Sinds kort een Nordvpn abo genomen maar downloads met Nordvpn verbinding beginnen snel met 40 MB/s maar zakt binnen een minuut naar 1 kb/s of verliest de verbinding helemaal.
Via een VPN downloaden gaat altijd langzamer maar zo langzaam dan is er iets niet goed. Vandaar de computer rechtstreeks aangesloten op het Ziggo modem (die in bridge modus staat). Daarna met Nordvpn getest en snelheid is prima, blijft stabiel en snel genoeg.
Het probleem is dus de Draytek 2925 router / firewall. Zodra ik de computer aansluit op de LAN poort van de Draytek router zakt de snelheid van Nordvpn in elkaar.
Ik heb verder geen vpn verbinding geconfigureerd in de Draytek router firewall wel vlan's ingesteld op alle lan poorten.
Hardware acceleration aangezet in Draytek maar dat mag niet baten.
MTU in Draytek staat op standaard 1492.
Moet er misschien iets geconfigureerd worden in de Draytek..
Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn?
Via een VPN downloaden gaat altijd langzamer maar zo langzaam dan is er iets niet goed. Vandaar de computer rechtstreeks aangesloten op het Ziggo modem (die in bridge modus staat). Daarna met Nordvpn getest en snelheid is prima, blijft stabiel en snel genoeg.
Het probleem is dus de Draytek 2925 router / firewall. Zodra ik de computer aansluit op de LAN poort van de Draytek router zakt de snelheid van Nordvpn in elkaar.
Ik heb verder geen vpn verbinding geconfigureerd in de Draytek router firewall wel vlan's ingesteld op alle lan poorten.
Hardware acceleration aangezet in Draytek maar dat mag niet baten.
MTU in Draytek staat op standaard 1492.
Moet er misschien iets geconfigureerd worden in de Draytek..
Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn?
monta