Waterleiding geraakt op een heel ongelukkige plek

Pagina: 1
Acties:

• Natascha
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 26-06-2023
Ik ben de vloer aan het verwijderen en heb in de meterkast de waterleiding geraakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eWxnoIz4GUGjwHXyf5QNONRXKdo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZGlxUFthZfeL1WgXLRBKrqNG.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe los ik dit het beste op, koppeling op koppeling lijkt me geen goed idee.
Langer T stuk zou de oplossing zijn, maar volgens mij bestaat het niet?

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02:50

paQ

Verder uithakken en de verbinding "boven" de dekvloer opnieuw maken?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:10

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Er zijn verschillende oplossingen voor dit probleem, van netjes tot "hacky":
  • verder uithakken en de verticale buis afsnijden. T-stuk verwijderen, met nieuwe knel-knel koppelingen + T-stuk en een klein stukje nieuwe buis opnieuw opbouwen
  • verder uithakken, verticale buis afsnijden, T-stuk verwijderen, knel-naar perskoppelingen monteren en met flexibele meerlagenbuis + pers T-stuk opnieuw opbouwen
  • verticale buis net boven het gat doorsnijden, verder uithakken en net onder het gat afsnijden. Dan een koperen sok ertussen schuiven en hardsolderen
  • Gat zoveel mogelijk recht trekken met gereedschap (schroevendraaier?) en een klein pasplaatje van koper maken. Deze hardsolderen over het gat
  • 2-componenten epoxy reparatiepasta gebruiken speciaal voor het repareren van gaten in leidingen
En zo ben ik denk ik nog wel een paar opties vergeten. Je kunt uiteraard ook een loodgieter laten komen, die weten wel hoe ze zo'n probleempje moeten tackelen.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Als je zelf niet over soldeer gereedschap of persgereedschap beschikt loodgieter bellen.

Please state the nature of the technical emergency

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-01 23:08
Ik denk dat je met een bocht van 45 graden met aan een kant een soldeer mof al een heel eind komt. Desnoods een dubbele mof en dat zet je er een stukje koperbuis tussen :).

My favorite programming language is solder.

• Spherix
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:01
Uithakken inderdaad. Als dat je niet zint kan je op eigen risico de amerikaanse beunoplossing die zou kunnen werken gebruiken; JB-Weld.

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:23
Valt zo te zien nog wel mee hoor.

- Leiding voorzichtig nog stukje verder blootleggen tot je een verlengstuk op die leiding kunt solderen.
- Die horizontale leiding aan beide kanten losbranden
- vanaf verlengstuk stukje buis naar nieuw t-stuk
- nieuwe koppelingen maken vanaf t-stuk naar links en rechts

Dat stukje uithakken en verlengen is het lastigste, de rest gewoon loodgieteren. Goed schuren en laten vloeien.

[ Voor 3% gewijzigd door delpit op 03-06-2023 09:33 ]

Pagina: 1