Mijn vraag
hoe eigen plantenbak uit beton maken ?onderstaande bijlage word een impressie van onze nieuwe tuin ongeveer.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BeSmGaaAsAYVZlENJ0Qm7c3S.jpg?f=user_large)
de schutting gaan we uit triple grenen thermowood doen, hiervoor komt de plantenbak van ongeveer een 60 of 80 cm hoge plantenbak.
in de bak gaan we werken met siergrassen om zo ook een mooi groen terras te krijgen.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Bepaal de afmeting van uw plantenbak.Bestel de betonblokken online, let op de afmetingen zodat je goed uitkomt met de maatvoering.
Zorg voor een goede fundering, zodat de plantenbak niet kan gaan verzakken..
Nu kun je beginnen met het metselen van de eerste laag betonblokken op de fundering.
Voor de volgende lagen is het voor de stevigheid van de plantenbak erg belangrijk dat je deze halfsteens metselt. Hiermee zorg je ervoor dat verbindingsnaden verspringen en voorkom je de kans op breuklijnen.
bovenstaande stappen ga ik toepassen wat al redelijk vanzelfsprekend is.
als laatste stap wil ik deze mooi gaan afstuccen word dit met knauf of cement gedaan ?
laatste vraag waar ik niet over uit ben is of er zelf in de bak iets van een bepaalde afwatering moet komen zodat het water er niet in blijft zitten ?