In navolging op mijn roep PS5 vs PC overweeg ik toch een PC aan te gaan schaffen. Ik ben wat aan het samenstellen geweest en tot de volgende config gekomen. Graag verneem ik eventuele tips, aanvullingen en verbeteringen. Volgens mij sluit alles op elkaar aan. Daarnaast ook een vraag: de waterkoeling, is het een issue als deze een tijd uit staat? Is er dan (verhoogde) kans op lekkage?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen. Ik heb nog een Macbook voor de dagdagelijkse zaken. Verder wellicht een enkele video edit maar dat mag geen naam hebben.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ca. 1500 euro. Heb al een scherm. Primair was het idee 1000 euro uit te geven maar heb toch wat meer in mijn ogen toekomstgerichte chipset gekozen met de AM5.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik ga mijn LG 35wn75c-b als scherm gebruiken, heb al een Logitech gaming toetsenbord van vroegah en de muis moet ik nog even naar kijken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb de volgende config gemaakt:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag beetje stilte en hij komt op 't bureau dus beetje kekke kast is wel leuk.
Ga je overklokken?
Basaal. Vroeger wel gedaan maar al zeker 10 jaar niet meer. Dus niet meer heel erg n thuis
Wat verwacht je van ons?
Sluit dit systeem goed op elkaar aan. Heb ik nog keuzes gemist. Ik heb een CD Drive meer, gaat tegenwoordig toch allemaal digitaal meen ik. Wifi is even een must, tzt zorg ik wel voor een UTP aansluiting. Windows meegenomen omdat ik deze wel graag legaal installeer. Verder wil ik graag voor rond de ca. 1500 een mooi systeem.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen. Ik heb nog een Macbook voor de dagdagelijkse zaken. Verder wellicht een enkele video edit maar dat mag geen naam hebben.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ca. 1500 euro. Heb al een scherm. Primair was het idee 1000 euro uit te geven maar heb toch wat meer in mijn ogen toekomstgerichte chipset gekozen met de AM5.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik ga mijn LG 35wn75c-b als scherm gebruiken, heb al een Logitech gaming toetsenbord van vroegah en de muis moet ik nog even naar kijken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb de volgende config gemaakt:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag beetje stilte en hij komt op 't bureau dus beetje kekke kast is wel leuk.
Ga je overklokken?
Basaal. Vroeger wel gedaan maar al zeker 10 jaar niet meer. Dus niet meer heel erg n thuis
Wat verwacht je van ons?
Sluit dit systeem goed op elkaar aan. Heb ik nog keuzes gemist. Ik heb een CD Drive meer, gaat tegenwoordig toch allemaal digitaal meen ik. Wifi is even een must, tzt zorg ik wel voor een UTP aansluiting. Windows meegenomen omdat ik deze wel graag legaal installeer. Verder wil ik graag voor rond de ca. 1500 een mooi systeem.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600X Boxed | € 251,10 | € 251,10 |
| 1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI | € 278,95 | € 278,95 |
| 1 | Videokaarten | XFX Speedster SWFT 309 AMD Radeon RX 6700 XT CORE Gaming | € 373,- | € 373,- |
| 1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Wit | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 11 Pro (NL, OEM) | € 99,- | € 99,- |
| 1 | Waterkoeling | Corsair iCUE H115i Elite Capellix Liquid CPU Cooler, 280 mm | € 129,- | € 129,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB CMH32GX5M2D6000Z36K | € 119,90 | € 119,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 850W | € 138,75 | € 138,75 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 2TB | € 99,- | € 99,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.578,60 | ||