocht, waren er nog geen officiele Windows 2000 drivers *met* ASIO support, dus moest ik een *.INF file van de DSP24 MKII aanpassen.
Later bleek dat ik gewoon de hele driverset van de MKII kon installeren, de kaart werkt dan ook perfect
(Inmiddels zijn er wel W2K drivers met ASIO drivers)
Installatie procedure was dus ronduit kut.
(Als je een MSI moederbord met KX133, KT133(A) chipset hebt moet je m vooral niet nemen, want dan werkt het gewoon niet)
[Support]
Support is perfect, daar kan ik kort over zijn. Zeker vergeleken met Creative Labs is Hoontech gewoon 'da bomb'.
Ze hebben een openbare support forum, ze laten hun vuile was gewoon aan potentiele klanten zien, iets wat weinig andere fabrikanten durven.
Op dit moment wordt hard gewerkt aan WDM drivers (heeft prioriteit #1 bij Hoontech), ze zijn bezig met een zeer uitgebreide Knowledgebase, FAq, etc. Het is gewoon perfect!
[Geluidskwaliteit]
De DSP24(VE) heeft meerdere in en uitgangen. Een 1/8" voor de standaard Windows geluiden, zodat je Windows/ICQ/MSN geluidsjes niet door je opnames komen.
Deze AC97 codec is compleet gescheiden van de pro-gedeelte van de geluidskaart.
Verder zitten er digitale in/uitgangen bij, 2 analoge in en uitgangen waarvan de kwaliteit super is! 24-bit, 96 kHz!
[MIDI, Cubase, ASIO]
ik werk veel met VST plugins. Op de hoge kwaliteits ingang van de geluidskaart heb ik een synthesizer aangesloten. In Cubase heeft deze een eigen kanaal, waar ik in bijna realtime (!!) effecten toe kan passen, EQ aan kan passen, etc!
Dit komt door de zeer goede ASIO drivers, met een latency van maar 3 ms bij 96 kHz!
[Conlusie]
Ondanks de installatie troubles vindt ik dit een zeer goede kaart, met perfecte support, kwaliteit en prijs! Voor F 449,- is ie te halen bij de locale muziek zaak.