Algemene strategie bij het kopen van HHW

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laue
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Hallo Allen,

Eerder dan gedacht zijn wij aan een nieuwe keuken toe. Na een aantal keukenboeren bezocht te hebben kom je er snel achter wat het verschil is tussen het materiaal voor kasten en werkbladen.

Kunststof, hout, gelakt mdf, keramiek, graniet en alle supa© dupa™ materialen die eigenlijk het voorgaande zijn alleen dan met een fancy naam en logo. Hier is goed doorheen te prikken.

Echter, zodra je bij het apparatuur aan komt word het interessant. Natuurlijk wil je graag een A merk ( Siemens, Miele, Bosch, AEG) Echter artikelcodes's die de keukenboer meegeeft zijn online niet te vergelijken, niet te vinden of je komt op de "internationale" website uit waar de prijs x2 is waardoor het lijkt alsof je een super goede deal hebt bij je lokale keukenboer.

Ik heb zelfs de order van mijn ouders keuken van +/- 1 jaar terug erbij gepakt en de (siemens) apparatuur codes gegoogled en het resultaat is voornamlijk "oud model / nooit meer leverbaar"

Hebben de keukenboeren en HHW fabrikanten het zo voor elkaar dat het praktisch onmogelijk is om dingen met elkaar te vergelijken en/of te checken of je wel/niet een goede deal gaat maken?

Zijn er meer mensen met deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knappel
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11:30
Dat is wat slechte keukenzaken doen imho. Ik had alle nummertjes en prima prijs gekregen. Regio Groningen-Zuid/Assen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
laue schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 17:15:
Zijn er meer mensen met deze ervaring?
Mja, half, denk ik. Wij hebben vorige week een keuken besteld met wat inbouwapparatuur (oven en koel/vriescombi) en ik herken wel een beetje wat je schrijft. Toen we de boel gingen bevestigen werd het interessanter: we kregen een koffiezetapparaat bij de keuken cadeau, maar ze hadden geen voorraad van de normale apparaten (met waarde rond 400 euro). Ze hadden nog wel een hoop jura's die 3x zo duur zijn waar ze ook nog vanaf moesten, dus krijgen we er daar eentje van (waar ik [i]zeker[/[ niet over klaag :+) wat mij het vermoeden geeft dat het met voorraad te maken zou kunnen hebben, alsof ze die dingen in vrij grote hoeveelheden hebben ingekocht. Dat zou wel een verklaring kunnen zijn voor dat nooit meer leverbaar.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ja, die nummertjes bij de keukenboer zijn vaak anders, maar weet ook niet zo goed wat je ermee wilt bereiken.

Je kunt bij de bekende online keuken-apparatuur-zaken een apparaat opzoeken wat is wat je hebben wilt (zeg: Siemens, combi magnetron/oven, 9 verwarmingselementen, app). Apparaatje kost je € 1300. Als dat een beetje overeenkomt met het aanbod van de keukenboer dan zit je goed. Zit er een groot gat tussen, dan kun je nog eens in overleg met ze of ze geen alternatief hebben.

De online jongens krijgen zoveel korting omdat ze grote aantallen verkopen dat een gemiddelde keukenspeciaalzaak het simpelweg niet kán leveren voor dezelfde prijs.

Kijk dan ook vooral naar het totaalplaatje in plaats van de losse componenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wat is HHW? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:14

Vliegvlug

Flight Simple

Ik zou gokken “Huishoudelijke waren”. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laue
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
eLScha schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 17:48:
Ja, die nummertjes bij de keukenboer zijn vaak anders, maar weet ook niet zo goed wat je ermee wilt bereiken.

Je kunt bij de bekende online keuken-apparatuur-zaken een apparaat opzoeken wat is wat je hebben wilt (zeg: Siemens, combi magnetron/oven, 9 verwarmingselementen, app). Apparaatje kost je € 1300. Als dat een beetje overeenkomt met het aanbod van de keukenboer dan zit je goed. Zit er een groot gat tussen, dan kun je nog eens in overleg met ze of ze geen alternatief hebben.

De online jongens krijgen zoveel korting omdat ze grote aantallen verkopen dat een gemiddelde keukenspeciaalzaak het simpelweg niet kán leveren voor dezelfde prijs.

Kijk dan ook vooral naar het totaalplaatje in plaats van de losse componenten.
Wat mijn eerste intentie was (los van de prijs) om twee merken ovens met elkaar te vergelijken op specs. Daar liep ik dus tegenaan, en wanneer je er dus verder in duikt kom je er achter dat sommige apparaten compleet niet te vinden zijn.

Misschien zijn we ook wel verwend, als je een tv uitzoekt voer je de type nummers in op Tweakers en krijg je meteen een handig vergelijk lijstje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
laue schreef op zondag 4 juni 2023 @ 22:54:
Misschien zijn we ook wel verwend, als je een tv uitzoekt voer je de type nummers in op Tweakers en krijg je meteen een handig vergelijk lijstje ;)
Bij TVs willen de laatste letters van een modelnummer ook nogal eens verschillen / winkel-specific zijn.. lekker handig voor de laagste prijs garantie.
Pagina: 1