Energieleverancier (i.c.m. zonnepanelen) keuzehulp

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsmit2
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08-04 11:06
Hallo,

Ik ga over een maand verhuizen naar een nieuwe woning waar 10 zonnepanelen aanwezig zijn. Via de huidige bewoners ben ik te weten gekomen dat ze meer opwekken dan ik (op dit moment) gebruik.

Nou ben ik dus aan het oriënteren bij welke energieleverancier ik mij ga aansluiten.
Ik heb op dit moment zelf geen energiecontract omdat mijn verhuurder dit regelt dus heb ook niet echt vergelijkingsmateriaal.

Ik kan daarom wat hulp/advies gebruiken vooral waar ik op moet letten bij het vergelijken van leveranciers en of er leveranciers zijn die ik moet vermijden?

Alle hulp wordt gewaardeerd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

We hebben daar allerlei topics voor:
Dynamische tarieven topic
Energieleveranciers aanbiedingen topic
terugleververgoeding topic

Dus even een begin maken met lezen zou ik zeggen en daar je vraag stellen.

Als je (vee) meer teruglevert dan je verbruikt dan kan het teruglevertopic interessant zijn.

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jsmit2
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08-04 11:06
Ah oke bedankt! Dan zal ik die topics eens afstruinen en als ik het daar niet vind post ik daar in.
Is er een manier dat ik deze topic kan sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:49

P_Tingen

omdat het KAN

Je kan ook eea invullen op gaslicht.com en dan zien wat die adviseert

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluifjes
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11:36
Ik lees veel dat mensen dan een apart contract bij 2 leveranciers afsluiten: 1 voor elektra ivm terugleververgoeding en 1 bij gas. Dat kan dus voor jou ook een optie zijn, ik ben het zelf momenteel ook aan het uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09:31
Misschien dat je eerst wilt kijken of je wel meer opwekt dan verbruikt. Ander huis, ander verbruik.
En dan gaat het voornamelijk om het salderen, dus is het topic daarover interessant.

Succes en veel plezier in je nieuwe huis.
Pagina: 1