Misschien zit je fan-stekkertje op een verkeerde connector.
Fun while it lasted: World Community Grid!
Verwijderd
Dan is er toch nix aan de handOp zondag 02 september 2001 20:19 schreef psiduster__ het volgende:
uuuhhh hij is nu op dit moment nadat hij de hele dag aan heeeft gestaan 41 graden
Verwijderd
41 graden voor een koeler die 70 tot 100 piek kost?
Leuk joh, ik heb een sullige spire die tot 1Ghz gaat voor nog geen 40 piek, en mijn Ahtlon is maar 45 graden, hahahaha
En hij is nog stil ook
Leuk joh, ik heb een sullige spire die tot 1Ghz gaat voor nog geen 40 piek, en mijn Ahtlon is maar 45 graden, hahahaha
En hij is nog stil ook
Idd. Da's ongeveer de max snelheid van een dremel: of 2 a 3 keer het aantal RPM van een HD.
Normaal gezien, binnen in de fan, zit een circuit dat het aantal RPM telt. Hoe hoger het aantal RPM hoe meer spanning er op de 3de lijn zit. Dit is dus ook het grote verschil tussen een casefan of een gewone CPU fan. Ik denk wel ook als mijn voorganger (ban naam f vergeten) dat het stekkertje verkeerd (niet noodzakelijk verkeerd, maar, anders
) gewired is. Soms is het:
Soms is het
Ik weet niet wat het standaard is. Ik zal mijn Silverado er eens af halen
Normaal gezien, binnen in de fan, zit een circuit dat het aantal RPM telt. Hoe hoger het aantal RPM hoe meer spanning er op de 3de lijn zit. Dit is dus ook het grote verschil tussen een casefan of een gewone CPU fan. Ik denk wel ook als mijn voorganger (ban naam f vergeten) dat het stekkertje verkeerd (niet noodzakelijk verkeerd, maar, anders
code:
1
2
3
| ______ +12
______ GND
______ RPM |
Soms is het
code:
1
2
3
| ______ +12
______ RPM
______ GND |
Ik weet niet wat het standaard is. Ik zal mijn Silverado er eens af halen
Ik zie zo al 4 mogelijke fouten opgenoemd worden en de topicstarter doet er niets mee
Lekker hoor, ik zal nog eens jouw problemen op helpen lossen
Fun while it lasted: World Community Grid!
Je kan ook eens voelen aan je fan (nee je vingers er niet tussen steken
) en dan kun je voelen of hij zuigt of blaast. Is maar eens om te zien of hij juist zit. Is het mogelijk om de connector verkeerd aan te sluiten? (omgekeerd dus)
Verwijderd
kan zijn dat ie langzamer draait dan jouw BIOS kan detecteren. Check eens hoeveel rpm hij draait en wat de ondergrens is die de bios kan meten.Op zondag 02 september 2001 20:14 schreef psiduster__ het volgende:
in de bios staat dat mijn dragon orb 3 0000rpm maak hoe kan dat ?????
Sommige fan's hebben een deler nodig om het goede toerental aan te geven. Kijk maar naar sommige proggie's waar je dit handmatig moet doen om de goede waarde te tonen. Wees blij dat je in iedergeval iets te zien krijgt, dan weet je ook dat als je niets ziet deze defect is.
Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn
Dan moet het wel echt een brakke
BIOS zijn.
30000 is volgens mij errug hoog: de snelste HD's lopen @ 15000 en de meeste (goede) IDE disks van nu @ 7200.
Ondergrens denk ik wel dat veel lager is.
Sorry (NFI) maar ik denk dat dit verhaal nergens op slaat.
30000 is volgens mij errug hoog: de snelste HD's lopen @ 15000 en de meeste (goede) IDE disks van nu @ 7200.
Ondergrens denk ik wel dat veel lager is.
Sorry (NFI) maar ik denk dat dit verhaal nergens op slaat.
Op zondag 02 september 2001 21:19 schreef Sir_Black het volgende:
[..]
kan zijn dat ie langzamer draait dan jouw BIOS kan detecteren. Check eens hoeveel rpm hij draait en wat de ondergrens is die de bios kan meten.
als je zelf de fan ziet draaien en de temps zijn niet extreem hoog dan boeit da toch nie??
Pagina: 1