Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rob_38
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 26-02 13:10
Hi all,

Ik zag zojuist een roestige vlek onder onze cv ketel. Ik heb deze opengedraaid en zag toen deze chaos:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KJSAaAsWiC9lUyiA9lHShTE7wBs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jrsv0esnYKw6KAo9chxRuGQ8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ncw_Dna_t5XHw8sYdOt5fmzE-h0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/87BovGSXrtkzlWpX7nrqckDM.jpg?f=fotoalbum_tile

Ik heb geen verstand van cv ketels, maar dit lijkt er op dat er door grote druk ergens iets geknapt is. Nu is het weekend en weet ik niet of ik hiervoor een monteur moet bellen, of dat dit kan wachten tot maandag. Is er iemand hier die misschien aan de hand van de foto's al kan zien wat dit is?

De cv ketel werkt nog gewoon. We hebben warm water en het lijkt nu ook niet te lekken.

Alvast bedankt!!

Gr. Rob

[ Voor 3% gewijzigd door rob_38 op 02-06-2023 18:46 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Dat is de automatische ontluchter.
Als het nu niet lekt en je systeem is nog op druk dan no panic

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klown
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:11

klown

geek

Zo ziet de binnenkant van mijn Remeha Avanta er ook uit. Inderdaad veroorzaakt door de automatische ontluchter. Bij mij is de ontluchter vervangen, maar er is opzich weinig aan de hand. De elektronica zit rechts, dus die is als het goed is mooi droog gebleven.

MSI K7T266 Pro2|AMD Athlon XP 1800+|512 MB DDR|Leadtek Geforce 2 Ti 64 MB DDR|LG 16x DVD|IBM 60 GB 7200 rpm HD|Creative soundworks DTT3500 speakers|IIyama A902MT|Wacom Graphire 2|Logitech Mouseman Dual optical & MX500|Creative soundbl. Audigy|Trust sp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rob_38
Ronald.42 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 18:48:
Dat is de automatische ontluchter.
Als het nu niet lekt en je systeem is nog op druk dan no panic
klown schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 19:03:
Zo ziet de binnenkant van mijn Remeha Avanta er ook uit. Inderdaad veroorzaakt door de automatische ontluchter. Bij mij is de ontluchter vervangen, maar er is opzich weinig aan de hand. De elektronica zit rechts, dus die is als het goed is mooi droog gebleven.
@beiden, super bedankt voor jullie antwoord. Ik ben gerustgesteld! Dan bel ik maandag een monteur, ipv nu :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ds23man
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-11-2023

ds23man

Eenum

Volgens mij heb je een behoorlijk stukje diarree in je systeem, waarschijnlijk is daar door je ontluchter overleden.

17,5 kWp zuid Vaillant Arotherm plus 55/6, 75/6 en 125/6

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Wanneer heeft die ketel voor het laatst onderhoud gehad?
Remeha heeft jaren geleden bij de onderhoudsset een thermische beveiliging toegevoegd.
Bij latere Avanta's werd deze ook af fabriek gemonteerd.

https://www.remeha.nl/act...chijf-van-avanta-cv-ketel

Het waterballet in je ketel is veroorzaakt door een defecte automatische ontluchter. (vervuiling)
Gebeurt wel vaker en is eenvoudig te vervangen.
Als dit de originele nog is heeft die het lang volgehouden. (vanaf 2007 aan het serienummer te zien)

Misschien wordt het ook wel tijd voor iets nieuws? Ketel/hybride/warmtepomp?

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_38
edsandje schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 20:48:
Wanneer heeft die ketel voor het laatst onderhoud gehad?
Remeha heeft jaren geleden bij de onderhoudsset een thermische beveiliging toegevoegd.
Bij latere Avanta's werd deze ook af fabriek gemonteerd.

https://www.remeha.nl/act...chijf-van-avanta-cv-ketel

Het waterballet in je ketel is veroorzaakt door een defecte automatische ontluchter. (vervuiling)
Gebeurt wel vaker en is eenvoudig te vervangen.
Als dit de originele nog is heeft die het lang volgehouden. (vanaf 2007 aan het serienummer te zien)

Misschien wordt het ook wel tijd voor iets nieuws? Ketel/hybride/warmtepomp?
Ketel heeft vorig jaar februari voor het laatst onderhoud gehad. Onderhoud wordt elke 16-18 maanden uitgevoerd. Ketel is van 2007. Ik woon hier sinds 2018 en nooit grote problemen met de ketel gehad. Eind dit jaar gaan we verhuizen en wordt ook ons huis overgedragen aan de nieuwe bewoners. Aan hen om te beslissen of ze een nieuwe ketel of (hybride) warmtepomp willen. Of deze nog een tijdje laten hangen..

We zaten zelf wel te denken aan een (hybride) warmtepomp als we hier waren blijven wonen. Nu in de nieuwe woning maar gaan doen.
Pagina: 1