AMD 1Ghz met 200FSB ook op 266 FSB?

Pagina: 1
Acties:

• Murtceps
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-03-2024
Hallo tweakers,

Ik heb de FAQ al doorgelezen, de search gebruikt maar kan het antwoord niet echt vinden.
Is het mogelijk dat ik mijn 1Ghz met 200 FSB op een MSI K7T Turbo op een FSB van 266 kan laten lopen?
Kan de processor dat aan?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03:57

Exirion

Gadgetfetisjist

Ja, dat kan. Zelfs Durons kunnen op 133MHz draaien (266 effectief dus).

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Ja, ik heb zelf ook een K7T Turbo. Is niet zo moeilijk. Gewoon eerst de BIOS ingaan en de multiplier bij Voltage Settings of zo terugvoeren naar 7.5, maar dan moet je wel eerst een ouwe BIOS erop tanken want de nieuwste BIOS ondersteunt geen multiplierVERLAGING en dan ruk je de gele jumper van het bord af.

Verwijderd

Ik weet het niet zeker maar volgens mij moet je mobo dat echt aankunnen en moet je dus een special 266 mobo.

Ik bedoel mijn mobo kan ook op 333 fsb (ddr natuurlijk he) maar dat trekt die nooit, word die veel te warm.

Mijn AMD 12 x 100 @ 9 x 133 heb ik nog nooit geprobeerd omdat ik het iets te riskant vind voor iets dat ik niet zeker weet.

Verwijderd

Op zondag 02 september 2001 20:24 schreef G4s het volgende:
Ik weet het niet zeker maar volgens mij moet je mobo dat echt aankunnen en moet je dus een special 266 mobo.

Ik bedoel mijn mobo kan ook op 333 fsb (ddr natuurlijk he) maar dat trekt die nooit, word die veel te warm.

Mijn AMD 12 x 100 @ 9 x 133 heb ik nog nooit geprobeerd omdat ik het iets te riskant vind voor iets dat ik niet zeker weet.
O kan dat ook op een AOpen AK73 Pro en een AMD 1200 (12x100)

Verwijderd

Jah hoor kan perfect.

Wel ff een jumper instelling wijzigen voor de 200/266 instelling. Staat vast wel in de handleiding

Verwijderd

Op zondag 02 september 2001 20:25 schreef G4s het volgende:

[..]

O kan dat ook op een AOpen AK73 Pro en een AMD 1200 (12x100)
Nee dit gaat helaas niet werken :(
Waarom ? om dat dit moederbord een kt133 chipset heeft die krijg je niet hoger als 115 en dan heb je nog geluk

Voor meer informatie http://www.aopen.nl/products/mb/ak73pro.htm

• Murtceps
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-03-2024
Die jumper heb ik al eens omgezet naar 133. De processor moet neem ik aan ook ge-unlocked zijn(wat ik volgens mij ook gedaan had maar niet echt heb kunnen testen).
Maar toen hij op 133 stond starte hij niet op. De multiplier stond toen op 7.5
Ik moet blijkbaar maar even proberen als het lukt.
Maar heeft het nog gevolgen voor de proc dat hij warmer wordt ofzo? En moet het voltage ook hoger?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 02 september 2001 20:35 schreef Murtceps het volgende:
Maar heeft het nog gevolgen voor de proc dat hij warmer wordt ofzo? En moet het voltage ook hoger?
Nee, het is namelijk geen overclocken. De CPU's zijn er op berekend :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op zondag 02 september 2001 20:35 schreef Murtceps het volgende:
Die jumper heb ik al eens omgezet naar 133. De processor moet neem ik aan ook ge-unlocked zijn(wat ik volgens mij ook gedaan had maar niet echt heb kunnen testen).
Maar toen hij op 133 stond starte hij niet op. De multiplier stond toen op 7.5
Ik moet blijkbaar maar even proberen als het lukt.
Sorry

de thunderbirds zijn pas vanaf 1,2ghz geunlockt dus in jou geval even de L1 bruggen verbinden met een potlood.

Naar mijn weten word de warmteontwikkeling niet erger en hoeft het voltage ook niet omhoog

Correct me if i'm wrong >:)

• Subz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
En als ik het goed had was bij de kt133a ook mogelijk om een 266mhz fsb op te zetten toch?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 02 september 2001 21:13 schreef _subzero_ het volgende:
En als ik het goed had was bij de kt133a ook mogelijk om een 266mhz fsb op te zetten toch?
De K7T Turbo IS een bord met KT133A chipset ;)

Pagina: 1