Raar geluid vanuit PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom15k_
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16-08 20:32
Mijn vraag
Sinds een tijdje zijn we verhuisd, en is door een verhuisbedrijf alles overgezet. Sindsdien ervaar ik problemen met mijn audio-setup.

Ik heb een Shure SM7b, aangesloten op een Focusrite. Eerder gebruikte ik een GoXLR met een Rode XLR NT microfoon, maar bij beide aansluitingen heb ik constant een hele irritante toon te horen. Ik dacht eerst, het ligt aan mijn microfoon dus heb de oude terug gedaan, maar dit is niet het probleem.

Als ik namelijk zelfs nu mijn microfoon aansluit op mijn Macbook, is er niks aan de hand.
En zelfs al ontkoppel ik de audiosystemen, hoor ik het soms zelfs nog...
Dan moet het dus aan de PC liggen? Zou je zeggen. Maar wat kan dit in vredesnaam zijn?
Ik zou denken een kapot moederbord, maar zou dit kunnen? Toch stuurt het ook uit want als ik opneem hoor ik het getik ook de hele tijd.

Hierbij de audio: http://sndup.net/vs4v (10dB geboost zodat je het extra hard hoort, maar het is normaal iets zachter. maar nogsteeds echt om knettergek van te worden)

Relevante software en hardware die ik gebruik
Audio-setup voor nu is dus de Shure SM7b met een Focusrite Scarlett
PC zelf:

Intel Core i9-10900K@3.70 GHz
64GB RAM
Windows 10 Pro 22H2
NVIDEO GeForce RTX 2070 SUPER

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Uiteraard dus op een andere pc/macbook geprobeerd, maar dat is het niet. Alle drivers zijn up-to-date, net als de PC zelf. (nog wel dus Windows 10, maar ik blijf liever nog bij 10 dan 11)
Alle drivers al een keer weggehaald, verschillende kabels gebruikt voor zowel aansluitingen als de audio.

Ook op internet proberen te zoeken, maarja hoe leg je dit getik uit? Geen flauw idee.... Dus hopelijk dat iemand denkt, oh ik weet wat dit is. Zou je mij enorm mee helpen! O-)

[ Voor 9% gewijzigd door tom15k_ op 02-06-2023 10:53 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
@tom15k_
Je bent verhuisd, dus de belangrijkste verandering is het stroomnetwerk.
Is alles aangesloten op een geaard stopcontact? Dat zou mijn eerste gevoel zeggen. Dus sluit alles aan op een geaard stopcontact en kijk of het geluid er dan nog is.

Daarnaast zou ik je pc even open maken om te kijken of alles nog netjes zit. Bij een verhuizing wil er nog wel eens wat los gaan intern.